{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.527 visninger | Oprettet:

Folk der kontakter en, vedr. annoncer. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i længere tid haft diverse ting til salg, det gælder biler, reservedele, anlæg osv osv. Tingene har været til salg herinde, men også mange af de andre steder hvor man kan sælge.
Efterhånden har jeg vendet mig til at folk skambyder total, men der er en ting der pisser mig lidt af.

Hvad er der blevet af folks høflighed og almen pæn opførsel. Et positivt eks var i aften, en person skriver "Hej jeg kan se du har xxxx til salg, hvor meget skal du ha for det tilsammen? Mvh

Det er jo sådan en hver sms burde og se ud. Men 9 ud af 10 har åbenbart ikke lært det. Negativ oplevelse: I søndags et par minutter i midnat, bibber der en besked ind hvor der står: Har du golf motor endnu? Intet andet, jeg skriver med gutten det meste af ugen, sådan 2 beskeder om dagen på tidspunkter der lige synes at passe ham. vi aftaler nogen priser, og han skriver i dag at jeg jo ikke kan få den pris byder mig under det halve. Efterhånden har denne person pisset mig så meget af, at jeg beder ham om at handle med en anden, fordi han efterhånden spilder min tid.

Der jeg vil hen er. Hvad sker der for den sunde fornuft? Man skriver da lige hej og hilsen så man lige ved hvem pokker man egentlig har med at gøre, og så da ikke på alle tider af døgnet, ikke fordi jeg vågner ved det eller noget, men synes man har en normal fornemmelse af hvornår man kan tillade sig og skrive.

Det sidste eks er så alle dem der aftaler afhentning af en ting, og så aldrig dukker op, eller giver besked om at de er forhindret.

Jeg ved ikke om det bare er mig der er sippet, eller har jeg fået en opdragelse udover det sædvanlige. Synes i hvert fald at det er gået tilbage for vor kære medborgere.
Hvad er jeres indtryk, er jeg bare pisse uheldig??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk der kontakter en, vedr. annoncer.
  • #1   9. apr 2011 Kender det godt.. det var en der skulle komme og kigger på min Corolla idag, Vi havde aftalt tid, men der skete bare intet. hold kæft hvor jeg synes det er dårlig stil.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #2   9. apr 2011 Nej du er ikke uheldig, danskerne er åbenbart ved at være meget egocentrerede og generelt ligeglade i mine øjne... Det ses også gang på gang, at folk skriver klart, højt og tydeligt, at der ikke kan byttes med noget, men de første 10 indlæg i annoncen er med tilbud om bytte... Den tendens har også bredt sig til dba.dk og gul og gratis...

• #3   9. apr 2011 Ja det med at bytte osv har jeg os studset over. Det kan være det måske er manglende dansk undervisning, de forstår simpelthen ikke hvad der står smiley

• #4   9. apr 2011 Altså for det første så skriver man ikke. Man ringer op hvis man er interesseret i varen, sms'er er for det meste useriøst. Efter 21 synes jeg ikke man kan være bekendt at ringe længere.

Jesper .
    Det er jo så også fordi i nogle annoncer hvor der står IKKE BYTTE. Så når folk spørger alligevel, så er sælger interesseret. Deraf er det sikkert kommet folk bare spørg ligemeget hvad der står i annoncen.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #6   9. apr 2011 Der er nok nogen der skal ha skolepenge tilbage, men hvis man kan stave og skrive, så kan man vel også læse??

• #7   9. apr 2011 jeg oplevede også noget sjovt i dag... jeg er så af den type, at med erfaring i det du omtaler her, så gider jeg ikke oprette annoncer her på siden for eksempel.

Jeg ringede på noget værkstedsmateriel som vi skulle bruge her på skolen hvor jeg underviser. En mand havde det til salg på gul&gratis, og det var præcis hvad jeg søgte efter.
    Da jeg så aftaler pris og sådan med ham, og gerne vil have at han garanterer mig at varen nu også er på hans adresse når jeg kommer mandag og henter den, med penge og alt, så begynder han at betvivle hvor troværdig jeg er, for det var jo hans erfaring fra andre salgsannoncer med folk.
    Det synes jeg faktisk er utroligt, at hvor folk før tænkte, "yes handlen er slut", så tænker folk istedet.... "Arrrrrgh... kan det nu også passe da?"

Vi fik dog talt om tingene, og jeg står da også ved mit ord. Jeg henter det materiel mandag, for det har jeg jo lovet, og vi har aftalt en pris, som jeg så sandelig også regner med at han overholder.

Det er da sådan verden skal være skruet sammen. Ikke det andet gylle der med "bytte????" eller hvad folk nu lige skriver, når de åbenbart mener at handel i dag, det er da bytte købmand istedet for købmand....

