{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
560 visninger | Oprettet:

hvis nu {{forumTopicSubject}}

hvis 2 mennesker vælger at flytte sammen i en lejlighed.
den ene person er medlem er boligforeningen og den anden er ikke. men de har begge skrevet under på kontrakten.
hvis den person som ER medlem vælger at smutte og den anden bliver medlem af boligforeningen og bliver boende. så kan den person som var medlem fra starten vel ikke opsige lejligheden uden den anden er med på det.

skulle spørge fra en ven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvis nu
  • #1   28. jun 2008 den der er skrevet op i en lejekontrakt er også den der binder sig over for lejer. så hvis man står i leje kontrakten tror jeg ikke på de kan smide en ud

  • #2   28. jun 2008 Den person der ikke er medlem af boligforeningen skal have boet 2 år på samme folkeregisteradresse som den anden person for at kunne overtage lejemålet. Hvis så personen endeligt overtager lejemålet og står på lejekontrakten SOM LEJER og også har underskrevet, så kan den ikke siges op af den person der er flyttet. Men hvorfor skulle man også sige en lejlighed op man ikke bor i?

  • #3   28. jun 2008 Dennis T
    vil det sige at hvis min ven bliver medlem af boligforeningen kan hun ikke opsige den uden hans tilladelse. han vil jo blive boende men hun truer med at opsige den


  • #4   28. jun 2008 det var hende som skaffede lejligheden fordi hun var medlem men de skrev begge under på kontrakten

  • #5   28. jun 2008 Det er helt og holdent op til hende der er medlem i boligforeningen og det er også hende der står som lejer selvom begge har skrevet under. hvis din ven vil blive boende skal han have boet på samme folkeregisteradresse som hende i de 2 år mindst, så kan han beholde lejligheden. ellers kan han intet gøre.hvilken boligforening er det?

  • #6   28. jun 2008 Jeg boede i en lejlighed med min x hvor vi begge havde skrevet under på lejekontrakten.. Men det var kun mig der var medlem af boligforeningen... Da jeg så flyttede fra hende kontaktede jeg boligforeningen og de gav mig en bunke papirer som vi begge skulle skrive under på... Om at hun overtog alt hvad der havde med lejligheden at gøre... Og hun havde ikke boet på adressen i mere end 7 mdr...

    Så det er bare at kontakte boligforeningen og forklare dem situationen....


  • #7   28. jun 2008 Normalt hedder det 2 år, men det behøver ikke være 2 år på den adresse som det handler om, bare man har boet 2 år sammen. Dog kan det jo godt være at der er nogle bolgforeninger der ikke ser lige så stramt på reglerne som i Ole´s tilfælde....men ja det bedste er jo nok at spørge dem ad.....

Kommentér på:
hvis nu

Annonce