{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.946 visninger | Oprettet:

Bil på værksted, MEN......!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.

Havde fået en skade på siden af min bil, som jeg valgte at køre over forsikringen. Får den vurderet og smider den ned på et værksted, som jeg kender, men dog ikke har fået lavet noget hos før.

Der skulle laves lidt pladearbejde, grundet en sten der havde skrabet siden af bilen og trykket den lidt. Da jeg får bilen tilbage, er den på ingen måder acceptabel, da den ikke er rettet ordentligt op og malerarbejdet ligner noget, end 17 årig kontorelev kunne gøre bedre. De har malet på mit vindue, på mine lister og lavet flere lakfejl, inklusiv en fejlfarve midt på min dør. Dette har jeg selvfølgelig bedt dem om at lave om, men intet er endnu sket, efter 14 dage.

Derudover var jeg sikker på, at min tank var nærsten fyldt da jeg afleverede bilen, men da jeg får bilen tilbage, var tanken halvt fyldt. Jeg slog det diog lidt hen, da jeg tænkte at jeg måske havde taget fejl.

DOG har jeg idag lige tømt postkasse og set at der lå en p-afgift. Denne afgift er fra samme dag jeg afleverede min bil til værkstedet og udstedt klokken 21.10 på hovedbanegården i København. Ergo har jeg nu konstateret, at min bil har været brugt til privatkørsel, enten for værkstedet, eller som en lånebil for en anden kunde (hvilket jeg frygter lidt, da jeg har fundet ud af, at den lånebil jeg fik, var en kundebil).

1. Bilen er på ingen måde i orden, efter rep.
2. Jeg har en selvrisiko på 3800,- som jeg jo skal betale, for denne rep.
3. Bilen er stadig ikke blevet lavet færdig efter 14 dage.
4. Der er blevet kørt 250km i bilen (en ½ tank).
5. Der er nu bevis for at min bil har været brugt privat, eftersom jeg har fået en p-afgift, mens den skulle stå på værkstedet.

Hvad havde i gjort i denne sag? Jeg må ærligt indrømme, at jeg er MEGET rasende lige nu og prøver at beherske mig lidt, i forhold til hvad jeg skal sige til dem imorgen, men det er godt nok svært at tage det roligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil på værksted, MEN......!!!!!!
  • #1   19. jun 2011 Havde sgu taget derned og brokket mig for vildt.

• #2   19. jun 2011 hmm ikke fedt..tror jeg vil tage en snak med en advokat..

• #3   19. jun 2011 ja konfronter værkstedet med det, for det der er overhovedt ikk acceptable

• #4   19. jun 2011 Jeg havde flegnet TOTAL, hvad satan sker der for dem..

• #5   19. jun 2011 Kontakt dit forsikringsselvskab,er vel dem der betaler for det lortearbejde?

• #6   19. jun 2011 Holly crap.. jeg vil køre en sag og advokat på dem! det er under al kritik det der!

• #7   19. jun 2011 Find ud af hvad du kan gøre ved at de har brugt den til privat kørsel, og så tør selvriskoen på dem!

• #8   19. jun 2011 Var gået helt amok!!! Og så ville jeg kontakte en advokat...

Fusker værksted !, man giver sq da ikk en kunde bil ud som lånebil!!

• #9   19. jun 2011 Men ja en advokat lyder også som en ide

Ps: du må da være en af Danmarks mest uheldige personer, synes altid uheldet er ude for dig :o(

• #10   19. jun 2011 Hvis du er 100% sikker i din sag, så frem med navnet så vi andre ved hvilket værksted vi IKKE skal bruge.

• #11   19. jun 2011 evt. kontakt dit forsikringsselskab og fortæl dem det om at skaden er lavet for ringen. Så skulle de gerne gribe ind overfor værkstedet. Og det med den har kørt som lånebil ville jeg nok også lige høre om nede på dit værksted. Og hvis de benægter så en advokat som de andre siger.