• #8   9. apr 2011 helt helt enig. har 3 der har ringet på min S4, alle om at de ville komme ned at kigge, og ville ringe tilbage med en tid hurtigst muligt. men hører man mere fra dem? Næh nej.. slå dog lige på tråden, og sig at det ikke har interesse mere.
    generelt er der rigtig mange der ikke har en skid respekt for andres annoncer, osv. det er fandme synd.

• #9   9. apr 2011 Jeg må tilstå at jeg er meget begejstret for sms metoden, men hvisse ting er dog nemmere over en samtale.
    Der tegner sig sjovt nok også et tydeligt billede med sms'erne. Dem der skriver på pæne måde med hej og venlig hilsen osv, disse føre stort set altid til en handel, hvilket jeg ikke har prøvet med de andre.

Det skal siges at det langt fra kun er dem herinde fra der opføre sig sådan.

• #10   9. apr 2011 Det er jo træls fordi man sætter tiden af til det og tar ingen steder, fordi nu kommer der en der vil købe noget, og en stor skid gør der.
    Og ja det mindste man kan gøre er sgu da lige og smide en sms.

• #11   9. apr 2011 Kan godt følge dig i at almindelig høflighed indebærer at man ikke skriver/ringer for sent. Har altid selv annoncer diverse steder, dog ikke på BG da jeg pt er bosat i udlandet. Har dog fået alt solgt, mere eller mindre.
    Men har været ude for herinde at en sælger kun svarede på halvdelen af ens sms'er og opkald, og først havde tid 7 dage efter man endelig fik fat i manden! Det er da også iorden, men så må en anden få fornøjelsen af at "handle" med fyren...
    Gider ikke de der useriøse "måske-vedikke-øhhm" handler.

• #12   9. apr 2011 Nej det kan da for fa'en ikke være så svært at beslutte sig om man er interesseret i varen. Og er man slet ikke interesseret, jamen så undlader man helt og skrive. Men jeg ved ikke om det er nogen af nutidens unge der ikke fatter en dyt af det man kalder gensidig respekt, eller hva pokker der lige er gået galt.
    Men det er da rart at se, at det ikke bare er fordi jeg er en hys kælling med for store forventninger til folk omkring mig smiley

• #14   9. apr 2011 Jaaa der er i hvert fald en hvis form for sammenhæng mellem de 2 ting.

Jeg vil sgu sige tak for i aften, hvis jeg skal op klokken 7
    Go'nat folkens

• #15   9. apr 2011 Også lige det der med at hvis man ringer til nogen præsenterer man sig selvfølgelig med navn!!! Kan også godt irritere mig at hvis jeg ringer på f.eks en annonce her inde fra, så vedkommende bare svare med et "HALLO" (#'+*&-^"/+-) Sig dog dit navn når du tager den F......! telefon!
    Så hemmelig tvivler jeg sgu på at du er!..... basta.

• #16   9. apr 2011 Ligesom dem der skriver i ens annonce feks. på DBA "Er interesseret ring på ...." For helvede da, hvis man er interesseret så ringer man vel på det nummer der står i annoncen, det er vel ikke sælger der skal ringe køber op!!??

• #17   9. apr 2011 Jeg prøver på at lade være med at hænge mig i useriøse folk og deres kommentarer. De ved åbenbart ikke bedre, og sætter altid mine priser fair, ellers bliver tingene jo ikke solgt! Så at folk skambyder og ikke udviser pli, er helt og holdent deres eget problem.
    I sidste ende ved de jo ikke hvad de går glip af...

• #18   9. apr 2011 Prøvede det samme med noget motor og gear
    manden virkede meget interreseret oh vi skrev sammen et par dage og da han så ville snakke pris sagde jeg at vi kunne forhandle når han kom og så på varen

derefter har jeg intet hørt fra ham

• #19   9. apr 2011 Da jeg skulle sælge min civic fik jeg en besked hvor der bare stod - jeg vil købe din civic ring til mig.

Jeg ringede ik tilbage og hørte heller aldrig mere fra han/hende...

Sgu en underlig måde og "købe" bil på...

• #20   9. apr 2011 Jeg har da prøvet en værre en

Havde terranoen sat til salg.. Nogen stykker havde så fået afvide at bilen kunne hurtig komme til Kolding så man kunne se den (Bor i Norge)

En eller anden tumpe har så fundet ud af at min mutter bor i Kolding og troede åbenbart at den stod ved hende

Han påstod over for hende at han havde en aftale med mig om 15.000 i cash for terranoen

Den var min mutter så godt klar over ikke helt holdte da hun godt ved at den skal koste mere som 15.000 og at bilen stadig står hos mig her i Norge

Folk kan være luskede

• #21   9. apr 2011 Erik nu er du jo så inde på det med luskeri og dumhed.... For jeg solgte den lille røde corsa i min profil, til en knægt i ålborg et sted. Hele handelen foregår som den skal, med FDM slutseddel og det hele.
    En uge efter, ringer han at bilen er smadret, og om der er kasko på den.
    Jeg må jo svare at ja, der VAR kasko på den, dengang jeg havde den, men den var meldt om til en almindelig ansvar ved salg.
    Nå det var jo ærgerligt, og han lagde så bare på igen.

