1.179 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 206 Ris/Ros {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg har kig på sådan en Peugeot 206 2.0 HDI fra 2003 med 217.000 km på klokken.
Hvad er der er typiske fejl på sådan en?
Er det generelt en god bil eller skal man holde sig væk fra den?
-Kenneth
maj 2008
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 66 Svar: 700
mar 2006
Følger: 23 Følgere: 11 Biler: 4 Emner: 30 Svar: 274
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 3 Emner: 10 Svar: 564
Jacob R: Okay det er jo fint nok
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 13 Svar: 117
Den havde kørt 64000 da jeg købte den og idag har den rundet 171.000.
Det eneste jeg har skullet skifte var en kobling, samt 2 ABS kranse da de ikke var så glade for 25-30 graders frost i Norge
Ellers derudover har det kun været alm service
Jo og så et COM2000 modul eller hva faen de hedder, det er det der sidder bag rattet og styre blinkarme mm det gik i stykker men Peugeot skiftede det på garantien uden det kostede mig en krone
apr 2007
Hvad går din i snit km/l? ved blandet/frisk kørsel?
jan 2007
Jamen jeg kører generelt frisk og ved motorvejskørsel 130 km/t kan jeg ligge på 18-19 km/l, som min bil er nu.
Ved bessefars kørsel på landevej kan vi godt komme op på 22+ km/l.
Så der er da mulighed for noget økonomi kørsel hvis det sku have interesse
apr 2007
Det er da rimelig godt med økonomien i sådan en vogn så
Kører en del så økonomisk kørsel er nok svaret for mig, men derfor må den stadig gerne kunne køre lidt frisk engang imellem.
Hvordan med komforten er det noget at råbe hurra for eller bare så ok?
jan 2007
Altså jeg sidder ganske godt i bilen og jeg kan sagtens kører fra Kbh til randers f.eks. uden at skulle holde og pause og være fuldstændig smadret i kroppen.
Men det er ikke nogen stor komfortslæde så af dine betegnelser må det være "OK"
Skal dog siges at jeg heller ikke har sænket den eller noget så hvis du har planer om det bliver den jo nok noget hårdere
apr 2007
jan 2007
Så alt i alt kan jeg kun sige jeg er tilfreds
apr 2007
Skal ihvertfald have den chippet
aug 2009
Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
Og ja HDi'eren lever længe!
Altså selvfølgelig vil udtalelser komme fra egen erfaring, men som du nok ved så den der "min bror er mekaniker og de har hele tiden pegøj på værkstedet" en storm i et glas vand
Men ja! Peugeot har et meget stort minus på det elektriske så sikrer dig at de mest indfaldende ting virker... ABS, varme, sædevarme, viskere, tågelygter, langlys, bagrudevarme, centrallås osv.
Men ellers så er der som folk nævner... bagbroen. Den vil dø og evt. få den renoveret før den dør med nogle højkvalitets bearings osv. Så lever den indtil du ikke gør længere ;P
Hvad jeg selv har erfaret er at i de 2 år jeg har haft den har jeg kun haft en regning på 1.500 for udskiftning af det ene kødben... Selvfølgelig er der også service osv. men det er jo normalt at det skal til så reelle reperationer jeg har haft? Jah.. 1.500kr og nu her så central låsen
Jeg står nu overfor komplet skifte af bremser og udstødning ligeledes, men altså... en snart 8 år gammel bil? Jeg tror nu nok at det er fair nok at den har nogle dele der skal skiftes
Så mit bud? Jamen helt klart en bil der er pengene værd! Den kører lækkert! Er dejlig sporty i udseende og komfort... selv de små modeller med minimalt ekstraudstyr!.
COM2000 enheden skal du ikke frygte for.. ja den bliver slidt af du blinker, men en ny koster en 1.200kr maks! (der er en herinde der køber dem hjem fra England og der koster de vidst 800 kr... efterlys ham i 206-gruppen) og så er de lige til at skifte selv
Jeg har S16 udgaven som det kan ses og den ligger mig i 1.260kr. i halvårlig vægtafgift så på det punkt er den heller ikke at kimse af
Håber du kunne bruge det til noget!
spørg endelig hvis der er mere
Peugeot 206 Ris/Ros