{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.782 visninger | Oprettet:

jack m
jack m
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

vil lave gør det selv værksted på Fyn. {{forumTopicSubject}}

hej
Har jeg været arbejdsløs i snart 5 md. og har gået og lejet med tanken at lave et gør det selv værksted, da jeg har en nedlagt ejendom hvor jeg kunne få plads til en lift og evt 2 værksteds pladser. Jeg bor 4 meter fra en stor hovedvej . har i den forbindelse nogle spørgsmål til jer.
jeg roder selv med biler og laver selv alt på familen/bekendtes biler.
1) hvad SKAL der være på sådan et værksted, for at du vil bruge det.?
2) hvad ville være godt at have men ikke nødvendigt
3) er der de samme miljøkrav til værkstedet som til et alm autoværksted.
4) hvad ville være rimeligt at tage for en værkstedsplads
5)åbningstider.. skulle helst kunne køre sammen med mit normale arbejde.

der kommer nok flere spørgsmål, men tak på forhånd for jeres svar, og meninger omkring emnet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil lave gør det selv værksted på Fyn.
  • #1   13. apr 2011 jeg tror du er nødt til at have flere lifte før at det bliver rentabelt:)

• #2   13. apr 2011 tror også du skal have mere plads før det gavner dig

• #3   13. apr 2011 Billigt i starten og hjælp folk som ikk lige ved hva de laver og hjælp dem gratis på den måde får du et godt ry og dermed MASSER af kunder smiley 2 lifte og masser af luft altså en kompressor og noget luft værktøj smiley så jeg frisk resten må man selv ha med smiley

• #5   13. apr 2011 Hej

går selv sammen med en ven og leger med samme tanke/ide.

og her er hvad vi er kommet frem til at de spørgsmål du selv kommer med:

1: der skal være lift, afbalancerings og hjul apparat, luftværktøjer og masser af "luft" (kompressor), fornuftigt antal lifte (vi fandt frem til 2 som opstart og sener udvidelse efterhånden som det gik fremad), derudover så ville vi invistere i 10 topnøgle sæt (fra thansen til 500-600 kr. pr. stk og leje ud de er trodsalt hurtigt tjent hjem og min erfarng er at de holder ganske fint) og lygteapparat/justeringsapparat
    2: 5 gas måler til benz og partikel måler til diesel, bremse felt, tester til at udlæse fejl på bilerne, sporingsudstyr, og sådan nogle ting.
    3: ved det ikke helt da vi ikke har undersøgt den del før vi har ved hvor vi finder lokaler til det.
    4: et sted mellem 200 og 500 kr. snakkede vi om for "pladsen" også om der er lift eller ej, der ud over så kan du tage leje for div. værktøj som de låner, og "leje" din egen erfaring ud (leje dig selv ud som hjælper)
    5: de fleste vil nok benytte sådan et sted aften og weekend.

• #6   13. apr 2011 http://www.fixdinbil.dk/ her kan du se hvad det koster her i nærheden af aalborg... dog er dette helt n opstartet men alligevel og se hvor mange pladser ov der er

• #7   13. apr 2011 Nu ved jeg ikke om du kan bruge det til noget, men her er da pris idè'er? smiley http://www.gds-koge.dk/default.asp?ID=121

• #8   13. apr 2011 Jack, du skal være helt klar over de regler der er for autoværksteder. Nogle meget stramme foureningskrav. Så du skal faktisk starte i den anden ende..Spørg kommunen om, hvem der kan svare på dette..Sikkert teknisk forvaltning.

Jeg har selv mere end 4000 kvm lagerhaller, men intet er godkendt til værksted, da ikke engang lokalernes tilladelse som produktionsvirksomhed er nok. Du skal være klar over, at hvis du f.eks lejer noget og der f.eks står "lager, opbevaring" på lejekontrakten. Så kan du havne i en slem knibe, hvis der sker noget, brand, personskade osv osv.

Husk at du også skal have mindst en brand og personskade forsikring i de bygninger, som du lejer. Det er nemlig ikke sikkert at udlejer har disse. Da det ikke er påkrævet, hvis det kun er lager, lokalet udlejes som.

Men ellers lyder projektet ganske spændende, jeg kommer tit til Fyn, så vil da gerne tage en snak med dig om emnet, hvis det er.

• #9   13. apr 2011 På min gamle arbejdsplads, skulle udsugningssystemet udskiftes.
    Det er rumventilation + udsugning til bilerne.

Pris: 250.000 for omkring 500 kvd værksted.

Der efter kom der lyddæmpning, til en små 150.000.

Det er 2 ting ud af mange der skal overholdes nu om dage på et værksted, så har du lidt insigt i priser, på nogle af tingene.

• #10   13. apr 2011 Henrik : arh...7-10 lifte...? Rolig nu

• #11   13. apr 2011 Jørgensen---- henrik skriver 7 - 10 arbejdspladser... ikke lifte smiley måske han mener at han skal have en masse gulvpladser også smiley

• jack m
    jack m Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #12   13. apr 2011 tak til alle som har svaret på emnet.

forstår godt synspunktet med flere lifte, men for det første beliggenheden er ikke storkøbenhavn ell.
    ålborg.( derimod ca 30 km. fra odense). Så man skal måske lige tænke på kundegrundlaget før man slår for stort brød op. trods alt bedre at udvide end at lukke pladser ned.
    omvendt skal folk heller ikke stå i kø ude på vejen for at komme til.
    i øvrigt ejer jeg selv bygningerne Så jeg skal ikke ikke betale nogen husleje for bygningerne.

Jeg har:
    (næsten) alt i håndværktøj
    kompressor med de almindelige luftværktøj.
    co-2 svejser
    tig svejser/ elektrodesvejser
    bukke
    det meste i elværktøj

Det jeg ved at jeg mangler er :
    lift
    dækmaskine/afbalanceringsmaskine
    lygteapperat til justering af lygter
    bremse stand
    forureningstester/ CO-2
    sikkert flere ting

prisniveau havde jeg ( i starten) tænkt på omkring 50 kr i timen for plads med lift
    men har iøvrigt ikke tænkt så meget på priser.

bygningerne er de gamle staldbygninger, som ville havde brug for en del
    forbedringer indvendig, de er fine nok til mig som de er men de er nok ikke fine nok så man kan tage penge for at folk skal betale for at stå der.

ud over at lave biler i min fritid(og så meget andet ) Så er jeg uddannet Smed så jeg ville kunne være behjælpelig med evt problemer som folk får.

undskyld: Det kunne være fedt hvis der var nogen der var gået konkurs med et autoværksted hvor man kunne købe inventaret.

Kommentér på:
vil lave gør det selv værksted på Fyn.

Annonce