{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.206 visninger | Oprettet:

HJÆLP værkstedsregning - hvem betaler? {{forumTopicSubject}}

Skal prøve at gøre det kort!

Jeg aflevere min bil på autoriseret seatværksted, hvor de skal udføre en forsikringsreparation (ny dør, plus maling af denne og lidt på skærm etc. Efter en påkørsel - modpartens forsikring betaler)

Jeg får at vide at jeg kan hente bilen fredag d. 29 april ( kørt ind d. 26 april)
her får jeg at vide da jeg ringer og spørger til bilen at den ikke kan startes overhovedet. De ved ikke præcist hva der er sket, men han regner med det er en ny tænding

Han vil bestille dele hjem så den kan blive repareret. Min egen mekaniker mener at fejlen er sket efter maling + tørring hvor VW motorer efter sigende kan have tendens til at have svært ved at starte.
Min bil har tandKÆDE og ikke tandREM. Værkstedschef mener den er "hoppet i takt" og at tændingen derved er gået i stykker.. KAN DEN HOPPE I TAKT MED EN tandKÆDE??????

nogen der har erfaring med dette? Jeg mener det er en fejl der er sket på værkstedet og at de måske har "brændt" tændingen af?

HJÆLP!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP værkstedsregning - hvem betaler?
  • #1   10. maj 2011 Har de svejst noget i bilen?

• #2   10. maj 2011 jeg er ikke mekaniker, men har meget svært ved at se hvordan den skulle hoppe i takt.. Kunne bilen starte og køre da du afleverede den?

• #3   10. maj 2011 Ronni N - det mener jeg ikke de har.. Det er en komplet ny dør der er sat på (undtagen vindue rudehejs osv.) efter er den jo så kørt til maler. Da den skal køres UD fra maler vil den ikke starte.

• #4   10. maj 2011 Værkstedets problem, deres regning...

• #5   10. maj 2011 N B G L
    Bilen har jeg selv kørt til værkstedet og de har selv kørt den ind til maleren. Så ja det kunne den i høj grad smiley

• #6   10. maj 2011 den er svær.
    kan ikke forstå hvorfor din mekaniker siger det kan have svært ved og starte fordi den er blevet malet? burde ikke have noget og sige.
    og der vel heller ikke blevet svejt i bilen så kan ikke se hvad de skulle have gjort der har ødelagt tændingen eller fået kæden til og give sig så meget den ikke står som den skal mere! tror måske bare det er et uheld af den lige gik i stykker der og ligeså godt kunne have gjort den på vejen på værksted eller hjem igen!

• #7   10. maj 2011 hvis bilen ku starte da du leverede skal den ku starte når du henter den, og hvis de nægter så er du desværre nødt til at tage fat i en advokat

• #8   10. maj 2011 Manglende olietryk til kædestrammeren , lavt olieniveau
    men det er vel ejeren af bilen der skal sørge for det smiley

• #9   10. maj 2011 Mads P - men hva pokker skal jeg gøre. Har både truet med advokat, og FDM ( som jeg dog tvivler på vil tage min sag da jeg desværre ikke er medlem af)

Jeg skal forhåbentlig hente bilen i morgen. Man føler sgu man står mere eller mindre magtesløs. Jeg har bedt ham om at få en skriftlig redegørelse af hva han mener der er sket.
    Jeg har selv lavet 1½ sides redegørelse for hændelsesforløbet (inkl. hva han har sagt når jeg har ringet til ham)

• #10   10. maj 2011 Den kan ikke hoppe når det er kæde, har aldrig set det, ej heller hørt om det.. Og selvom den skulle være hoppet, så kan den ikke ødelægge tændingen..

Hvad er det for en bil og hvad for motor ?

• #11   10. maj 2011 er i lære som mekaniker, og vil mene at de (værkstedet/maleren) skal skændes om regningen på at få den til at starte igen

• #12   10. maj 2011 de burde/skal betale da den er i deres varetægt ? eller hvad man nu siger

• #13   10. maj 2011 Laier: han har haft erfaring med mange VW motorer som ikke kan starte efter maling ( tørring) Han siger at olien pga varmen udvider sig, og dermed kan sætte sig i de hydrauliske ventilløftere... Og så siger jeg bum bum for jeg er ikke mekaniker. Han mener også at hvis først der er sket noget med tandKÆDEN ville det have gået ud over ventiler etc. Og de har de ikke snakket noget om,.
    Derfor jeg selv er NOGET forvirret.