• #12   19. jun 2011 FDM, Motormagasinet.... Der er masser der gerne vil høre sådan nogen historier! Start med at konfronter (?) værkstedet med problemerne, og sig du går videre med det.

• #13   19. jun 2011 Har du bevis for Hvornår du aflevere bilen på værkstedet?

• #14   19. jun 2011 Afpres dem til at udbedre alle skader, samt give dig et sæt nye alufælge efter eget valg, ellers får de lukket butikken i retten. (:

• #15   19. jun 2011 Simpelt !
    Tag deres lånebil .. og slå nummerpladen op hos politiet, kontakt ejer samt lokal avisen / advokat og nu kræver du simpelthen erstatning for uautoiseret brug af dit privatekøretøj smiley

havde det dog været mig havde jeg taget deres bil som du får som lånebil og smasket den i en anden, hvad mon kunden siger til det og derefter får værkstedet noget af en sag på nakken af kundens forsikring.

• #16   19. jun 2011 Selvfølgelig konfonterer jeg værkstedfet med det.. det er jo ikke en gang noget der er oppe til diskussion. De skal bare vide at man ikke behandler folk på den måde.

At kontakte en advokat, har jeg selv haft i tankerne, men er sku lidt uenig med mig selv, hvorvidt det ville kunne bruges til en skid.

Om jeg er 100% sikker i min sag, kan vel næppe diskuteres, eftersom der er kommet en p-bøde klokken 21.10 om aftenen, mens bilen har været i deres varetægt. Bilen blev afleveret onsdag morgen, da jeg skulle bruge den igen lørdag, til en længere tur.

Bevis på at den er afleveret, bliver sku nok lidt svær. Har jo ikke ligefrem fået en kvittering på at den er afleveret.

Jeg fortæller ikke hvem værkstedet er, før jeg har snakket med dem og fået en forklaring.

• #17   19. jun 2011 lyder som en "velkommen på forsiden" historie.......... Det er jo helt grostsk det du beskriver !

• #18   19. jun 2011 "Simplet".. Hvis nu tingen var så "simplet" som du gerne vil gøre det til, var det hele sku nok lidt for nemt.. Først og fremmest, får du IKKE udlveret kontaktoplysninger gennem politiet.
    Dernæst er det lidt svært at slå moget op, på en lånebil jeg havde for 14 dage siden, som jo så er afleveret tilbage til kunden.
    Og erstatning for 250km kørsel, er sku nok ikke noget man skal bruge rettens tid på..

En lille bonusinfo er: Glemte min søns barnesæde i lånebilen og har efterfølgende prøvet at få det tilbage, men som værkstedet sagde: "Vi har ikke kunne få fat på kunden,der ejer bilen"..

• #19   19. jun 2011 Kontakt dit forsikringsselvskab. Det er jo dem der har betalt for det.
    Og sig det du skriver her.

Hvis de ikke vil gøre noget, så er det til advokat..

• #21   19. jun 2011 Forsikringsselskabet kan udelukkende gøre noget ved skaden, som jeg under alle omstændigheder nok skal få dem til at lave om..

Min hovedpine er sku mere, at min bil har været brugt til privatkørsel og jeg har fået en p-Afgift, hvor den skulle have holdt på værkstedet.

• #22   19. jun 2011 F-S.. Det er fordi du er syg i potten :0) Men præcis samme tanke jeg havde/har.. Dog er tracking ikke lige noget man tænker på, for at køre sin bil på værksted.

• #23   19. jun 2011 Den skal videre til medierne så vi kan få afsløret sådan nogle forretninger. Operation X ville være det perfekte program. Der er sikkert flere af den slags firmaer

• #24   19. jun 2011 Ring til det der advokat telefon hvor de kan fortælle dig hvor du står med et sags anlæg evt. Det skulle være gratis. Det gjorde min kammerat engang da han var ude og køre og så mødte sin bil med auto trailer efter og en kunde bil på ryggen, mens den skulle have været på værksted for at få udbedret en skade.

