{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.742 visninger | Oprettet:

Din mening: Passat 1,6 tdi bluemotion {{forumTopicSubject}}

Kigger på en brugt VW Passat 1,6 TDI Comfortline Bluemotion fra 2010 med 105 heste, der har gået ca 10.000 km. Den står til at have energiklasse A (oplyst til 23,3 km/l). Det er ikke nogen racer, da den bruger en 12,2 sekunder på at nå 100 km/t, men den skal hovedsageligt benyttes som pendlerbil og køre ligeud på motorvej 250 km om dagen.

Har fundet lidt forskellige anmeldelser, som stort ser går ud på, at den (lige som de andre, nyere, miljøvenlige biler) langt fra kan nå de 23,3 km/l ved blandet kørsel.... måske 18 km/l, hvis man tager sig sammen.

Er den et køb værd? De koster ca 310.000 kr. Nyere Passat'er har vist desværre ikke det bedste ry mht antallet af fejl, og det er en stor slæde til så "lille" en motor. Har også kigget på en ny Skoda 1,6 tdi greenline.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din mening: Passat 1,6 tdi bluemotion
  • #1   12. mar 2011 motoren har jeg ikke hørt noget godt for bortset fra økonomien.
    den stærkeste motor vw har lavet er 1,9tdi eller 3,0 både de nye 2,0'er og 1,6'erne holder ikke, og de penge du spare på brændstof skal du ligge til side til værkstedregninger.

    det samme med 1,4 - 1,6 HDI'erne fra peugeot/citroen. der skal du op i 2,0 før det dur.

    personligt ville jeg holde mig til 1,9 er så ikke sikker på om du kan få den i en ny passat. ellers skal det være den lille 2,0 med 140hk

    men 1,6tdi ville jeg holde mig langt fra.


  • #2   12. mar 2011 der flere ting på de nyere vw'er som hjælpe pumpen til diesel og så er der koblingen den har de endnu ikke fået lavet så de holder endnu. ville hellere kigge på noget de japanske biler. fx mazda har jeg ikke hørt noget dårligt om eller sådan set på værksted for støre rep.

  • #3   12. mar 2011 Jeg synes bestemt du skal købe den passat.

  • #4   14. mar 2011 det er også en fin bil, desværre bare med mange fejl. men overvej det med motoren eller søg noget mere omkring dette..

  • #5   14. mar 2011 man kan spare så mange penge på brændstof, men kun af en grund, motoren genbruger meget udstødningsgas, hvilket kan ende ud i meget sodet motor, specielt ved indsugning. men det afhænger også meget af kørselsmønster. men til sidst går det ud over egr ventil og andre ret dyre ting og ikke mindst værksteds timer.
    men de køre sikkert godt nok.
    men må ærlig indrømme at jeg ikke er begejstret for de nye "miljøvenlige" dieselbiler.
    men der kommer en dag hvor det dur hehe


Kommentér på:
Din mening: Passat 1,6 tdi bluemotion

Annonce