• #14   10. maj 2011 Jonas aka... Jeg har også en nevø som er lære som mekaniker og han mener også at værkstedet skal æde den..

• #15   10. maj 2011 Om ikke andet vil værkstedet bare bladre i servicebogen og fortælle det er manglende service !
    hvilken bil er det ?

• #16   10. maj 2011 Martin 30: Nej vel?? det har jeg heller ikke.
    Det er en Seat Ibiza fra 2002, 1,2 motor med kun 3 cylindere..

• #17   10. maj 2011 En kæde kan sagtens hoppe!.. jeg har set det et par gange, den mest tricky jeg har lavet gjorde det 2 gange! jeg fandt en meget blød bule i bundkaret ved oliesien, den havde nok olietryk til at trikke sensoren, men akurat ikke nok til at holde kæden stram!..

Det kan være hændeligt uheld hvad der er sket, det kommer helt an på hvad bilen fejler! inden man kan vurdere hvem som har "skylden"

• #18   10. maj 2011 Lars A. Det er jo så lige præcis det jeg IKKE er. Har haft tillid til værkstedet, og ja jeg har bare ikke meldt mig ind. hvilket jeg så i den grad fortryder nu. Har haft fat i forbrugerstyrelsen, og fik en adresse til en hjemmeside som hedder bilklage.dk.
    Der vil jeg se om jeg kan hente lidt hjælp.

• #19   10. maj 2011 du ringer til dit forsikringsselskab og fortæller dem hvordan sagen hænger sammen, så er jeg sikker på de vil hjælpe dig da det er dem som betaler værksteds regningen.

• #20   10. maj 2011 umidbart har jeg meget svært ved at se hvordan olie skulle kunne sætte sig fast (for det første er jolie jo samme konsistens som vand altså slydende) og hvis det sætter såg fast som de nu siger, så burte en tandkæde ikke kunne flytte sig med mindre der er noget gået rigtig galt, og hvis der er noget gået rigtig galt så plejer tandkæder at springe, ikke at flytte sig....

det er højest sandsynligt fordi de ahr svejst i den (selvom du siger de ikkee har) og så har de ikke taget stelkablet af, og så har de sprunget en sikring eller i værste fald kortsluttet ECUen :S

• #21   10. maj 2011 Det kan da aldrig være dit problem...!!

Gå efter struben smiley

• Ken P
    Ken P Online Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 7 Følgere: 11 Emner: 4 Svar: 1.524
    #22   10. maj 2011 En kæde kan som regl godt hoppe 1 tand uden problemer... men hvis den hopper 7 tænder så er der ikke plads nok (erfaring....)

• #23   10. maj 2011 slydende=flydende haha er rigtig god til tastefejl smiley

• #24   10. maj 2011 det var sjovt nok lige præsis sådan en 3 cylinderet motor som jeg lavede!

Hvis! den er hoppet skal de være 100 % sikker på bundkaret ikke er bulet! sien er meget tæt på bunden

• #25   10. maj 2011 Ronni N. hva bil var det på ?? Det er godt at få nogle erfaringer for hvis ikke det er værkstedets skyld vil jeg da heller ikke kræve at de skal betale!!
    Jeg blev bare gjort opmærksom på det af en anden mekaniker, som mener at det er Maler/værksted som skal slås om hvem der skal betale.

• #26   10. maj 2011 Det med olien der udvider sig tror jeg heller ikke på, en malerkabine kommer sjældent over de 60-70 grader MAX, og en motor er på ydersiden omkring de 150grader, så naturligvis er den varmere inden ved olien, drifttemperatur på olien ligger vel mellem 90-120 grader, så tvivler på at det har noget med det at gøre heller..

Hvor er den på værksted?

• #27   10. maj 2011 Lasse M. Det er modpartens forsikring som betaler. Det var modparten som bakkede ind i min parkerede bil. Jeg har prøvet, men der sidder bare nogle sure K...... som siger at det kan de da virkelig ikke svare på hva jeg skal gøre.

• #28   10. maj 2011 du kommer med en bil som kan køre så skal du også ha en bil som kan køre når du henter den og ingen regninger når det er en skade som skal laves, om det er værkstedet som har lavet fejlen så skal de betale alt.

• #29   10. maj 2011 som RR R siger:
    kunne det jo godt være for lavt olie niveau der gjorde kædestrammer ikke virker optimalt og så kæden hopper.
    men tag da ned og snak med dem med det kønne ansigt så skal du se hvordan de kan arbejde! sådan forgår det i hvertilfælde på det værksted jeg er!

