11.190 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål ved rust i undervogn. {{forumTopicSubject}}
Jeg har langt og længe fundet min drømmealfa, til fornuftige penge. En 3-dørs 147 1,9 JTD 16V fra 2005. Bilen kører super godt og er rigtig flot, uden buler eller ridser og service er overholdt.
Desværre har den aldrig fået supplerende retsbeskyttelse.. Det kunne jeg se resultatet af, da jeg fik set den under bunden.. Der er rustangreb, mange steder.. Ser ud til at være overfladerust.
Er det noget jeg skal holde mig fra? Jeg tænker på om en gang sandblæsning og en god undervognsbehandling kan rede den..
Der er billeder under min profil.
På horhånd tak
Mvh
Rune
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
Har alfa sparet noget beskyttelse af nogen form helt væk??
maj 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 18
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
MEN som udgangspunkt, når du køber brugt alfa, skal den være undervognsbehandlet jævnligt og helst allerede inden den kom på vejen.
Servicebog skal være udfyldt og tandrem skal helst være skiftet for nylig,
Hvis de ting ikke er opflydt skal det afspejle sig i prisen..
apr 2009
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2009
feb 2011
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 53
Nej det kan du roligt kaste dig ud i.
Men hvis du vil beholde Alfen i længere tid skal du gøre noget ved de angrebne steder. Al rust skal fjernes til det er sundt jern igen og hvis rusten viser sig at være mere end overfladerust skal du udskifte det pågældende sted med nyt plade (skære gl. væk, svejse nyt plade i). Grundmal og forsejl med et fint lag karosseri forsegler de sted hvor du har fjernet det gamle forsegler. Grundmal igen og afslut med en undervogns behandling (SUVO/ PAVA), så har du et køretøj for en del år. Husk at efterbehandle med (SUVO) efter det første år derfeter kan du godt vente til det 3. år hvis du vurderer at det er ok. Husk også at det er vigtigt at ha fjernet al rusten inden du undervogns behandler din bil, det er nemlig noget skrammel at lave rustarbejde på behandlede overflader. Jeg håber det gav dig lidt overblik og forståelse
Mvh. Finn
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
maj 2003
Min plan er at pille så meget af bunden som muligt.. Udstødning, tank, bremserør osv. Og så få den sandblæst.. Og derefter få givet den en god gang retsbeskyttelse.. Men så er det jo lige om det kan gøre det.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Men det havde jeg nu sagt uanset, i og med at det er en alfa, jeg har en overgang arbejdet som fejedreng på et værksted, hvor der blev lavet rigtigt meget Alfa, magen til lort skal man lede længe efter, rust på næsten nye biler, motorer der brækker sig før 100.000km, dårlige bøsninger overalt osv. osv.
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
Det fede ved alfa er så bare at når det heller spiller , så får man INTET der slår køreoplevelsen.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
maj 2003
@ Finn, du får det til at lyde let.. Er bare bange for at jeg ikke kan få alt rusten væk.. Så kommer det jo hurtig igen.
@Morten Bernstorff H.. Det var også min første plan.. Men skal lige ha solgt min Grande Punto først.. Ham med alfaen vil tage den i bytte.
apr 2009
feb 2011
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 53
Ja du har angiveligt ret med at det lyder let, jeg har også øvet mig mange gange kan jeg betro dig. Jeg kan tilslutte mig de som siger at hvis den står til en ordentlig tur, skal det selvfølgelig også afspejles i prisen, det er helt klart. Hvis du ikke har helt opgivet tanken kan du allier dig med en som ved hvad der skal gøres for at lave en ordentlig undersøgelse af Alfen. Det vil være mit bedste bud til dig, hvis du ikke selv føler dig sikker i vurderingen af den.
Held og lykke skal du ha.
Mvh. Finn
maj 2003
Mvh.
Spørgsmål ved rust i undervogn.