{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

Billig, Ekonomisk og Solid BIL? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

En af mine venner skal til at købe en ny bil, men har svært ved at afgøre om hvilken det skal være..

Han har hverdag kørsel på 70 km på arbejde plus det løse, så omkring de 90-100 km om dagen..

Han tænker på en diesel men bilen skal MAKS koste 60-65 tusind kr..

Det er jo mange muligheder:

Hyundai Getz
Kia Picanto
Toyota Yaris
Citröen C3
Suzuki Alto
Lupo 3L

og flere endnu..

Men hvad kunne du anbefale som han kunne købe? Som sagt, skal den være så solid så muligt.. altså ikke for mange ture til værksted..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billig, Ekonomisk og Solid BIL?
  • #1   31. maj 2011 Over i noget brugt vag, altså vw, audi og seat, og så en bil i golf-klassen. G4, A3, Leon og måske ibiza (:

Holder allesammen omkring 20km/l og de holder ret godt i motoren. Lidt dyr i anskaffelse, men hvis han køber en billig koreaner, bliver han virkelig træt i komforten. Han kommer til at ligne en der er til det forkerte køn når han møder på arbejde (ondt i røven) smiley

• #3   31. maj 2011 Hyundai Getz
    Kia Picanto
    Toyota Yaris
    Citröen C3
    Suzuki Alto
    Lupo 3L

Er definitionen på usolide biler

• #4   31. maj 2011 Er en lupo 3l også usolid? den er da meget økonomisk?..

Så en diesel til 60-65 ser umuligt ud for ham, især VAG biler smiley

Men hvad så med en VAG-bil på Benzin som kan kører langt på litteren og i den prisklasse?

• #5   31. maj 2011 det er vel muligt at få en skoda et eller andet med en diesel motor til de penge... de er da rimlig solide og igen mellem af vw koncernen...

• #6   31. maj 2011 Nu lige getzen er faktisk kåret som en af de biler der har været færrest reperationer på. Min kone havde en getz 1.3 i 5 år, og kørte 160000 km i den fra ny, den har aldrig været det mindste med udover alm service, og den kørte sgu egentlig ret godt...
    Og jeg har da prøvet diesel udgaven som faktisk kører rigtig godt, med et godt bundtræk

Men igen, det er endnu en gang bevis på at nogen folk på bg udtaler sig om ting de ikke har forstand på

• #7   31. maj 2011 Noget som dette kunne være en mulighed. Godt nok benzin men kører mellem 18 og 20 pr ltr ved landevejskørsel
    http://www.dba.dk/vw-polo-14-16v-5-doers-02/id-74346901/
    ( og ja det er mig der har den til salg)

• #8   4. jun 2011 jeg købte min picanto fordi jeg kører 100km hverdag, den holder det snit den er oplyst til og er godt tilfreds med den. den har kun være til alm service, der har aldrig været noget galt med den, heller ikke komfort som folk ellers mener er knap så god.

Kommentér på:
Billig, Ekonomisk og Solid BIL?

Annonce