{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Hvis nu? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Hvis nu jeg optog en anden bilist der kører hasarderet med min mobil. På filmen får jeg bilen og nr pladen og den hasarderet kørsel.

Vil jeg kunne bruge det til noget?

Jeg får ikke førerens ansigt med på filmen.

Umiddelbart tror jeg ikke at jeg ville kunne bruge det til noget, da førerens ansigt ikke er der.
Det bygger jeg på, hvis jeg bliver taget af en fotovogn, og jeg får skjult mit ansigt, så kan politiet ikke give mig bøden. Fordi de kan jo ikke bevise hvem der har kørt for stærkt.

På samme måde, vil jeg da mene at de heller ikke kan give ham på filmen en bøde for den hasarderet kørsel, fordi der kan ikke bevises hvem han er.

Men det er kun min egen teori. Aner det ikke.

Ved i noget om det?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis nu?
  • #1   16. maj 2011 Vel værd at forsøge og sende det ind, så sådan en idiot kan blive stoppet.

  • #2   16. maj 2011 så må den person som ejer bilen fortælle hvem den var lånt ud til i det tidsrum


  • #3   16. maj 2011 jeg ved hvordan det burde være smiley ejeren af bilen sku bare ha tilsendt en ordenlig bøde.. for at sætte andres liv på spil .. men sådan er det nok ikke smiley

  • #4   16. maj 2011 Bøden bliver tilsendt bilens ejer som så hæfter for fartbøden hvis andet ikke kan bevises.

  • #5   16. maj 2011 hvis jeg så vidste noget om det, så ville jeg ikk sige det,
    syns ikk man melder hinanden smiley


  • #6   16. maj 2011 THE BAD MAN: Så du ville ikke melde en spritbillist, eller en idiot der kørte hassaderet og udsatte andre mennesker for fare?

  • #7   16. maj 2011 Det tilladt og ringe til politiet hvis du kører bag en bilist der er til fare for andre..har selv gjort det..en person i en ældre golf der slængere meget imellem de 2 spor der var ( på en hovedevej ), var ude og ramme grøften flere gange, drejede af afkørsler og kom på igen med høj fart..bilen var ødelagt totalt..så ringede bare 112 og meldte det, og blev bare bedt om at kører bagefter dem med tændt tågelys bag på, så lagde de på og overtog..blev ringet op 2 timer senere og fik et stort tak..manden havde en promille på 2.0 og bilen var stjålet..

    Føler kun det sin pligt og melde sådan noget !


  • #8   16. maj 2011
    Jeg tænker tit det samme.. Jeg kører lastbil om natten inde i kbh og bliver tit overhalet for dobbelt optrukne linier og ser også ofte biler køre over for klart rødt.. Men skal jeg optage det skal jeg jo sidde med mobilen i hånden mens jeg kører og så giver det jo et dilemma.. smiley

    Men har tit tænkt tanken at optage og sende ind..

    Det er ovenikøbet på en 50km/t strækning jeg bliver overhalet på hvor jeg selv kører et par og 50 på fartpilot, så det er ikke engang fordi jeg smøler afsted.

    Kunne være fedt at være passiv videovogn af en slags.. smiley


  • #9   16. maj 2011 Så længe jeg selv køre spritkørsel og hassaderet så ville jeg aldrig melde andre...

  • #10   16. maj 2011 " overført betydning "

  • #11   16. maj 2011 kører I forsvarligt, hvis i skal sidde og filme andre billister? og tæt nok på den forankørende til at kunne læse nummerpladen på filmen? tsk tsk

  • #12   16. maj 2011 Karbu S: Eller zoom funktionen.

  • #14   16. maj 2011 "MB" det passer ikke, i Danmark er man uskylding til det modsatte er bevist!
    hvis du ikke ved hvem der lånte din bil så kan du få 500kr i bøde, men det er også max det er noget andet hvis du nægter at sige noget!


  • #15   16. maj 2011 Nop. Reglen er lavet om for nogel måneder siden. Så den går ikke mere med at køre med maske..

  • #16   16. maj 2011 har det sådan.. at hvis man vælger at køre hassaderet.. åndsvagt og farligt.. så må man fandeme osse selv tage skraldet... jeg mener ... hvis man vil køre rådden må man sku betale de bøder det gir.. som minimum da.. det kan da ik være et chok for nogen at det er ulovligt at køre fx for stærkt. så må man jo tage bøden hvis man så vælger at køre for stærkt.. så jo selvf skal du melde ham.. han har selv valgt at køre rådden, så må han selv tage skraldet for det.. smiley

  • #17   16. maj 2011 ja for zoom funktionen er virkelig god i en kamera.. og kræver jo ikke meree koncentration.. så når man møder en, som "du" mener kører hasarderet, så er det iorden, at tage sin mobil frem, ´få startet filmen, og så følge efter den pågældende person? ;/

  • #20   16. maj 2011 Morten S : Sikkert. Gider bare ikke.
    Har hørt det fra en betjent jeg kender, og det er rigelig til mig..


  • #21   16. maj 2011 Det var da en stor diskussion der kom ud af mit spørgsmål. Men jeg synes ikke jeg kan få en ordenligt konklusion ud af det. -_-

    Er der nogle der ved det?


  • #22   16. maj 2011 Shark M : Folk er nok lidt i tvivl. Personligt tror jeg ikke da politiet ikke stoler på andre optagelser da de kan være manipuleret.. Kun i forbindelse med at der skal ligge ekstra beviser i en sag..

    Men det er vel værd at prøve. De skal vist nok have det SD kort hvor optagelsen ligger på. At sende filmen er vist ikke nok..

    En kammi blev truet på livet, men havde heldigvis lydoptaget det. Han skulle udlever sit SD kort som bevis. Der gik vist 14 dage inden han fik det igen.


Kommentér på:
Hvis nu?

Annonce