• #25   19. jun 2011 Jeg ville simpelthen kontakte dem med henblik på at få skaden udbedret ordentligt indenfor 14dage, det er du i din fulde ret til og bagefter ville jeg bede om en MEGET GOD forklaring på hvorfor din bil har fået en p-bøde på det givne tidspunkt.... og i det tilfælde den har været lånt ud som "lånebil" villle jeg bede dem om en erstatning der svarer til det som en lånebil vil koste hos et udlejningsfirma, hvis de ik vil være med til det så kontakt medierne samt en advokat/FDM...... og til sidst ville jeg sørge for at alle ved at det værksted låner kunders biler ud til andre...

• #26   19. jun 2011 tag kontakt til forsikringsselvskabet og bed om at få kontakt til overtaksatoren og forklar ham tingene som de er... så skal han nok tage sig af det da de er ret meget efter værkstederne for tiden

• #27   19. jun 2011 Det er godt nok grotesk.. !
    - Du skal så meget frem med det her, for det er ikke okay at kundebiler bliver lånebiler.

• #28   19. jun 2011 Det lyder helt sindsygt! Havde gået til medierne med det, ingen tvivl om det. Du må meget gerne skrive hvilket værksted det er på et tidspunkt, så vi andre ikke vælger det! smiley

• #29   19. jun 2011 hvis det er lavet overforsikringen så tag den med dem, det gjorde jeg en gang jeg var utilfreds med en rep. af skade på min audi, de sagde at de noterede min henvendelse og det først jeg skulle gøre at prøve at nå til enighed med værkstedet hvis ikke vi kunne det så ville de tage over og få dem til at bringe tingende i orden eller få det ordnet på et andet værksted

• #30   19. jun 2011 Mit største problem i den her sag, er at det er en samarbejdspartner, så der er et arbejdsmæssigt problem i hele den her sag, ved at jeg gør noget ved det. Men kan simpelthen ikke acceptere det.

• #31   19. jun 2011 F-S.. Sidder lige pt monteret på min Opel.

Som sagt før, er det ikke skaden jeg har et problem med, for den skal jeg nok sørge for at de laver. Det er alle de andre ting. Har skrevet en kalge til p-selskabet og skrevet til dem, at jeg er uforstående overfor den p-afgift, da min bil stod på pågældende værksted, grundet en forsikringsskade, så den kan umuligt have holdt der. Og at forsikringen er ind over, da den er kørt gennem dem. Så må vi se om de sender afgiften videre :0)

• #32   19. jun 2011 vil lige sige at man godt kan få oplysninger fra politiet via nummerpladen... havde engang en idiot havde parkeret så jeg ik ku komme ud, ringede til politiet, så gav de mig adresse og tlf nummer...

Men nøj hvor var jeg gået kold over sådan en behandling... Det er sgu sygt!

• #33   19. jun 2011 Giver Lasse M ret i medierne med det for det bliver ikke sidste gang de gør det

• #34   19. jun 2011 Man KUNNE få oplysninger fra politiet, hvilket jeg også selv har gjort før i tiden. Men det er ikke muligt længere. Men det er jo så også ligegyldigt, da jeg ikke kender nummerpladen, på en lånebil fra 14 dage siden.

• #35   19. jun 2011 desværre.. Alt for små til min bil.

• #36   19. jun 2011 Snak med FDM

• #37   19. jun 2011 Hvis det er dine samarbejdspartner, må de have noget forståelse over for dig da de sikkert ikke vil havde du ophøre sammearbejdet med dem.
    Så ville tag ned til dem og snakke alvorligt med dem og sige du er godt og grundigt skuffet over dem og den oplevelse og du må tag op til overvejelse hvor vidt jers sammearbejde skal forsætte hvis der ikke bliver gjort noget ved skaden

• #38   15. jun 2013 hvad blev enden på denne sag?

Kommentér på:
Bil på værksted, MEN......!!!!!!

Annonce