• #30   10. maj 2011 dårlig undskyldning at gi olien skylden fordi den har været varm når malingen skal tørre. Olien bliver jo ca 100 grader varm når man kører i bilen, og så varmt er der ikke i en malekabine.

• #31   10. maj 2011 martin 30: nej den kan ikke ødelæggetændingen men den kan forsskyde tændingen så meget bilen ikke kan starte!

• #32   10. maj 2011 Jonas aka... JA det lyder også spøjst, men er så heller ikke mig der har fundet på det smiley hehe. hmmm. kunne godt være de har kortsluttet ECU'en .... smiley

• #33   10. maj 2011 det var en skoda fabia, samme motor, den er rigtig nem at kontrollere om kæden står rigtig!

• #34   10. maj 2011 Jens S: det var også det jeg prøvede. synes selv jeg har været flabet, men er sgu svært når de ikke føler sig bare den mindste smule på glatis.. Og dog, synes da jeg kunne spore lidt usikkerhed...

• #35   10. maj 2011 martin(30) var hurtigere smiley

• #36   10. maj 2011 det er højest sandsynligt det der er slet, fordi de lige sku trække et ophæng osv på plads smiley

• #37   10. maj 2011 hmm, Du har vel meldt skaden igennem dit eget forsikrings selskab så de køre sagen og sørger for at kræve penge ind fra modpartens forsikrings selskab, det er sådan det plejer og foregå, har desværre prøvet det et par gange smiley så jeg forstår ikke at de ikke vil hjælpe.

• #38   10. maj 2011 Martin 30 carepoint i Randers. - tilknyttet Seat.

• #39   10. maj 2011 Laier. Hmm det tvivler jeg på.,. de ved udmærket godt hvem jeg er nu smiley haha kan forestille mig jeg bliver omtalt som en kæll...;-)

Puhhaa. jeg er mere forvirret nu synes jeg.

• #40   10. maj 2011 Lasse M. Ja det har jeg selvfølgelig.. Jeg skal have ringet til dem igen i morgen. og så kan jeg jo håbe jeg snakker med en der er lidt mere habil en vedkommende jeg snakkede med sidst!! smiley

• #41   10. maj 2011 ja det må vi da håbe smiley

• #42   10. maj 2011 Ronni N: Hehe tror man kan sige nu "HOLD JER VÆK FRA 3-CYLINDERET BILER!! hahahaha smiley

• #43   10. maj 2011 men tror deswværre den bliver svær og tørre af på dem!
    fordi de har lakeret en forskærm og skiftet en dør!
    kan ikke se hvordan det nogensinde skulle have noget og sige!

• #44   10. maj 2011 De har også tendens til at smide en tændspole i ny og næ, det kunne også være sådan en.

Det undre mig blot at de ingen ting fortæller dig?

Det tager 5 mins at sætte tester på
    og 5 for at se om den står på mærkerne?

• #45   10. maj 2011 line: alle biler har svagheder. men vil give dig ret! de lyder osse som knallerter!

• #46   10. maj 2011 Ronni N: tell me about it!! Den har fået skiftet 3 tændspoler, katalysator, 3 benzindyser ( af 2 gange) Og ja den lyder knap så fancy haha ,-)

• #47   10. maj 2011 vent og se hvad de siger, ingen grund til at male fanden på vægen før de står og mener at du skal betale.

vil mene at medmindre de kan påvise at fejlen er uheldigt opstået lige mens de har haft den og at den ville opstå mens du havde den alligevel, så skal du betale, men kan de IKKE påvise at fejlen ville opstå selv om de ikke havde haft den så må de æde den længer er den ikke.

og selv om det er en bule i et bundkar så har den jo nok ikke været der i længere tid.

den med at det skulle være et problem at sætte bilen i varmekabine for at male/tørre malingen tror jeg minus på. så skal det være pga. noget støv og sådan. olie er jo netop lavet til at virke ved høje temp.

men snak med dem og se hvad de siger/gør og med mindre de kan bevise at det bare er rent uheld at fejlen er opstået mens de har haft bilen så skal du ikke rokke dig, bilen kørte da du leverede den, det skal den også når du henter den.

