{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Fordomme folkens.. {{forumTopicSubject}}

Se lige hva jeg har oplevet.. Sys det er lidt skidt at folk har fordomme og ikke kan spørge på en ordenlig måde og begrunde først sit spørgsmål inden man begynder at spørge.

lasse N
VIP

Skrevet: 30-03-2011 12:59:57

jeg er blevet snydt flere gange af ''ikke danskere'' og det orker jeg are ikke længere, hel og lykke med salget.

--------- Forrige besked ---------
Fra: Fatih K
Sendt: 30-03-2011 12:57:20
Emne: SV: ang bytte handle

Lidt af en skæv måde at spørge ind på..

Begrund først dit svar inden du bare begynder at spørge om jeg er dansk.. Det et dybt godnat.. Bare så du ved det..

Fra: lasse N
Sendt: 30-03-2011 12:56:20

ikke for noget, jeg har bare dårlige oplevelser med byttehandler med ''ikke danskere''

Fra: Fatih K
Sendt: 30-03-2011 12:55:06

øh hvad har det med sagen at gøre?

Fra: lasse N
Sendt: 30-03-2011 12:53:59
Emne: ang bytte handle

er du dansker?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordomme folkens..
  • #1   30. mar 2011 Tja jeg gider heller ikke altid handle, med det solbrændte folkefærd.

Simpelthen fordi du skambyder, og lukker alt muligt lort ud under handel, så de får bare lov at kører igen.

• #2   30. mar 2011 Ja det er en antydning til racisme det der. Men manden har jo lov til at stille det krav. Dog er det ikke ligefrem så venskabeligt som man måske kunne ønske sig!

• #4   30. mar 2011 Der er desværre mange der ødelægger det for minoriteterne.. smiley

Det er selvfølgelig forkert at generalisere, men det er en fordom som desværre hænger i luften..

• #5   30. mar 2011 Og spørgsmålet : SIDSTE PRIS <--- Kommer altid når man har en bil tilsalg.. Ikke fordi alle er sådan, men shit hvor har jeg oplevet det tit !

• #6   30. mar 2011 vil siger jeg hopper somrelt over de biler hvor der stå et ydlansklingende navn på nå jeg kigger på DBA. bilbasen og gul og gratis...
    har tænkt længe over hvorfor men kan simpelt hen ikke blive enig med med selv om det...

• #7   30. mar 2011 Men Faith - du bryder en regel ved at udstille en bruger !

• #8   30. mar 2011 Faith. det behøver ikke at have noget med om dem man evt handler med er " ikke danskere " for at bruge det udtryk.

Men jeg tror ærligt, at det bunder i en mentalitet, som mange her måske ikke er så vant til. Jeg bliver f.eks arrig, hvis jeg har en bil tilsalg, og allerede inden der har været nogen og kikker på bilen, så bliver der budt langt under prisen.

Om man spørger: Er prisen fast? Det er noget andet, bruger jeg også selv. MEN, siger sælger ja. Så må man respektere dette, såre simpelt.

Jeg har haft uheldige handler med både danskere og " ikke danskere ". Så jeg har en meget kontant salgs metode, enten omreg vi sammen hos skat, ellers er der ingen plader på bilen. SLUT.

• #9   30. mar 2011 Simon, ja det er simpelthen det værste jeg ved..Men det er jo nærmest kun brugt af "ikke danskere"

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #10   30. mar 2011 Jeg har desværre også kun negative erfaringer på det punkt da jeg skulle sælge bil for mutti.
    Så længe det ikke er mig der skal af med penge og at jeg får pengene så jeg kan se dem og har den sikret før jeg afgiver min vare så er det fint nok, men jeg jeg har ikke kunnet den anden vej rundt smiley

Og ja det er måske få der ødelægger det for alle... men de "få" har åbenbart altid ting til salg smiley

• #11   30. mar 2011 ja den der "sidste pris" går jeg godt nok også kold over...
    hvad betyder det overhovedet?!?

At man prøver at handle lidt kan jeg godt forstå, men synes det er et underligt udtryk.

• #12   30. mar 2011 jeg har nu handlet med folk af flere nationaliteter og hudfarver - også her i gennem... har endnu ikke oplevet en eneste negativ oplevelse... Hverken af den ene eller den anden farve...

hvorfor?

Fordi:

* Jeg forventer hverken at give eller få mere end 15% i rabat.. mere er sq direkte flabet
    * Jeg har selv pengene med når jeg kører hjemmefra - forventer selv det samme.
    * Selvfølgelig findes der en mindstepris - oplyser altid selv og spørger hvis ikke jeg kan se den.
    * Aftaler en diesel-pris hvis jeg skal køre for at fremvise noget - tilbyder selv det samme, hvis jeg ønsker at efterse noget andre skal bringe til mig..

• #13   30. mar 2011 har også kun dårlige erfaringer med at handle med udlændinge/ nydanskere (indsæt selv et ikke racistisk udtryk) , så springer også let og elegant over hvis navnet på brugeren ikke er dansk.

men har til gengæld også dårlig erfaring med de lidt ældre borgere herinde, er som blevet truet af en 42 årig mand fordi jeg afgav et bud som han ønskede, dette bud lå 150 kr under nyprisen og det var rigeligt til at han skulle smadre mig osv.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

#14   30. mar 2011 da SQUIRREL.. det er også gode regler at have for sig selv og jamen det gør jeg da også selv...

