{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.395 visninger | Oprettet:

bygge en speciel bil om.. Hmmm {{forumTopicSubject}}

Oki.. Hvis i selv nogen sinde tænker på at bygge en speciel bil endnu mere speciel haha så kan jeg godt skrive under på det koster kassen og der er Rigtig og jeg mener rigtig mange timer i at ringe rundt og planlæge og få det hele til at passe sammen. Personligt gøre jeg det ikke igen og hvis jeg gør er det med en større viden på området..

I fatter ikke hvor besværligt det er.

Kan man selv alt det med ECU osv. er det nok en hel del nemmere, men ja lige kan man ikke så kan eg skrive under på der er mange timer i søgen og snakken og næsten hovedpine og søvnløse nætter..

Er blev så meget klogere at det vigtigste når man køber en motor er at man kan få oplyst stel nr fra den bil den kommer fra.

Min fejl var at jeg købte en motor og de kender ikke stel nr fra bilen dvs. Man ved ikke hvad for en ECU som passer på og pt. har jeg hjælp af Teknikeren inde fra Mitsubishi Danmark som heldigvis er behjælplig med at finde et firma som kan teste og finde ud af om min Sigma ECU evt. fungere ordenligt på den. gør den ikke så skal der evt. bygges en helt ny ECU (20.000 SEK) ellers er detbare at opkøbe og sætte på og teste med tester om den virker.. Det er ikke bare lige til,,

Har en frist der hedder senest 28 April færdig og synet, men har man mere tid så er man nok ikke stresset som jeg er ved at blive.. haha

Et lille tip til folk som er ude i en ombygnning som måske tænker de har styr på det hele og jeg evt. kunne få dem til at tænke på ting de ikke lige havde tænkt på.. Selvom jeg mente jeg helt styr på det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bygge en speciel bil om.. Hmmm
  • #1   23. mar 2011 "bygges en helt ny ECU (20.000 SEK) "

Smid en programmérbar på, det giver flere muligheder og koster det halve (indkørt)

• #2   23. mar 2011 Man lærer af sine erfaringer.. jeg skal heller aldrig lave sådan noget igen

• #3   23. mar 2011 Sikker på det ikke bare er dig som kke har styr på det og måske været uheldig??

• #4   23. mar 2011 TheMan :

Kan kun give dig ret.. Jeg havde ingen forstilling om at det skulle blive sådan her..

Jesper S. .

Jamen de skal også kunne rulle den og da den ikke kan llåses fast i 3 gear da den er med automatgear (den model som ikkekan låses fast fra starte til slut i 3 gear) og det gør faktisk at hele 13 tunings firma i DK har sagt nej tak til projektet efter en hel del snakken frem og tilbage og forhåbning som de giver en..

• #5   23. mar 2011 Jesper K

Havde ringet rundt og snakket med firmaer og tunings firma inden jeg gik i gang og var godt udrustet til dette projekt, men når dem man har snakket med bakker ud og ingen andre vil/kan så står du med håret i postkassen et af firmaerne er lukket ned så hov ud og finde ene ny og det samme svar "nej tak det er lidt for stor en opgave, den tør vi ikke at rode os ud i selvom det er et fedt projekt" og står man på ny oki det tog måske 3 dage at finde et firma der måske kunne og nu skal man starte forfra..

Det er bare ikke så nemt som man skulle tro..

• #6   23. mar 2011 Brian M: Hvorfor viste jeg den ville komme?? haha

Fordi den ikke er en racer bil eller ligner noget specielt så kan den jo godt være det smiley

der 5 stk i dk så er den da lidt speciel. forsikringer tager den som en Speciel bil og bliver notert som limosine i mine forsikrings papir.

Det er den største model Mitsubishi har lagt sig ud med..

hvad syntes du der skal til før det er en speciel bil?? smiley

• #7   23. mar 2011 undskyld mig, men hvorfor ikke bare smide en apexi powerfc eller megasquirt på den? så du da hurtigt ude over problemet

• #8   23. mar 2011 Nikolaj Povlsen ; Har i starten kigget på en megasquirt , men kunne ikke få norgen ordenligt eller sikkert svar om der var nogle firma som kunne indstille den så den passed..

I sverige kan jeg få den tuned med en anden ECU som er fremtids sikret for kun 20.000 sek og det er som sådan også fint nok, men nu er posen med penge ved at slippe op og derfor er ejg ude i om jeg kunne bruge min egen ECU fra min Sigma, da den godt kan starte motor uden fejl meddelser osv..

• #9   23. mar 2011 er ret sikker på de fleste kan køre den ind smiley

• #10   23. mar 2011 Nikolaj Povlsen : På et rulle felt eller på vejen og er det sådan når man er færdig man ikke skal rør den igen før man skal tune den igen eller skal man hele tiden sidde og lige dreje lidt og juster lidt fordi den ligge hopper lidt osv??

