{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.366 visninger | Oprettet:

Rens af partikelfilter.. {{forumTopicSubject}}

Mine forældres C5 II, er endnu en gang ikke gået igennem syn pga noget med udstødningsgasser/partikelfilter halløj.

Nogen der ved hvor lang tid, det tager på et værksted at få dette renset, det nuværende har kun kørt 20.000 km, så de vil ikke sikfte det endnu.

På forhånd mange tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rens af partikelfilter..
  • #1   9. mar 2011 ved ikke præsist hvordan det er på en c5'er men på mange mærker skal testeren bare på også skal den lige have lov og stå 20-30 min

• #2   9. mar 2011 Det koster kassen at få dem til at gøre det.
    Prøv at sig til dem at den ikke tager skade af at få noget ild engang i mellem, Det hele soder til hvis man køre som en bedste mor, så ud på motorvejen og lad den arbejde.

• #3   9. mar 2011 ved at på flere af vores biler (på værkstedet og som vi sælger) er der en lampe som betyder at bilen nu renser partikelfiltret, når den lyser må man IKKE!! og gentager IKKE! slukke bilen..

få dem til at tage en lang tur hvor den får nogle omdr, gerne på motorvej så den kan blive ordenlig varm ogfå renset det filter ordenligt igennem.

• #4   9. mar 2011 Jeg ville også starte med at få den blæst ordentligt igennem. Diesel-motorer har ikke godt af småture, fordi udstodnings-partiklerne ikke får tid til at brænde af. Så hvis dine forældre primært kører småture, så send dem på en længere kørertur.

• #5   9. mar 2011 Men under alle omstændigheder, skal den en tur forbi et værksted for at gå igennem syn, ikk?

• #6   9. mar 2011 Den skal ikke på værksted men i en synshal

• #7   9. mar 2011 ikke nødvendigvis.... hvis det er pga. tilstoppet filter så køre en lang tur hvor den får godt med omdr. (uden at overdrive men gerne 3000-4000 omdr) og så enten prøv igen eller få et værksted til at måle gasserne på den igen, ingen grund til at betale for at de køre turen eller renser den hvis det kan gøres ved at køre 1-2 timer.

• #8   9. mar 2011 Nogle værksteder kan også syne bilen. Jeg ville få den synet ved FDM eller Applus.

• #9   9. mar 2011 Partikelfiltre
    EGR Ventiler

skal bare brænde op i helvede..

• #10   9. mar 2011 Ja, men han blev netop afvist i synshallen fordi udstødningsgasserne var forurenende. Altså må partikelfilteret være stoppet og skal renses ordenligt på værksted, vil I ikke sige det?

Jeg tror de gamle er lidt trætte af at køre til synshallen igen og igen..

• #11   9. mar 2011 Man sætter bilen ud i gården, og sætter tester til. Testeren kører så et program hvor partikfilteret bliver meget varm, og renses på denne måde (ryger helt enormt)
    Vil mene de fleste aut. værksteder vil fakturer 1-2 værstedstimer for denne opgave.
    Men som Jesper skriver. Mange C5 ejer klare dennne opgave selv ved at kører lidt hårdere, end det tyder på dine forældre gør...
    Men nu er det for sent, og vil mene den skal forbi værkstedet, og ha lavet denne forbrandning!
    Ps. arbejder til dagligt hos Citroen.

• #12   9. mar 2011 Jeg tror nu, at dine forældre skulle starte med at køre en lang tur, og få blæst bilen godt igennem. Hvis det ikke hjælper, så skal den på værksted og have filtret renset.

• #13   9. mar 2011 monter filteret omvendt og giv den masser af gas ude på landet så bliver skidtet blæst ud, sådan gør de med partikelfiltrene på busser

• #14   9. mar 2011 Hej Claus

Jeg tror vi vil prøve at kontakte vores lokale Citroen værksted i morgen, har du nogen ide om hvor lang tid sådan en tur med testeren kan tage. Jeg håber sku at de kan tage os hurtigt, da bilen skulle være synet lige om lidt.

Tak for alle Jeres svar, det er dejligt at man altid kan gå herind og få kvalificerede svar og gode råd..

• #15   9. mar 2011 Mener programet testeren kører tar ca . en 40-50 min.

• #16   9. mar 2011 Det bedste er at spørge det værksted i kontakter, om hvad de gør og hvad det vil koste...

• #17   9. mar 2011 qoute:

"Jeg tror de gamle er lidt trætte af at køre til synshallen igen og igen.."

Så skulle de nok ikke købe en fransk bil...... smiley

• #18   9. mar 2011 Den skal på værksted og have lavet en regenerering, men der kan jo også være andre fejl som gør den forurenere for meget...

• #19   9. mar 2011 Tank noget ordenligt kvalitets diesel fra Shell osv fremover. Det soder ikke det hele så meget til som det billige skrammel.

Nu kan du prøve at køre i 4 gear på landevej i min. 15 min. Den skal være på 2500 rpm over et længere stræk. Så hæld noget rens i tanken. Det er værd at prøve smiley

• #20   9. mar 2011 nylander N: Flot! Altid rart med saglige svar, der kan hjælpe med at løse et problem. Synes du burde have en medalje for din interesse i at bidrage med informationer, der kan løse spørgers problem.

• #21   9. mar 2011 Nu er der jo forskel på et stoppet partikelfilter, og for høje værdier til syn...Når bilen har et partikelfilter der kun er 20000 km gammelt, ville jeg ikke starte min eftersøgning der...
    Jeg ville give den en dyse og indsugningsrens, fra anerkendt leverandør, Tunap, Bell Add eller lignede. Nyt luftfilter, og så kæppen i bund på motorvejen. 3500-4000 omdrejninger i en halv time.
    Der er da vist også nogle Vw og Seat der bøvler lidt med det røggas til syn, selvom de ikke er chippet...

• #22   9. feb 2017 Kan jeg bruge bell add city til min c3 110 110000 km diesel 2009 partikel filter

Kommentér på:
Rens af partikelfilter..

Annonce