{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

kørsel godtgørelse {{forumTopicSubject}}

jep så er den gal igen med told og skat og mit kørsel.
jeg har igen i år indberette ca 60000kr i år til skat for kørsel hjemmefra og til mit arbejdet, og det er samme sted. plus jeg har indberettet min hund/kollega for 14300kr. og jeg skylder ikke skat noget.
er der nogen der kan forklar hva jeg skal have tilbage ved dem? for jeg kan ikke få det til at passe at jeg kun skal have ca.20000kr ud af alle de penge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel godtgørelse
  • #1   23. mar 2011 det hedder kørselsfradrag, men det er så hvad det er ..
    60000 i fradrag lyder godtnok af meget, hvor mange km kører du til og fra arbejde?

• #2   23. mar 2011 jeg har kørt 40000km til og fra arbejdt i 2010 og ud fra de 40000km er ca det halve til 2kr per km og resten til 1kr.

• #3   23. mar 2011 Har du husket at trække de 24 km af hver dag? Det er lettere bare at bruge deres beregner på tast selv.

Men hvis du skylder skat nogle penge så kan det vel godt passe. Det står på din årsopgørelse hvor meget du skal ha tilbage smiley

• #4   23. mar 2011 jep har trukket de 24 km fra og jeg har brugt deres regne tabel til at regne det hele ud for at jeg ville være sikker på det var rigtig. og de fik det til ca.40000km og jeg skulle have 14300kr for min hund, og samlet har jeg fået ca.20000kr og jeg skylder ikke skat noget for inden jeg indberettede kørsel og hund skulle jeg have 2500kr tilbage.

• #5   23. mar 2011 Men nu skal du huske på at fradrag er bare de penge du ikke skal betale skat af. Men prøv at ring til Skat. De kan nok gi dig et bedre svar og løse problemet smiley

• #6   23. mar 2011 Du skal lige huske, at dit kørselsfradrag blot er en sum som du IKKE bliver beskattet af, så når hele regnestykket falder på plads, så skal du som grundregel regne med, at det kun er ca 1/3 af fradraget der reelt kan mærkes i form af kolde kontanter.....og når du har brugt SKAT's beregner, så passer beløbet altså....

• #7   23. mar 2011 du får 30% af de 2,- pr. kørte km. i fradrag.

så du ska gange med 0.3

• #8   23. mar 2011 Ja, du skal jo stadig betale skat af din løn ligesom os andre smiley Og hvis du stod tilat få 60000 kr til udbetaling ville du nok blive inviteret til torskegilde og så er det med at have styr på sin skat.

• #9   23. mar 2011 inberettede du også sidste år

• #10   23. mar 2011 bob o ja men hvis du tager 0,3 og ganger det med 60000kr det giver 18000krog det er langt fra 5000 til 18000kr. for jeg kunne forstå hvis jeg fik de 18000 men ikke kun de 5000. for nogen siger også man skal tage sin træk procent og dividere det med 60000kr og det er det man får tilbage.
    polo project ja jeg indberettede det samme sidste år og da fik jeg også en prut og pille i ved dem.

• #11   24. mar 2011 Husk at være opmærksom på at du muligvis har fået dele af kørslen i dit månedlige fradrag året igennem. Skat har tidligere brugt forrig års oplysninger til at forskudsopgøre din skat.
    Så noget af det kan have været "fortrykt".

• #12   28. mar 2011 Ja vi forstår det heller ikk.. Min kæreste har indberette 10000 kr i kørsel og derstod hun sku ha 14000 tilbage i skat, har hun også fået idag, men hvor bliver hendes befordring af...??? Og jeg har indberettet 20000 kr i kørsel og har kun fået 4000 tilbage i skat...???? Mærkelig.. Tror sku skat tager røven på os alle... HIHIHIHI

• Lasse G
    Lasse G Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #13   15. mar 2016 Ja vi er totalt til grin. Jeg stod til at skulle betale 14.000 i restskat og efter jeg havde indtastet 70.000 i befordringsfradrag skulle jeg have 7.000 tilbage i skat.
    Det vil sige at det er ren Tilsætning at have job der ikke er lokalt beliggende.
    Jeg gider hermed ikke længere arbejde så langt fra jobbet.

Kommentér på:
kørsel godtgørelse

Annonce