{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Godt arbejde FDM. {{forumTopicSubject}}

http://www.fdm.dk/motor/elbiler-udleder-

Jeg kan ikke finde frem til deres konklusion på baggrund af det de skriver.

-At de sætter lighedestegn mellem CO2 og forurening, er første fejl.
Det er da også vigtigt at få partikler, og motorstøj fra diesel- og benzinbiler væk fra vejen, specielt inde i byerne, hvor folk går rundt med sorte næsebor i deres lejligheder, og får lungekræft og astma mv. Samtidig med at de skal overkomme den konstante larm af brian der trykker den af nede på Park Allé. Ikke for at bebrejde Brian smiley
Dermed ikke sagt at det bare skal væk fra byerne, men folk inde i byerne er mest påvirket af det.

CO2 er i forvejen en skade der er sket, og jeg tror ikke at vi kan gøre skaden meget værre.

-Den anden fejl er, at de bebrejder elkøretøjer for at være forurenende, da energien kommer fra kulværker osv.
Med forbrændingsmotor er der 0 mulighed for at komme videre med vores miljøproblemer.
Med elkøretøjer er mulighederne uendelige, da forbrugerne jo så har gjort deres del af arbejdet. Vi vil dermed være klar til at samfundet/regeringen/EU/verden, finder alternative løsninger til vores energiproblemer, og endeligt kan sætte en prop i olieboringerne, og lukke kulminerne.

Det har vel altid væres folket der har magten, og dem der skal tage skridtet?

"Set i det lys er elbilerne ikke så interessante, som vi troede og håbede på." - Hvem er "vi"? FDM? Det håber jeg ikke.
Meningen med EL-ræset er jo at vi skal til at stoppe med at _forbruge_ jordens ressourcer.
Hvordan kan alt det her nogensinde komme som en overraskelse?
Jeg synes at artiklen er idiotisk og irrelevant, da den sætter et falsk dårligt lys over eldrevne køretøjer.
Næste gang, kunne FDM måske finde ud af, hvad formålet med teknologien er. Måske også tænke lidt større, og mere langsigtet.

Meningen med økologi er heller ikke at produkterne skal være billigere på kort sigt. Priserne nu og her har ikke en skid at sige, i forhold til de problemer vi står overfor. Men når økologi bliver standard, så vil priserne falde, ligesom med alt andet, da efterspørgslen stiger.

Selv er jeg imod masseproducering af elbiler, da vi så på et tidspunkt bliver nød til at skrotte de gamle biler, for at købe de nye. Har vi plads, og teknologi til at opbevare og genanvende alt det skrot? Jeg tror at vi ville være bedst foruden i hvert fald smiley

Løsningen mht. køretøjer ville nok være at erstatte motoren og så "nøjes" med kun at skulle genanvende motorene. De er trodsalt lavet af stål og Aluminium.

Skal vi ikke lave en artikel om, at vindmøller er dårlige, fordi de er så dyre at producere? Det ville være nøjagtigt det samme.

Måtte lige ud med mit galskab smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt arbejde FDM.
  • #1   19. maj 2011 Shh hippie (:

• #2   19. maj 2011 Om du så sætter ild til din benzintank, tror jeg ikke du vil kunne bruge mere benzin end min MC på hyggetur smiley

• #3   19. maj 2011 Well, som de skriver i reklamerne, så forudrener en ko i den liv ligeså meget som en landrover gør i dens livstid.
    Så gå ud og skyd en ko, så er din bil "gratis" i CO, og der er flere bøffer til folket!

Eller folk kan bare flytte ud af byen hvis de er utilfreds, man flytter heller ikke ind ved siden af en grise-farm, hvis man ikke bryder sig om lugten smiley

• #4   19. maj 2011 Brintbiler er efter min, foreløbige, mening vel noget af det bedste?.. De kører som almindelige biler og brint er vel den eneste måde vi kan lagre al den vindmølle/solcelle.strøm på, da der jo ikke findes et kæmpe batteri endnu...

• #5   19. maj 2011 R.B.
    I dette tilfælde er det eneste rigtige så at fjerne "køerne", da de er over alt, men prøv igen smiley
    Jeg tror i forvejen at folk bor ind i byen, fordi de ikke vil have med køer at gøre, mon ikke?

erling: Brint kan omsættes til strøm "gratis" så det er nok ikke løsningen, da brintmotor er en alm forbrændingsmotor, og har en effektivitet på 20%. En el motor er oppe på 80 i øjeblikket så vidt jeg ved. Derved får du mere energi til baghjulene, og mindre varme smiley
    Alle de reservedele du skal bruge penge på, og mekaniker regninger, og olie og pis og lort. Det slipper du for alt sammen.
    EL må det eneste rigtige smiley

Kommentér på:
Godt arbejde FDM.

Annonce