{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.074 visninger | Oprettet:

Vedr valg/køb af billig st. car {{forumTopicSubject}}

Hej alle bil-nørder! ;o)

Jeg er i den heldige situation at kæresten og jeg skal til at have en lille ny (et barn) og i den forbindelse er jeg så småt gået på udkig efter en st. car.
Da vi ikke er de rigeste i landet, søger vi derfor en en billig, ældre bil. - Men hvilken ?
Det er her I, kommer ind i billedet.
Jeg har hænderne skruet godt på, og er indforstået med de løbende problemer der er ved at holde en ældre bil - Men jeg kan bare ikke helt bestemme mig for hvilken?
Udseendet betyder mindst, det er mere holbarhed og pris-niveau på reservedele der tæller hos mig.

Det bliver en bil til 10-15.000kr og målet er en bil der kan holde 2-3, måske flere år, ved hjælp af vedligeholdelse, rustarbejde mv. - men ønsker ikke en bil som det meste af tiden holder stille pga den meget ofte går i stykker, ej heller en som er utrolig bøvlet at rode med :o) Hvis i forstår?
Er det noget i kan hjælpe med, komme med forslag til bilvalg? og evt. nævne plus og minus sider ved den/de biler ? :o)

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr valg/køb af billig st. car
  • #1   23. feb 2011 mondeo, hvis den ikke er rusten!

• #2   23. feb 2011 cs.
    Hvilke steder er normalt at den er meget rusten ? andre skavanker omkring bilen ?

• #3   23. feb 2011 opel astra f stc her været meget glad for min. men den skal ikke have mindre motor end min den har så blir den for sløv til sin vægt. så minimum 1,6 16v

• #4   23. feb 2011 til 10-15 kilo kan det blive en mk1 som jeg har haft eller en mk2 som er lidt nyere, men i bund og grund samme bil

De ruster overalt i bunden hvis du ikke er forsigtigt samt ved tankdækslet og i bagskærme

finder du et velholdt eksemplar, kan den ikke slås ihjel smiley

Vedr skavanker, er det jo en bil der er 15 år gammel, du får - så det er måske nemmere bare at gennemgå det hele end at kigge efter skavanker der måske/måske ikke er der..

• #5   23. feb 2011 tilfældet vil at jeg faktisk også har en astra f 1,6 - dog ikke stc - det er en ok bil, men jeg synes den larmer meget ved motorvejskørsel - ved ik om det er bedre i 1,8-2,0 udgaverne..

• #6   23. feb 2011 hvis du kan, så find en fransk så skal du iværtfalde ikke døje med rust eks en 306 stc, 2.0 de køre fandme godt og ses tit fra 10.000 m/u syn og op af.. du får meget bil for pengene kontra en rusten piskasse af en opel, ford, bmw, eller lign.

• #7   23. feb 2011 arh bantit, jeg vil sige at hvis man finder en velholdt mondeo (ikke rusten forstås) så vil jeg påstå at der er noget mere komfort i sådan een, end i en gammel 309 eller hvad der nu er derude..

• #8   23. feb 2011 Glem de gamle Mondeoer, for tunge også, køb hellere en fransk så, 300 serien. Dem der kører endnu er så gennemrepareret at de ikke går mere i stykker end andre biler!
    Selv er jeg mest til Golf, deres st car er jo fin nok, men en del dyrere hvis den skal være i god stand!

• #9   23. feb 2011 Peugeot 405 stc, stor og rummelig bil køre ok langt på litteren ruster ikke , dog dyr i reservedele.

Opel astra stc, også en økonomisk bil som bare køre og køre kender flere der har haft de biler uden noget brok. sådan en 1.6 16v går sku meget godt. og billig i dele.

• #10   23. feb 2011 jeg ville os hoppe på mondeo vognen

• #11   23. feb 2011 Jeg tror jeg er mest til en Astra F Stc. også.
    Fornuftige priser på reservedele.

• #12   23. feb 2011 havde os taget mondeoen.. den er sku lækker og køre i g tror os godt det kan lade sig gøre og finde en mk2 hvis du er heldig.. du skal bare være obs på rust men hvis du selv kan lave det er der jo ikke noget der holder dig fra og smide nogen nye bagskærme og et rep stykke ved tankdækslet og s der bil der til lang tid endu

• #13   23. feb 2011 en passat som min eller den model lige eldre da du ikke får en bil med mere plas i

• #14   23. feb 2011 ville aldrig købe en mondeo nede i det pris-leje... så hellere en astra F... men pas på t-remmen på de 16 ventilede motorer...

• #15   23. feb 2011 Tillykke..

Nu du skal transportere en Baby så sørg også for at vælge en bil der ikke er for let.. Som eksempelvis Astra'en

Læste engang i FDM mener jeg at et eller andet sted så jo tungere bilen var jo sikre KUNNE den være smiley

Herhjemme er vi gået fra en Astra til en Mondeo.

Syntes ærligtalt ikke om at køre sådan en Astra.. Køreglæde var ihvertfald ikke det vores ejede noget af.

Men der imod vores mondeo.. Den elsker vi herhjemme smiley
    Gå efter en mondeo smiley

• berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 932
    #16   23. feb 2011 astra stc 1.6 8v har nu også træk nok syntes jeg, har ihvertfald ikke problemer med at trække min forstærkede trailer på 400kg, har dog ikke haft et ton på krogen endnu som den må trække, men tvivler ikke på at den kan trække det

Kommentér på:
Vedr valg/køb af billig st. car

Annonce