• #49   10. maj 2011 Når man lige har skiftet kæde på en motor, kører man som regel et par gange med starteren uden at starte, evt ved at afmontere et stik til brændstofspumpe eller tænding, for at sikre at der er olietryk ved remstrammeren, MEN her har den jo ikke være adskildt, og hvis der ikke er olie nok på til at lave tryk til remstrammeren, så vil den som regel også lyse i olielampen.. Så hvis bilen (motoren) ellers er vedligeholdt på normal vis, så nægter jeg at tro på at den pludselig ikke vil starte, fordi at den skulle være hoppet i kæden, når den ved rotorende starter kører med ca 5-600 omdr.

Derfor jeg tvivler på at den skulle være hoppet i kæden..

Laier .-> Hvis den skulle have forskudt tændingen, så skal den jo heller ikke skiftes, eller for at bruge Line forklaring fra værkstedschefen at tændingen er i stykker..

• #50   10. maj 2011 Laier: aaaa en knallert haha.. smiley

• #51   10. maj 2011 Jeg foretrækker 6 cylindre smiley

De ikke verdens bedste motorer, men dog knap så dyre at reperere på.

• #52   10. maj 2011 tvivler stærkt på at de har haft din bil i ovnen,,, for de maler ikke døren når den er monteret på bilen,,, og grunden til at bilen er med er fordi de bedre kan tjekke farveforskel.....

Og ud over det så må du lige irettesætte din egen mekanikker for olie der udvider sig fordi bilen har været i ovn.....
    Olien bliver jo varm når du kører i bilen..... så den tror jeg simpelthen ikke på...

Men selvfølgelig kan remmen været hoppet eller tænding gået....
    men det skal en mekanikker jo heller ikke begynde at skifte bare for at finde en fejl...

Men du manlge stadig at oplyse bil, årgang og motorstørrelse, før vi kan komme med nogle bud... ;-))

• #53   10. maj 2011 meld dig ind i FDM så har du også starthjælp og hvis den skal transporteres er det også gratis og så vil de også hjælpe dig hvis du får/har problemer både med at finde ud af hvad der er sket og advokat

• #54   10. maj 2011 Dan: haha nej nej det er skam skrevet længere oppe. Men vi prøver lige igen smiley

En Seat Ibiza 2002, 1,2 med kun 3 cylindere. smiley

Ja jeg lurede også lidt på det, men han har ofte set det på VW motorer - det siger han, Altså nu jeg ikke selv mekaniker og bliver det nu nok heller aldrig, haha.. Men jeg har nu en god intuition - og synes værkstedschefen havde utroligt svært ved at forklare mig hva der lige var sket. Han skal udforme en skriftig redegørelse til i morgen når jeg henter bilen. Den er jeg spændt på at se

• #55   10. maj 2011 Dan R. Mener bare ikke de hjælper når man ikke er medlem på det tidspunkt at problemet opstår...

• #56   10. maj 2011 Dan.

Hvis du havde læst tråden havde dit indlæg været irellevant.. smiley

• #57   10. maj 2011 fed forklaring han kommer med migbekendt så er der ca. 70 grader i sådan en maler kabine og mig bekendt så bliver en motor min 90 grader når den er drift varm burde problemet så ikke være opstået for længe siden men det er ikke let og sige hvad der er sket men prøv og snakke med din advokat han må kunne sige hvordan og hvor ledes

• #58   10. maj 2011 hvis du melder dig ind i fdm vil de garanteret godt hjælpe dig

• #59   10. maj 2011 TIL ALLE: Forresten så synes jeg da lige i skal have et skulderklap for at i gider bruge tid på at læse emnet igennem og give jeres meninger/erfaringer smiley TAAAAAAKKK

• #60   10. maj 2011 Ronni N.. Hehe jamen ved du hva så vil jeg da egentlig gerne bytte var det ikke noget med en Seat ibiza, 2002, 1,2?? den fejler ABSOLUT intet HAHAHAHA smiley
    Tjaa humoren er nødt til at være der smiley

• #61   10. maj 2011 line: kan osse bare være fordi det er svært og forklare en kvinde hvad der er sket. han ved jo ikke om du ved en skid og det ved de færreste kvinder jo!

• #62   10. maj 2011 men held og lykke med det!

