{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 206 Ris/Ros
  • #1   8. mar 2011 Jeg har en 206 gti.. I det år jeg har haft den, har jeg kun skiftet bremserne.. Ingen probs med noget som helst ..

• #2   8. mar 2011 fin bil

• #3   8. mar 2011 Supra Manden: Shit.. Det var da en dyr fornøjelse. Er det HDi eller benzinen der er problemer med eller begge?

Jacob R: Okay det er jo fint nok smiley Du har ingen erfaring angående holdbarheden på de HDi motorer?

• #4   8. mar 2011 Jeg har en 206, 2,0 HDI fra 2003 som jeg er rigtig glad for.
    Den havde kørt 64000 da jeg købte den og idag har den rundet 171.000.

Det eneste jeg har skullet skifte var en kobling, samt 2 ABS kranse da de ikke var så glade for 25-30 graders frost i Norge smiley
    Ellers derudover har det kun været alm service

Jo og så et COM2000 modul eller hva faen de hedder, det er det der sidder bag rattet og styre blinkarme mm det gik i stykker men Peugeot skiftede det på garantien uden det kostede mig en krone smiley

• #5   8. mar 2011 Micheel H: Okay jamen det lyder jo nogenlunde fornuftigt smiley Hvor mange års garanti er der på sådan en? Tænker på at COM2000 modulet nok er lidt dyrt at få skiftet uden for fabriksgarantien smiley
    Hvad går din i snit km/l? ved blandet/frisk kørsel?

• #6   8. mar 2011 Tror ikke der er udvidet garanti som sån så vil skyde på 2 år, men den var 4 år gl ca da jeg fik det skiftet så tror det er noget som de har konstateret som en svaghed og skifter det uden beregning, uden jeg dog ved det smiley

Jamen jeg kører generelt frisk og ved motorvejskørsel 130 km/t kan jeg ligge på 18-19 km/l, som min bil er nu.
    Ved bessefars kørsel på landevej kan vi godt komme op på 22+ km/l. smiley
    Så der er da mulighed for noget økonomi kørsel hvis det sku have interesse smiley

• #7   8. mar 2011 Okay hehe tja ellers er det jo ikke at gøre hvis det skulle gå i stykker.

Det er da rimelig godt med økonomien i sådan en vogn så smiley
    Kører en del så økonomisk kørsel er nok svaret for mig, men derfor må den stadig gerne kunne køre lidt frisk engang imellem.

Hvordan med komforten er det noget at råbe hurra for eller bare så ok?

• #8   8. mar 2011 Specielt som min er nu er der rigeligt med spark til at komme rundt i trafikken og momentet er dejligt til hurtigere overhalinger smiley

Altså jeg sidder ganske godt i bilen og jeg kan sagtens kører fra Kbh til randers f.eks. uden at skulle holde og pause og være fuldstændig smadret i kroppen.
    Men det er ikke nogen stor komfortslæde så af dine betegnelser må det være "OK" smiley

Skal dog siges at jeg heller ikke har sænket den eller noget så hvis du har planer om det bliver den jo nok noget hårdere smiley

• #9   8. mar 2011 Okay hehe ja det kan man jo forvente af sådan en slæde smiley Men komforten er så ikke helt ringe når du kan kører så langt uden pauser smiley Så på det punkt er den nu godkendt smiley Jeg kan se din er blevet chippet. Kan du anbefale det og hvad koster det og kan den holde til det i længden?

• #10   8. mar 2011 Jeg gav 2500 og jeg har kørt med det i mere end 1½ år og jeg har ikke haft nogle problemer. Jeg er bare glad for at kunne køre længere på literen, at det så også give lidt ekstra friskhed til motoren er jo bare et plus smiley
    Så alt i alt kan jeg kun sige jeg er tilfreds smiley

• #11   8. mar 2011 Okay godt nok smiley skal ud og se på den i morgen eller overmorgen så må vi se hvad det bliver til smiley

Skal ihvertfald have den chippet smiley

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #12   8. mar 2011 206'eren kan bestemt anbefales smiley
    Og ja HDi'eren lever længe!

Altså selvfølgelig vil udtalelser komme fra egen erfaring, men som du nok ved så den der "min bror er mekaniker og de har hele tiden pegøj på værkstedet" en storm i et glas vand smiley Ja der kommer da også Peugeot på værksted, men når de har været så godt sælgende og specielt når vi snakker i det omgang 206'eren er blevet solgt, så kan det sgu ikke undgås at vi ser dem på værkstedet! Altså de er jo ikke uddødelige... det er der ingen der er!

Men ja! Peugeot har et meget stort minus på det elektriske så sikrer dig at de mest indfaldende ting virker... ABS, varme, sædevarme, viskere, tågelygter, langlys, bagrudevarme, centrallås osv. smiley tjek det igennem som du nok alligevel ville... Det er sådan lidt hip som hap... nogle er heldige med deres Peugeot og andre er mindre heldige.. jeg står fx over for et problem nu med at jeg skal have Peugeot til at arbejde med min central lås da den driller...

Men ellers så er der som folk nævner... bagbroen. Den vil dø og evt. få den renoveret før den dør med nogle højkvalitets bearings osv. Så lever den indtil du ikke gør længere ;P

Hvad jeg selv har erfaret er at i de 2 år jeg har haft den har jeg kun haft en regning på 1.500 for udskiftning af det ene kødben... Selvfølgelig er der også service osv. men det er jo normalt at det skal til så reelle reperationer jeg har haft? Jah.. 1.500kr og nu her så central låsen smiley

Jeg står nu overfor komplet skifte af bremser og udstødning ligeledes, men altså... en snart 8 år gammel bil? Jeg tror nu nok at det er fair nok at den har nogle dele der skal skiftes smiley

Så mit bud? Jamen helt klart en bil der er pengene værd! Den kører lækkert! Er dejlig sporty i udseende og komfort... selv de små modeller med minimalt ekstraudstyr!.

COM2000 enheden skal du ikke frygte for.. ja den bliver slidt af du blinker, men en ny koster en 1.200kr maks! (der er en herinde der køber dem hjem fra England og der koster de vidst 800 kr... efterlys ham i 206-gruppen) og så er de lige til at skifte selv smiley

Jeg har S16 udgaven som det kan ses og den ligger mig i 1.260kr. i halvårlig vægtafgift så på det punkt er den heller ikke at kimse af smiley

Håber du kunne bruge det til noget!
    spørg endelig hvis der er mere smiley (også gerne i PM)

Kommentér på:
Peugeot 206 Ris/Ros

Annonce