{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 gear op ad bakke?
  • #1   7. jun 2011 Ja, det er ikke nogen god ide at lade bilen trække sig frem i 1. gear, det er kun et gear til at trække vognen igang - op i 2. gear og ved længere stejle bakker hvor du har en fin indgangshastighed, der er det op/ned i tredje

• #2   7. jun 2011 Hvad der passer til din bil...
    Kan den tage 2. gear så brug det, men er den ved at gå ud så brug 1. smiley

Kommer jo an på om du har en 1,1 eller en 7,4 V8

Bruger selv 2.gear med min 2,0 Mondeo

• #3   7. jun 2011 Jeg kører med 1,9 TDI chipoptimeret til ca. 140.. -
    Den er jo ikke ved at gå ud, da jeg bare kan trykke mere på gassen, hvis det skulle hænde? .. Men ok, dvs. jeg skal trykke den lidt af og skifte hurtigt i 2 gaer også op ad bakke? smiley

• #4   7. jun 2011 Der sker der absolut intet ved! Bilen er altså lavet til at blive brugt, og man har altså ikke lavet tandhjulene til 1. gear af et andet materiale end dem til de andre gear!

• #5   7. jun 2011 går vel om på hvor langt du skal kører.. det er forskelligt om jeg bruger 1. eller 2.

• #6   7. jun 2011 jeg kan ikke lige se hvad der skulle ske ved at bruge 1. gear.. enlighten me!

• #7   7. jun 2011 Hvad i alverden skulle der ske ved det?? Kan se der er eksperter på området smiley

• #8   7. jun 2011 jeg vil også gerne vide hvorfor man ik må bruge 1 gear? det gør jeg næsten altid.....

• #9   7. jun 2011 ligesom med alt andet på en bil, så længe det lyder og går godt, så klarer bilen det fint.....er den ved at kløjs og det hele hopper skal du nok ned i 1....hvis du på motorgangen kan høre at den er anstrengt bør du geare ned

/A

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #10   7. jun 2011 Når du accelerare hurtigt så starter du osse i 2 gear eller hvordan?
    Det er samme belastning, eneste forskel er at du kan få lov til at fedte lidt med kobligen når du skal i 2 gear..

• #11   7. jun 2011 Det er en skrøne, som jeg i grunden aldrig har hørt før.

Man skal køre i det gear, som motoren nu engang kræver. I de fleste biler med bare en nogenlunde momentkurve, vil 2. gear medføre en hastighed på grænsen til det uansvarlige i en snoet parkeringskælder.
    Alt for mange kører som idioter den slags steder - lad være med at blive en af dem, fordi en spritter på det lokale værtshus en gang har sagt, at 1. gear er skadeligt for noget som helst. Altså, ud over ens tålmodighed. smiley

God lyst i de snoede gange!

• #12   7. jun 2011 Hvem siger bilen bil tage skade? Jeg skriver det ikke er nogen god idé og det er det da heller ikke, tandhjulet i første gear er det mindste, man får ikke nogen nævnværdig fremdrift, selvom omdrejningerne er høje - Gør det i længere tid op ad en bakke eller lign. og så prøv at tjekke hvor høj varme der udvikles - Så jo, det er da på alle måder bedre at smide den i 2. gear - Så ro på, inden i tøser fra bridgeklubben får for travlt med at klappe hinanden på ryggen!

• #13   7. jun 2011 Drone696 .: NØJ, nu har du fået udløst spændingen og fået dit svar og igen ingen har sagt den ville tage skade - Vi snakker om hvad der er bedst - 2.3 og 3. gear er som regel trækgearene, hvor omdrejningerne begrænses og der stadig er plads til acceleration!

• #14   7. jun 2011 spørgsmålet gik jo på om det er sundt for bilen, og det er vel ligegyldigt hvad man vælger. Gør det du synes er bedst og mest forsvarligt..

...........

• #15   7. jun 2011 netop fordi at man ik får nogen nævneværdig fremdrift i 1 gear i forhold til omdr burde det da være sundere for motoren end at sejtrække i 2 gear i lave omdr... altså, motoren har en del mere overskud i lave omdr i 1 gear end den har i 2... den ekstra varmeudvikling i 1 gear kan da umuligt være højere end når man tar den i 2 gear da der skal en kraftigere forbrænidng til at trække bilen i 2 gear end 1 gear.... Det er desuden kun i 10-20 sek, så jeg kan ik se hvordan det sku være usundt for motoren...

• #16   7. jun 2011 Drone699: Jo den har 5 gear smiley

Og tak for de gode svar, jeg kan trygt nu køre op i 1 gear så smiley

Kommentér på:
1 gear op ad bakke?

Annonce