• #63   10. maj 2011 Laier: Haha nej det har du nok ret i.. lyder jeg helt fjern? for så kan jeg da måske forstå det smiley hehe

• #64   10. maj 2011 Laier smiley takker

• #65   10. maj 2011 jeg tror ikke det er noget problem med at få FDM til at hjælpe dig selv om du melder dig ind nu jeg mener bare at det bliver væsentlig billigere hvis du er medlem

• #66   10. maj 2011 om det er en kvinde, en mand, en ældre dame eller en hund så må værkstedschefen jo forklare PRÆCIST hvad der er galt og bruge "dimsens" faktiske navn. personligt vill jeg også have svært ved at fatte noget hvis de bare sagde at "den skal have ny tænding". og jeg har arbejdet på større mærkeværksted osv. og ved sku godt hvad en tænding er.. men der er jo et par stykker på en bil.

håber det ender ud godt, omend så for at værkstedet kan beholde deres gode ry (hvis de har sådan et)

• #67   10. maj 2011 Jeg tvivler på jeg kan få mig selv til at sælge skylinen smiley

• #68   10. maj 2011 Jamen det var da så lidt smiley

Håber du lige giver dig tid til at komme med et kort resumé af hans forklaring i morgen smiley

• #69   10. maj 2011 ellers kan du jo også prøve at kigge på værkføren med dine smukke brune øjne sådan med hovedet lidt på skrå så kan det jo være at han smelter og æder regningen selv :O)

• #70   10. maj 2011 Ronni N: hehe aaaa jeg tror vist også jeg må nøjes med den jeg har smiley

• #72   10. maj 2011 Martin 30: det skal jeg nok.. smiley

• #73   10. maj 2011 kennet L; helt bestemt det er ikke for at kaste skygge over Seat. slet ikke - har altid haft en fin kontakt til dem smiley

• #75   10. maj 2011 Benny L: det er jo svært for mig at vide hvor længe de har haft døren af... Jeg kan jo kun forholde mig til hva de har forklaret og så til den skriftlige redegørelse jeg forhåbentlig får i morgen smiley

• #76   10. maj 2011 Bo L: tak for det smiley det kan jeg godt bruge til noget. Det lyder faktisk som noget der kunne være sket. Jeg tror jeg prøver at ringe til FDM selvom jeg endnu ikke er medlem. Om ikk andet kan jeg læse redegørelsen jeg får i morgen og se om deres forklaring hænger sammen..

Og hvis FDM ikke vil gøre noget, så har jeg da prøvet smiley

• #77   10. maj 2011 Dan R. hahah det skal jeg da lige prøve.. elller smiley griner. Tror sgu ikke det gør den store forskel haha

• #78   10. maj 2011 Martin (30)

Har læst den, men mens jeg skriver ser jeg jo ikke de indlæg der kommer med tåbelige ideer....

• #80   10. maj 2011 Hvor meget er xtra regningen på´? Kan de ikke bare skrive det ind over forsikringen som xtra udgifter/uforudsete udgifter. Skriv noget med at tændingen var flækket ved påkørsel eller noget.

• #81   10. maj 2011 tændingen flækker sgu ikke ved påkørsel af en dør !
    havde en kunde her i sidste uge som var kørt over en pind på motorvejen , han påstod speedometeret var stået af under samme uheld , det er gsu en fed løgn , hvordan dette skulle være muligt !!!
    Manden stod endda selv og fortalte at speedomteret var et problem på netop denne model

• #82   10. maj 2011 scrofield: haha aaaa. Jeg vil jo ikke prøve at snyde mig til at få dem til at betale regningen. Det hele bunder i at jeg vil være sikker på at det ikke er seat der har lavet en fejl som har forårsaget den nye reperation. Ret skal være ret smiley

• #83   11. maj 2011 RR R: Slap dog af...

Spørger lige igen.. Hvor meget lyder xtra regningen på? Du kunne jo foreslå dem at slå halv skade hvis det endelig er. Det er svært at få et værksted til at indrømme at de har ødelagt noget selvom det er sket mens bilen var i deres varetægt.

Og den der med at den ikke kan tåle varmen fra tørekabinen er vist en røver. Jeg oliefyr i bilen og den varmer da motoren op til 80-90 grader inden den bliver startet.

Mvh. Henrik

• #84   11. maj 2011 Jeg er da helt og aldeles afslappet smiley

• #85   11. maj 2011 hvad fandt i ud af med bilen?

• #86   11. maj 2011 Haha... Motoren/olien skulle ikke kunne tåle varmen fra tørrelampe?! Er han helt fra den??? Det er da den vildeste joke

• #87   11. maj 2011 jeg har i dag fået min bil tilbage.
    Der er skiftet låsesæt og så har de lavet noget ved tandkæden. reperationen på tandkæden har jeg fået uden beregning. Jeg kan ikke se hva det nye låsesæt skulle skiftes for....