En uge senere, får jeg brev fra Ålborg politi, om at jeg havde været involveret i et færdselsuheld på den og den vej, og bla bla bla bla, og skylden var min, og jeg havde været fører af bilen.
    Så har den lille snothvalp dælme udgivet sig for at være mig, for skidtet stod jo også stadig i mit navn og sådan. Uheldet var endda også en grov overtrædelse af færdselsloven, noget med at køre over for rødt og sådan, for at hamre ind i en anden bil.
    Det eneste man så kan gøre, er at sende en kopi af slutsedlen til Ålborg politi, samt lige tage et opkald til dem om problematikken.
    Sagen sluttede så der.

Problemet kommer så lige en måned senere, for da er liget af corsaen stadig ikke afmeldt.... Jeg kontakter ham så, og efter mange forsøg, for jeg bare beskeden, at de sådan set ville genopbygge den, og det var jo en møgbil jeg havde solgt dem, for i det den blev påkørt fra siden der, da var den knækket på midten eller sådan noget underligt noget, fik jeg at vide. Så nu ville han oveni pludselig have at jeg skulle tage bilen tilbage også.... den samtale slutter med at han lægger røret på pludselig... og derfra får jeg aldrig fat i ham igen.
    Jeg giver dog ikke op, og finder igen slutsedlen frem, går på motorkontoret, da jeg jo kan dokumentere at den er solgt halvanden måned tidligere, og han derfor har overskredet sine 21 dage til omregistrering. De melder pladerne stjålet, og afmelder bilen for mig.

Jeg finder så, via slutsedlen, adressen på ham, og får via krak nummeret hjem til, og kontakter hans far. Han anede ikke en disse om hvad pokker der var sket, eller at jorden var rund (tror han var alkoholiker eller sådan), men forklarer ham at pladerne var meldt stjålet, og sagen nu lå hos Ålborg politi, og han måtte da hilse sin søn, og sige at han ikke havde grebet det alt for heldigt an det her.

Siden den dag, har jeg altid holdt på, at en slutseddel er noget af det vigtigste i en handel, for du aner ikke hvem helvede du sælger din bil til.
    Dette var ved at koste mig kørekort og alt, men jeg havde heldigvis dokumentation for tingene. HELDIGVIS

• #22   9. apr 2011 Morten D Nu er det ikke kun herinde der findes useriøse købere. Jeg er tit blevet skambudt på dba og bilbasen. Folk tror de kan få det hele til det halve. Det til at gå amok over. De tænker sig ikke om før de skriver til en.

Har også haft problemer med folk der lægger og skriver til en klokken lort om natten og bare bliver ved.

Man har vel lov til at tænke sig om

• #23   9. apr 2011 Fandt en hu her den anden dag som jeg bare MÅTTE ha og kl var lidt i 11 om aftenen så skrev jeg undskyld jeg forstyrre så sent. Osv osv det har jeg sku lært.

• #24   9. apr 2011 bigfoot: det var en træls historie om din bil, men også derfor jeg er holdt for længe siden med at lade folk selv omreg når jeg sælger en bil, for det blir bare aldrig gjort til tiden eller som dig der sker et uheld

• #25   9. apr 2011 Generelt set må man nok bare til at være mere vågen. Og så kan man jo kun håbe at folks ubehøvlede vaner aftager igen. Jeg tvivler desværre bare lidt..

• #26   10. apr 2011 Folk der opretter annoncer er tit lige så useriøse. 2 eks. fra denne uge. Skriver til en med 4 fælge. Skriver både i annoncen og en PB med navn, nummer, spørger hvor han er fra og siger jeg vil hente dem dagen efter til den pris han skriver hvis han lige kontakter mig. Intet svar overhovedet. En har bilen til salg og skriver med store bogstaver at han kun svarer på telefon og ikke på BG - men han har intet nummer skrevet...

• #27   10. apr 2011 Useriøsetet, er åbenbart noget vi skal vende os til. Desværre...

• #28   10. apr 2011 især her på siden smiley

• #29   10. apr 2011 Det er slemt her ja. Men de andre steder følger dog godt med. Det ser dog ud til at det er lykkedes mig at lave nogle fornuftige handler her de sidste par dage, så ser man lidt positivt på tingene igen..

Kommentér på:
Folk der kontakter en, vedr. annoncer.

Annonce