{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

James F
James F
Følger: 1 Emner: 43 Svar: 258

Garanti hos forhandler ? {{forumTopicSubject}}

Hey derude . står her med et problem som jeg håber i kan hjælpe med .. jeg købte en seat hos seat forhandleren ... og han siger der er 24 månederes reklametions ret . og en måned efter dør benzinpumpen så bilen ender i parkeringen når det var meningen jeg sku rejse dagen efter ?? så køber jeg en fly billet istedet for .. nu siger det at det ikk dækker og jeg selv skal betale for pumpen? dækker de 24 måneder ikke der ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti hos forhandler ?
  • #2   14. apr 2011 Hvis det sker en måned efter du har købt den, så har du ifølge forbruger loven 6 mds. garanti. Så vil mene at han skal æde den. Da den fejl var til stede da du købte bilen.

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

#3   14. apr 2011 Ja det ved jeg godt .. men alligevel . ny bil ? en måned efter dukker der problemer op ? og fik den lavet så sender han regningen først 1 år efter ??

• #4   14. apr 2011 nu er der intet der fortæller om det er en sur gammel seat du har købt el en ny osv, men jeg vil da sige at forhandleren er lidt af en røv hvis han ikke tilbyder dig evt at i deler regningen, normalt er det sådan at en evt garanti kun dækker motor og gearkasse og det sikkerheds-mæssige, ihvertfald hvis det er en brugt bil med et par år på bagen

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

#5   14. apr 2011 Ja men problemet er at han siger den ikk var til stede og jeg siger at den var .. vi kører sån frem og tilbage .. jeg ved ikk rigtigt hvordan jeg skal bevise den var der .. eller det siger sig selv en måned efter ..

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

#6   14. apr 2011 Sorry . det er en brugt en . brugt og brugt .. den havde i hvertfald ikk kørt meget .

• #7   14. apr 2011 Fejl og mangler der opstår indenfor de første 6 måneder dækkes af formodningsreglen.
    Den skal forhandlere bare æde.

• #8   14. apr 2011 Rasmus.. du skal ikke tro du skal vide.

Der er INTET der hedder forbrugerloven.. men vi har en købelov... det er den du tænker på.

MEN den giver dig ikke Garanti, men derimod reklamationsret. Garanti er noget en forhandler kan yde som en ekstra service, der stiller dig BEDRE end købeloven.

Elllers er der kun de 24md reklamationsret, hvoraf de første 6md, falder ind under formodningsreglen, kort fortalt, formoder man at fejlen var til stede ved købet, og derfor skal sælger udbedre den, for hans regning.

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

#9   14. apr 2011 Jesper P : Hvordan skal jeg forklare ham det .?
    han siger vi ta den i retten og hva ved jeg . og at han har alle gode advokater .. det ikk så meget pga regningen bare i princippet burde der være god service jo .. DERFOR vil jeg ikk betale dem pengene ..?
    hva syns i jeg sku gøre ?

• #10   14. apr 2011 Det er da også helt vildt underligt at han sender en Regning i år efter den er blevet lavet ;-S

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

#11   14. apr 2011 Jeg gik og regnede med at det var gået under garanti eller noget ... så dukker der et brev op pga den pumpe sidste år .. tænkt os Whaaat?

• #12   14. apr 2011 Det er hans opgave at bevise at du har misvedligeholdt din vare. Kan han ikke bevise det sort på hvidt at fejlen ikke var der, dengang han solgte men er opstået pga. dig, så skal han dække.

• #13   14. apr 2011 Kontakt forbrugerrådet eller fdm som du forhåbentlig er medlem af smiley
    De burde ikke kunne sende en regning 1 år efter, har aldrig hørt noget lignende..

• #14   14. apr 2011 Den der, den tager du bare til FDM.... om du så skal melde dig ind først. Så tager de sagen.

Han kan tage alle sine fine advokater, og stikke skrot op. De kan jo ikke ændre på lovgivningen.

Og hvis du har købt en nyere Seat TDI hvor diesel pumpen stod af efter en månede, så er sagen rimeligt klar.. så skal reklamationsretten dække det

• James F
    James F Tilmeldt:
    feb 2009

#15   14. apr 2011 Kontakter FDM imorgen så snart jeg har tid ..
    i skal have mange mange tak alle sammen for hjælpen ..

Kommentér på:
Garanti hos forhandler ?

Annonce