Men det værste af det hele er at jeg nu efter at have kørt 30 km nu IGEN har problemer, Nu lyser motorlampen. Jeg har haft en masse bøvl med benzindyser der er skiftet 2 gange. Og jeg frygter at det nu er dem der driller.. Eller også har det noget at gøre med det de har skiftet.

Synes da det er ved at være trættende med alt det skidt der går i stykke smiley

• #88   11. maj 2011 440 hk galant.. : jaaa altså jeg synes jo også det lød lidt underligt.. smiley

• #89   11. maj 2011 Ok, du er fan'me heller ikke særlig heldig med den bil. Sælg den og køb dig noget, der holder...

• #90   11. maj 2011 hmm... fik du en forklaring på det låsesæt?...

vend gerne tilbage når du har fået udlæst fejl på det motorstyrings værk.

• #91   12. maj 2011 440hk g.. nogen forslag ?? smiley haha

• #92   12. maj 2011 når jeg kigger på dig så ville en lille mazda mx5 klæde dig
    eller en toyota mr2 ferrari modellen
    eller en honda crx :O)
    eller hvis det skal være en alm bil så en corolla civic colt eller en nissan 100 targa

• #93   13. maj 2011 Yaris eller Aygo smiley

• #94   14. maj 2011 Kennet L.
    Den fik aflæst og så slettede vi fejlen. så kørte jeg videre og den satte ud 3 gange. Den gik simpelthen i stå når jeg skulle skifte gear. Så fald og faldt den bare i omdrejninger. var som om den ikke stod rigtig i tomgang heller smiley i dag har jeg kørt så lidt som muligt, og der har den ikke sat ud, Men fejlen er kommet igen. så den skal tjekkes mandag smiley øvøvøv

• #95   14. maj 2011 Dan R: Jaaa jeg kan nu godt lide mazda smiley have n mazda 626 1,8 som desværre var for rusten så den hviler på bilkirkegården nu.. Men den startede bare og kørte derudaf. Kun sliddele der skulle skiftes mens jeg havde den.

Meeen de mazdaer har det sgu svært med rust. Man skal være heldig og finde en der er vedligehold med rustbehandling..

• #96   14. maj 2011 RR R: vil aldrig ha en yaris.. Min mor har en og synes simpelthen den er træls ar køre i !!

Meen ja hvis det er en økonomisk bil jeg skal have er det gode bud smiley Synes også det er vildt hva forsikring jeg skal betale hvis jeg skal have en lidt større bil som skal kunne trække lidt ( ville gerne selv kunne køre med hesten når nu jeg har trailerkørekort).

Men kommer næsten til at skulle af med 15000 i forsikring på en bil der kan trække 1200-1300 kg.. synes godt nok det er lidt vildt...

• #97   15. maj 2011 min "gamle" 323 F BA 1.8 er til salg hos helsingebiler nu, rimelig billigt når man ser på standen med fuld læderkabine og alt :b

ved godt det en nedgradering fra hvad du har nu, men må satme være irriterende at skulle på værksted hele tiden smiley

- havde haft den nye bil jeg købte istedet for mazdaen, fredag lørdag søndag sidste uge.. nu holder den på¨værkstedet dernede og har den tidligst igen på tirsdag smiley .. dejligt at smide 160.000 og så ikke have noget at køre i :|

• #98   15. maj 2011 hos almbrand koster det ikke ekstra at have krog på dytten..

det så kun hvis motoren er lidt større hehe :b
    men jeg har ekstremt billig forsikring hos alm brand iforhold til hvad jeg er tilbudt andre steder smiley

http://www.almbrand.dk/abdk/Privat/Forsikring/Forsikringer/BilOgBaad/Bilforsikring/index.htm

• #99   24. jul 2011 Værkstedet hænger på skader sket mens bilen har været i deres hænder. Uanset om det er maler eller ej..

Min kære fætter har præsteret at bakke en bil igennem porten fordi den ikke åbnede hurtigt nok, det påhviler også værkstedet..

Selv har jeg før måtte sloges med en forhandler i silkeborg, da man ikke må hænge folk ud pr fulde navn kalder vi ham bare BJARNE H her.

Men efter utrolig lang tids kamp måtte Bjarne H selv æde regningen . Dette var dog en lærling der kortsluttede et stik i motorrummet for at måle ud, dette resulterede da i en defekt stureboks.

• #100   24. jul 2011 *styreboks.

Kommentér på:
HJÆLP værkstedsregning - hvem betaler?

Annonce