2.327 visninger
|
Oprettet:
Flexleasing - afgift {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og keder mig, og kigger selvfølgelig på biler i udlandet.
Men så faldt jeg over flexleasing og kan ikke blive klog på det.
Lad os sige jeg køber en bil til 70000kr uden afgift fra udlandet.
Hvis jeg så ønsker at flexlease den, afbetaler jeg så afgiften på bilen eller hvordan foregår det?
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
1) Du køber ikke bilen, det gør leasing selskabet.. du køber jo hellere ikke et fjernsyn, for så at betale leje på det bagefter vel
Finder skat ud af sådan et tvivlsom arrangement, så falder hammeren... DONT DO IT.
2) Ja du "afbetaler på afgiften" er bilen over 36md, så er det med 0,5% om måneden.. derudover betaler du ca.0,5% om måneden i rente til SKAT, ialt ca.1%.
Men efter 12-24 eller 36md, kan du så betale bilen fri, til det den blev vurderet til ved indregistrering, minus de 6-12-18% som er afbetalt, renten til staten kan ikke medregnes. Men oftest, vil afgiften være faldet mere end du har betalt, hvorfor det bedre kan betale sig at få den omvurderet.
Et eksempel. Jeg havde en kørende, der var vurderet til Kr.143.000 i afgift.. der var efter 12md, blevet betalt 6% i afgift 8580.- der kunne trækkes fra.. ialt lige under 135.000.
Men ved at lade den revurdere, og glemme den indbetalte afgift. så lød den nye afgift på Kr. 109.000.- en meget bedre deal.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 479 Svar: 5.240
Jeg takker for svarene.
nov 2002
Følger: 11 Følgere: 173 Biler: 4 Emner: 76 Svar: 1.913
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 5 Biler: 6 Emner: 5 Svar: 240
Der da mange der selv køber bilen og for den flexleaset efterfølgende, det måske bare fusk mange har gang i så, hvor man kun har leaset afgiften? Det du referere til er det ikke bare almindelig leasing? Kan sagtens ske jeg tager fejl, det bare sådan jeg har fået det forklaret engang. Sys i hvertfald der findes rigtig mange biler til salg hvor man eks. kan købe bilen til 50.000kr og så overtage leasing på eks. 1800,- pr. Mdr.
nov 2007
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2048050&vId=0&chk=205780#pos
Det er noget FUSK og svindel... Leasing er leje.. og du kan ikke leje en afgift..
Selskabet SKAL kunne dokumentere de ejer køretøjet, og at de har betalt for det. Desuden, skriver de under på at der ikke er økonomiske forhold mellem dem og kunden, som ikke er oplyst i kontrakten.
Danger Dane:
Nu er det jo ikke kun afgiften leasingselskabet afholder. De har som min. finansieret 70% af anskaffelses summen. De skal administrere kontrakterne, og de har en del dyre udgifter hertil...
Så en leasingydelse består af:
Moms. det er altså 20% af den månedlige ydelse.
renteudgift på det finansierede
Forholdsmæssig afgift
Afskrivning på køretøjet
Administrationsudgifter
Fortjeneste.
Så render det hurtigt op. men som udgangspunkt vil leasingydelsen, ligge omkring 1-1,25% af bilens danske pris. Så koster en bil 200.000kr, så vil leasingydelse ligge på små 2500.-
koster bilen 500.000.- så ligger leasingydelsen oftest omkring 5.000.-
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Man vil oftest have overdraget bilen til leasingselskabet, således at det er deres ejendom. Det er et spørgsmål om tillid, om man overhovedet tør det nummer - faktum er, går firmaet konkurs, så mister du bilen og pengene.
nov 2007
nov 2007
Der er virkeligt strammet op. Og findes der en Løsning så involverer den revisore og advokater så dyre. At det ikke kan betale sig på køretøjer der ikke koster rigtigt rigtigt mange penge....
Flexleasing - afgift