{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.833 visninger | Oprettet:

Flexleasing på afgift. {{forumTopicSubject}}

Har læst på lidt af hvert omkring dette, men der stadig ting jeg ikke forstår..

Et fx.

Jeg har en bil og afgiften på den bil er 100.000
så betaler jeg ca. 2000 pr. måned i 2 år det = 48.000

så sælger jeg bilen stadig uden af have betalt hele afgiften.

Er der så KUN de 52.000 tilbage i afgift på bilen ?
eller starter afgiften forfra på de 100.000 og SKAT tjener så det dobbelte fordi man starter forfra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexleasing på afgift.
  • #1   8. apr 2011 du KAN efter de 2 år betale de resterende 52000, men hvis du sælger den igen. uden afgift, er alle pengene spildt

• #2   8. apr 2011 okay den er jeg med på med de resterende..

men ved godt de er spildt, men så kan man sige prisen er steget på bilen for der er betalt 50% af afgiften.. så den der køber bilen mangler kun og betale de sidste 50%.

• #3   8. apr 2011 Nej det passer ikke, den flexydelse du betaler er jo ikke lig med afgift, skat får 0,5 % af afgiften pr mdr når bilen er over 36 mdr, resten du betaler pr måned er renter til skat samt ydelsen til leasing selskabet, og det kan selfølgelig ikke modregnes i den resterende afgift, så i dit tilfælde med en afgift på 100000 vil de 500 kr pr måned være afgift til Skat = 12000 kr på 2 år.

• #4   8. apr 2011 ja det var heller ikke til dit indlæg jeg skrev passer ikke til , men til det som Lars A skrev smiley

• #5   8. apr 2011 Så det er en total dårlig ide..

men der stadig ingen der har svaret rigtigt på mit spørgsmål..

det jeg betaler af afgift i de år jeg har bilen.. blir de trukket fra når jeg sælger den ? hvis jeg har betalt 12000 mens jeg har haft den.. skal den nye ejer så kun betale 88.000 i afgift ?

• #6   8. apr 2011 Er der noget jeg har misforstået?

Så vidt jeg husker må man ikke selv eje bilen, eller købe den på forhånd hvis man skal flexlease bilen?

Så vidt jeg ved skal leasingselskabet i teorien finde og købe bilen, og derefter kan de lease den til forbrugeren?

Som udgangspunkt er bilen stadig uden afgift efter endt leasingperiode, men værdien af afgiften vil være reduceret på samme vis som værdien af bilen efter 2-3 år.

• #7   8. apr 2011 Tør ikke sige om de bliver trukket fra, det er jo Skat der skal ha pengene så tvivler da på det, men dårlig ide´ vil jeg nu ikke kalde det for hvad vil det koste dig at låne de 100000 kr i banken, det gør du jo ikke gratis heller smiley og bilen fælder jo i afgift på 2 år, så den skal bare genvurderes og du kan annoncere den som alm dansk bil og betale afgiften når du har en køber el sælge den i udlandet uden afgift smiley

• #8   8. apr 2011 Afgiften efter to år er en ny vurdering, der kan den for så vidt blive vurderet til 100.000 kr igen, eller den kan vurderes til 50.000 kr. Men de penge du har betalt af i afgift mens du flexleaser bilen, de er "tabt". Og ingen får glæde af de penge udover statskassen.

• #9   8. apr 2011 Den bedste ide er jo nok og kontakte selskabet så man får 100% svar på tingene..

gode ting i kommer med, men der stadig ting som forvirre smiley

• #10   8. apr 2011 Brian D.
    Det var lige DET jeg ville vide smiley
    tak.

• #11   8. apr 2011 I mange tilfælde kan leasing kun betale sig ved dyrere biler. Da det ofte bliver dyrere, når man regner omkostningerne til leasing-selskabet med.

Jeg selv er ikke tilhænger af leasing, jeg var ved at undersøge flexleasing, men jeg kunne købe en helt ny bil, med et billån i banken. For de samme penge, som det ville have kostet mig at flexlease en tilsvarende 3 år gammel bil.
    Ifølge de beregninger jeg fik foretaget i november 2009. Der var dengang tale om Polo TDI 105 HK og Golf 2.0 TDI 140 HK.

• #12   8. apr 2011 Betal afgiften .... det andet kan slet ikke betale sig

Martin

• #13   8. apr 2011 Det var for at købe en "billigere" bil i tyskland som noget cab. for at ha den sommeren over og så sælge den igen for ikke at skulle betale hele afgiften.. derfor jeg ville prøve det..

men kan godt hører det ikke rigtig hænger sammen smiley

• #14   8. apr 2011 Jeg har kammerater der har leaset biler, og andre der har leaset, men opsagt aftalen igen, da det blev for dyrt i længden.

Men det er en individuel vurdering. For nogle biler kan det betale sig, men ikke for alle. Og det kommer også an på økonomien, hvis man har pengene til at betale kontant, eller hvis man skal låne pengene, eller man rent faktisk også skal låne til førstegangs-ydelsen. Ja, der er mange faktorer der spiller ind.

• #15   9. apr 2011 L_R >> Det tror jeg så ikke lige at der sker. Medmindre der kommer en afgiftsomlægning. Og Skat gør sikkert hvad de kan for at stoppe så mange af fiduserne som muligt.

Kommentér på:
Flexleasing på afgift.

Annonce