• #11   23. mar 2011 hvis ikke de kan få rullefelt så kan de på vejen.. og når den er kørt ind så er den kørt ind smiley

• #12   23. mar 2011 Nikolaj Povlsen .
    Oki. de tuningsfirmaer jeg har snakket med vil ikke rør ved den for den er for et svært projekt og de har ikke kendskab til den bilmodel da det er en specielbil de skal først til at skaffe oplysninger osv og de tvar de ikke friske på alle 13 stk.

• #13   23. mar 2011 hmm okay, lyder meget mærkeligt.. hvem har du spurgt? det er vel bare den samme motor som der ligger i en 3000gt?

• #14   23. mar 2011 Tommy P
    Hvorfor ikke sætte en styring i selv, det er ikke så svært.
    Hvis du bare bruger halvdelen af den tid du bruger på Bg. på at læse om motorstyring så er den hurtig ude at køre.

Jeg har selv smidt en Vems i min bil, jeg har ikke noget værksted så jeg måtte stå ude på vejen midt ind i Kbh.
    Jeg har også selv indkørt den på vejen om natten og den køre super fedt.
    Tomgang kunne være bedre men jeg har ikke rigtig brugt tid på den da det er sjover at rode med mellem områder.....

Jeg siger bare at hvis det ikke er en hverdagsbil så gør det selv....
    Og hvis du opgiver at køre den ind selv, så er en Vems med WB og EGT et rigtig godt sikkert stykke værktøj for en hvilken som helst tuner.....

Det er virkelig ikke så svært, og Peter Vems har været en rigtig stor hjælp i Tlf.

• #15   23. mar 2011 1342 F: Jamen har ikke sat mig ind i ECU på nogen måde og vil gerne betale mig fra det så jeg er helt sikker på den køre som den skal. tror ikke på jeg selv kan gøre det så godt jeg vil have det..

Ja bruger en del tid herinde, men det er jo kun posetivt, fordi jeg syntes det er hyggeligt og elsker debat emner...

Men fra April er det slut så skal far her ud og tjene flere penge ind til den sigma smiley

• #16   23. mar 2011 Jeg skal også snart offshore igen... smiley
    Man skal selfølgelig læse på det og forstå hvad lambda tal er for noget...
    Der er faktisk kun et par ting du skal holdeøje med....
    1, du skal have en sikkert tænding.... det er næmt
    2, du skal forstå og bede mstyringen lave en sikker bensin blanding.
    3, Holde øje med at din udstødnings tempratur ikke kommer over 900grader.

Så nu har du en motor der står i tomgang, og nu prøver du i frigear at give den lidt gas.... Hele tiden et lille skridt af gangen hvor styringen kommer med forslag til hvordan du skal indstille den.
    Det er ikke så svært, det er bare en Pc lige som den du sidder med nu...

• #17   23. mar 2011 1342 F:

Oki, men tanken om at stille den i 2 dage og hente den igen uden problemmer og tomgang osv. alt det bare spille 100% der er meget tiltalende og er ikke sikekr på efter 1 uge hvis jeg selv skal gøre det om den ville stå lige så godt som hos et prof. firma inden forsådan noget smiley

Nikolaj Povlsen .

Vae i slagelse.
    Palms auto
    Rh motorsport

Og ja mange har jeg snakket med.. men de tør ikke at rode med den, da de ikke kan låse den fast i 3 gear og så måle på den. De siger de heller vil sige nej tak ind at få en bil ind som de ikke kan lave, hvilket er helt iorden for mig, for det er bare spild af penge og tid såå jo..

Men lige som i andre tænker hvorfor kan de da ikke det, sådan tænkte jeg også, men er blvet en del klogere. De vil helst kun rode med nye biler, Da de er nemmere at rode med..

Når man søger på tuning for sjov kommer 85% af bilerne op med Diesel fordi de er så "nemme" at tune på..

Må så snart det kommer til man skal bruge hovedet lidt mere såå bakker de ud..

• #18   23. mar 2011 Jeg tror du spiller for meget nfs..

• #19   23. mar 2011 Toni Hansen ^: Sagde også det var info til folk som skulle ud i sådan en projekt, hvis du ikke skal kan du jo ikke bruge det til noget og så er det klart, så ville jeg også bare smide en kommentar ud som svare til en 1 klasses elev smiley

Har spillet NFS de 2 første, men det er længe siden nu, men du spiller det kan jeg forstå siden du kan samligne mit problem med det spil??

• #20   23. mar 2011 Jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er, du skriver speciel bil....
    Men det er jo bare en motor der skal have noget bensin og luft, og så skal det futtes af på det rigtige tidspungt.....

Hvad med at du stopper denne tråd og så ringer til Danniel fra Racezone....
    Han er erlig og dygtig, og så ved han noget om hvordan sådan en Japser skal styres

• #21   23. mar 2011 1342 F.

Det må blive mit næste skridt for lige pt. er alle 4 firmar sagt oki til at tage min bil ind som det første når den kommer og så laver vi test på den og så ser vi om min Ecu selv kan klare det eller ikke..

Alle biler er jo en motor..

Grunden til den er speciel er fordi der ikke rigtig er så mange af dem i dk altså 5 på plader.

