{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.258 visninger | Oprettet:

bil på su {{forumTopicSubject}}

godaften bg .. håber ikke i alle er ude og drikke vil gerne lige have svar på et spørgsmål.

kan jeg have bil som golf 3 eller polo 6n i mit eget navn og en 1.6 eller 1.8 motor når jeg er på su og får hjemmeboende su ?

har kun telefon regning på 250 kr.
får 2700 om måneden.

har råd til at betale bilen da jeg vil have en billig en..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil på su
  • #1   25. mar 2011 Hvorfor skulle du ikke kunne det? Hvis du kan betale, kan du da også have en bil.

  • #2   25. mar 2011 Jeg har min golf 3 gti på su i eget navn, og for 754 kr udbetalt i su om måneden, men jeg har også et job ved siden af hvor jeg får omkring 4000 udbetalt om måneden, og så har jeg også sparet nogle penge sammen før det. men ja, burde da helt klart være muligt, men kommer an på hvordan man prioritere sine penge.

  • #3   25. mar 2011 tjah hvis du nu starter med at undersøhe havd du skal give i forsikring for dem og vægt afgift, lægger du de 2 tal sammen og så ser du hvor meget du SKAL betale om året og dertil skal der benzin penge og viligheholdee, så det are med at regne

  • #4   25. mar 2011 Tror umiddelbart det ville blive for surt!
    Benzin er ikke just billigt... Jeg giver 5.500 for min 1991 Polo (første bil, delkasko, har haft den i et år), og vægtafgift er lidt over 2.000 pr. år... Og så sku' det mærkelig være at der ikke er et eller andet der går i stykker...


  • #5   25. mar 2011 Skal så lige siges jeg er igang med grundforløbet som mekaniker og er færdig i juni! og hvis jeg ikk vinder lærerplads ryger jeg på dag penge!

  • #6   25. mar 2011 dagpenge er da os mere end det der du får i su er det ik ? er det ik 3-4 tusind..

    Men ja du kan sgu godt have en golf 3 for det der, du må bare undvære andre ting så smiley


  • #7   25. mar 2011 Det bliver meget stramt for dit budget i alt fald.
    Alene forsikring og vægtafgift er det halve af hvad du har pr måned.


  • #8   25. mar 2011 Kan kun sige det samme som jeg sagde til en af mine venner i samme situation, også selvom jeg ved du ikke lytter præcis som min ven... Nej du har ikke råd til en bil med så få penge, der er forsikring, vægtafgift, benzin og ikke mindst reparationer (min Polo kostede 31.000kr i rep det først år jeg havde den, og jeg kørte den meget pænt).

    Min ven står nu med en bil han ikke har råd til at køre i, den står bare stille og har gjort det i over 3måneder nu, han kan lige betale forsikring men ingen benzin og i mellemtiden er den gået i stykker så den kan ikke sælges smiley


  • #10   25. mar 2011 Superman S - kommer til at få 9 - 10000 i dagpenge!

    hvad for nogle forsikring vil i anbefalde dengang jeg havde min sorte golf havde jeg fair forsikring hvor jeg betalte 12000 om måneden! havde den i 1 år ca .


  • #11   25. mar 2011 Mike C Håber det sidste med 12000 i måneden er en skriveffejl for ellers har de godtnok røvpulet dig for hårdt


    hvis man er heldig med bilen eller selv kan fixe så skulle det jo nok kunne gå forsikring og vægtafgiften er jo faste beløb så kan man jo hurtig regne på det


  • #12   25. mar 2011 12.000 i måneden!? smiley

    altså jeg har 2200 udbetalt i SU hver måned (er hjemmeboende)
    giver 8.000 kr for ansvar på min 106 1,4 og er 18 år gammel.
    ( forsikret hos GF)

    forsikring og benzin løber op i godt 1600-1800 månedligt så jeg vil mene du sagtens har råd til en bil på hjemmeboende SU.

    ud over SU har jeg er job i Føtex som giver ca. 2500 hver måned til sjov og ballade.


  • #13   25. mar 2011 8.000 årligt ^^'

  • #14   25. mar 2011 Kort sagt nej..!
    Du skal nok regne med 10000 i forsikring og min. 2000 om året i vægtafgift.. Det er allerede 1000 kr. om måneden. Kender ikke dit kørselsbehov, men tror da ikke at 700 kr. (omkring en 1000 km) om måneden er skudt helt over målet.. Så kommer den grimme - Vedligeholdelse.. Den er jo svær at forudsige, men lad os sige 300 om måneden (meget lavt sat).. Så når bil og telefon er betalt har du 450 kr. om måneden til druk, tage i biffen, købe tøj osv.. Det KAN lade sige gøre, men tror du bliver træt af det..


  • #15   25. mar 2011 hahaha sorry drenge, der skulle stå om året hehe .

  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #16   25. mar 2011 Jeg er på su. Jeg for 7400kr om måneden. Min volvo koster 200kr om året i forsikring. Og 500 i vægtafgift... Så det løber fint rundt smiley

  • #17   25. mar 2011 Anders A Nu er han jo igang med mekker udd. så vedligehold burde han kunne holde ret langt nede bla med stumper fra huggeren

    Også kan man jo være heldig med bilen.. Min første en Sierra kostede under 1000kr i rep igennem 2 år.. og den levede hårdt
    OK jeg var så heldig at de ting der gik istykker kunne jeg selv skifte

    Havde under 2K i måneden når div + mad var betalt..
    benzin betalte jeg dog sjældent da jeg var den enste af "gutterne" med bil og de andre var gode til at smide kr til benz når vi var ude og køre


  • #18   25. mar 2011 Sean: Hehe men så er det vel også som veteran.. Tvivler på forsikringsselskabet vil godtage en golf 3 eller polo 6n som veteran smiley
    Erik A: Siger også det KAN lade sige gøre, men tror det bliver for surt i det lange løb smiley Kører da også selv rundt i min gule 12-7'er til hverdag (på almindelig ansvarsforsikring = 8000 kr. om året) på en SU, men det kan også kun lade sig gøre fordi alt kan laves selv og stumperne er ekstremt billige..


  • #19   25. mar 2011 Jeg har en Opel Vectra B 1.6 16v, den har altid stået i eget navn, og jeg får kun 1380,- om måneden i SU smiley så jo... det kan du godt.

  • #20   26. mar 2011 hvordan kan du få dagpenge efter grundforløbet? så vidt jeg ved skal man være i fagforening for at få dagpenge??

  • #21   26. mar 2011 Henrik W - arbejdede et år inden grundforløbet og meldte mig ind i en a kasse .

  • #22   27. mar 2011 ok,du nævner bare ikke akassen i dine månedentlige udgifter

  • #23   27. mar 2011 Henrik
    Tænker jeg også.
    Det er da også hurtigt 400-500kr om måneden smiley

    Men helt ærligt, det er jo også praktisk umuligt at sige.. jeg har "kun" 700,- til Benzin så jeg må ikke køre mere end til og fra skole. Dette er fysisk umuligt og kan IKKE lade sig gøre. Og det er ikke fedt at stå midt på / Sidst på måneden og sige beklager gutter, jeg har ikke råd smiley


Kommentér på:
bil på su

Annonce