Nu vil jeg gerne give et eksempel og så hører hvordan folk ville reagerer på det for det mener jeg IKKE man kan garderer sig ved hvis man vil have en handel igennem smiley

Jeg havde kigget på en mobil på DBA som jeg gerne ville have og det var så en person af anden etnisk herkomst der havde den til salg og billederne var reelle nok med kvittering, brugernavn og vare hvor man kan se at kvittering er på samme varenummer som telefon så som sådan reelt nok!
    Så får jeg faktisk en aftale i hus over telefonsamtale og han sender mig kontonr. så jeg kan overfører penge.

Jeg ser så at et par timer efter vores "aftale" er kommet i hus at han svarer på et spørgsmål til annoncen at ja den er stadig til salg...

Jeg tager så kontakten til ham og spørger hvad det er for noget for vi havde da en aftale og jeg stod og skulle voerfører ham pengene, men det ville jeg da ikke hvis han stadig havde den til salg. Hans svar? Jamen så snart han så pengene så ville han da også informerer om at den var solgt og tage den af nettet o.O

Faaaantastisk... så hurtigt jeg droppede idéen om at overfører ham de penge!

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

#15   30. mar 2011 Dernæst så havde jeg på et tidspunkt sat min mors Transporter til salg for hende og modtog et opkald fra en der knap kunne tale dansk.
    Han spurgte kort og konkret om 3 ting i denne rækkefølge:

1. Er nummerpladen registreret for noget hos politiet?!
    2. Hvor mange personer er der plads til bagi? (Ja jeg oplyste ham om at det var en varevogn ligesom det fremgik af billederne hvor ham arrigt vrissede at det var han da godt klar over og at det kom ikke sagen ved)
    3. Kan vi sige halv pris?!

Da jeg havde svaret:
    1. Nej
    2. - ja det fremgår længere oppe hvad det endte ud i
    3. Nej prisen er er fast og sat lavt nok da vi bare skal af med den

Så lagde han på... smiley

Jeg vidste snart ikke om jeg skulle grine eller græde bagefter men valgte da at ryste lidt på hovedet af det opkald smiley

• #16   30. mar 2011 Jeg vil så sige at 2 af de bedste jeg har købt til dato har været af indvandre. Den første af en tyrker som HVER gang jeg skulle kontakt med ham (eller omvendt) startede ud med HALLOOOOO MY FRIEND, hvilket jeg må sige gjorde mig lidt nervøs!!!! men da jeg fik kørt de 1200km var det nøjagtigt som beskrevet INTET andet.

Den anden er jeg lidt i tvivl om hvor kom fra men en forhandler som også var meget ærlig og kanon service(lejede eu prøveplader til mig og tilbød at hente mig i lufthavnen uden beregning!!!!!!)

Så jeg dømmer ikke på hudfarve eller navn

P.S den bil jeg har nu er den jeg har købt af sidst nævnte person og den er som han sagde reeeeeal good car;-)

• #17   30. mar 2011 jeg har nu heller ikke oplevet noget dårligt med dem, jeg har ikke handlet bil, men andre små dele jeg havde til bmw'en som jeg ikke kunne bruge, sendte til en i Ålborg hvor pengene stod på kontoen samme dag jeg sendte den.

og den anden kom selv personligt efter tårnlejerne skide flink ingenting der.

• #18   30. mar 2011 har også været ude for at jeg skulle se på en bil som var ejet af "karl" i tlf
    og da jeg kom til adressen,hed han khaled.han sagde det var fordi han ikke kunne få solgt sin bil hvis folk vidste han var udlænding.kørte igen ude bil,som i øvrigt var en stor bunke rust med huller i panel og bagagerum,defekt styrkugler,men nysynet uden anmærkninger(kan også fikses af dansere med snyd ved syn)

• #19   30. mar 2011 hva er det for dansere ?

• #20   30. mar 2011 TOMAS J

der skulle stå danskere!

• #21   30. mar 2011 hehe ved det

• #22   30. mar 2011 hva er der nu galt med dansere?? og hvad er den sidste pris?

• #23   30. mar 2011 jeg har flere gange solgt reservedele til udlændninge, og har aldrig haft nogle problemer med det. dog blev jeg lidt skræmt første gang, da der kom 6 mand for at hendte en motor. undre mig lidt at der nesten altid kommer en 4-6 mand, for at hendte en enkel reservedel

• #24   30. mar 2011 der er intet galt med dansere,bare det er dejlige piger og de smider tøjet..

• #25   30. mar 2011 det er flokdyr jo.

• #26   30. mar 2011 Har også oplevet det den anden vej.

En af mine venner ville købe en bil i Italien, men da Italieneren (sandsynligvis troende Muslim) fandt ud af at min kammerat var fra Danmark, så ville han ikke sælge, og henviste til den verserende Muhammed krise.

• #27   30. mar 2011 Nu lige for at spørge, HELT konkret, hvad er problemet for dit vedkommende ??

• #28   30. mar 2011 Det er sq da fordi det er hyggeligt at køre flere i en bil smiley

Jeg har da også en fætter eller to med når jeg skal køre langt :))

• #29   13. jun 2011 Det er godt for miljøet at der er 4-5 personer i bilen heheh smiley

Kommentér på:
Fordomme folkens..

Annonce