Det de siger der er problemmet er at, det er det er automatgear. Mange stiller sig på bagbenne så snart de hør det er en automat gaer, Mitsubishi Danmark som jeg pt. har et arbejde kørende med, altså deres tekninker Per Ruff og han syntes også det lyder mærkeligt og han har selv ringet til flere i går og i dag og fundet frem til at så snart de høre om hvad der skal ske så sige de nej tak. Så nu skal min normale Mitsubishi forhandler så teste min Sigma med en tester for at se hvad værdier den skriver og hvad de skal være i forhold til hvad den skal den motor der ligger i, hvis der ikke er nogget forskel da det er tæt på samme motor så er jeg heldig måske at kunne bruge min Ecu fra min Sigma det er hvad Per Ruff og jeg blev blev enig om. Hvis ikke det går så må jeg til Sverige..

Det kan godt være det ikke lyder som noget specielt men så forstår jeg/vi ikke hvorfor der er så mange som ikke tør at rode med den..

• #22   23. mar 2011 det blevet så fedt at lave en gammel japansk bil der var ganske alm i 80,90 erne om til en raket har aldrig lige forstået det fede i at bruge så mange penge på en gammel bil medmindre man gør det hel hjertet og ved man laver.. de snart ik så speciele mere da alle laver de samme biler kig i vmax hver gang en supra i.

• #23   23. mar 2011 christian R
    det dog være med Golf IV. A3 og Leon.

• #24   23. mar 2011
    christian R:

Giver dig ret smiley Det der er med kære gamle biler at hvis man vil have en hurtig bil så skal resten af bilen også være iorden og det er ikke mange som er villig til at ordne alt det for det er ikke noget man kan se og så er det jo ikke sjovt at vise frem når man ikke kan se det, men det er alt for omega at fundamentet er iorden.. og gør man det sådan så gør man det helhjertet efter min mening. Jeg syntes jeg har gjort det helhjertet..

Min skal og bliver ikke en raket det skal bare være en endnu mere speciel bil ind den er i forvejen. Med denne opsætning er den nr1 i verden og så er det jo lidt sjovt.

Ja min får en del hk, men de er ikke sat op efter at racer, men bare for at det er lidt sjovt og så lyder det godt..

• #25   23. mar 2011 ja tak er helt enig :ø)

• #26   23. mar 2011 tag amerikaner og prob en kompressor på.sådan istedet for de der japanske 1,3 med 8 turboer hehe

• #27   23. mar 2011 prop:ø)

• #28   23. mar 2011 Jeg har 2 jeg køre i dog uden kompresser.. de er strokket så de har 450 hk og det oki nok til mig og de lyder alt for godt..

• #29   23. mar 2011 Hvis motoren ikke køre rigtigt, så er det sku da bare ud med den gamle lortestyring.....
    Og så i med en "programmerbar styring"

En motor har ikke endret sig meget i 25 år, men det har måden den bliver styret på.... Og her taler jeg om økonomi, holdbarhed, Hk. Nm.
    Bare se hvordan en din Pc og mobil så ud i 85....

• #30   23. mar 2011 1342 F
    Har en helt ny ECU i nu. Inden min motor i min sigma gik fikjeg skifted min gammel ECU ud med en nu opdateret så den skulle være god nok det er ikke man bare skifter ud (10.000 for en ny ECU)

Jamen har haft motoren tændt som du kan høre i min film :

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=37067

Og der tændte den med det samme uden lmm og lamdasonda og den køre fint i tomgang og under acc. så indtiil videre tror vi den ECU kan køre den motor så vi ved ikke endnu om den også kan køre den med den rette blanding når man skyder den af og det er den skal testes for om den giver nok til motoren og hvis den gør så skal jeg ikke have en anden ECU og så er problemet ikke så stort, men dur den ikke så er vi ude at den skal trnsporteres fra Maribo til Sverige.

• #31   23. mar 2011 HOLDAHELTKÆFT.... Jeg sad med fuld volume og snotten helt oppe i skærmen............ Shit
    Jeg trode sku at ungerne ville begynde at skrige..... Nå!

Som du selv siger aner du ikke hvad der sker inde i motoren, er den for fed eller for mager, tænder den rigtigt mm.
    Men kan du ikke finde den orginale motorstyring så kan det ikke betale sig andet end at smide en MS eller vems i.
    Om ikke andet vil den komme til at køre bedre og det kan sikkert gøres for mellem 5 og 10k

Og hvordan vil du så teste den ? Vi taler her om Lambda, EGT og knock.

• #32   24. mar 2011 1342 F:

Ja det er ikke sådan når der ikke er manifolde på ha ha..

Nej der ingen der ved hvad der sker, men det som Teknikeren sagde det var, at ved det mitsubishi værksted jeg plejer at få lavet min bil har de en tester og den måler alle de værdier som der sker i morten og de værdier samligner man så med de værdier som den motor skal have (sådan har jeg forstået det) Og på måde kan man se om den får nok..

Ellers tror jeg at den ryger til Sverige der kan jeg få det lavet for 7000kr hos TS motorsport. smiley

Kommentér på:
bygge en speciel bil om.. Hmmm

Annonce