28.418 visninger
|
Oprettet:
Touran 1,9 TDi - generelle fejl? {{forumTopicSubject}}
Hej BG
jeg har kig på en VW Touran fra 2004 med 1,9 TDi 100hk motor i, den har kørt 270000km. Og den generelle stand på den ser sgu fin ud, fuld service osv
hvad skal man kigge efter på sådan en sag, og er det for mange km på sådan en?
1,9 TDi motoren kan jo "let" køre 400000km i andre modeller, eller tager jeg fejl?
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
en god idé ville nok være at få en tester på bilen med det sammen. Medmindre det er ved en forhandler der skal give garanti. Jeg har hjulpet flere fra touran-forum.dk med at få lavet deres biler på garantien. Hvor jeg har udlæst fejl og hjulpet med at skrive ned hvad de skal have skiftet og hvorfor.
Der sidder tilskudsfyr(oliefyr der starter når bilen er under 5 grader) Som er skide lækkert men uden for fyret sidder en vandpumpe som er rigtigt nem at skifte men stort set altid er i stykker da de kun kører rundt når der er koldt nok så ca ½ delen af året. Fyret kan fra ca 3500kr laves om til et alm fyr man selv kan styre. så undgår man også pumpe problemer. en ny pumpe kan fåes til 500-600kr hvis man selv kan skifte den.
Mvh
Steen Touran ejer på 2. år
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Eneste du skal være opmærksom på er rust i undervognen og skærmkanter..de første touraner er faktisk begyndt og ruste..desværre !
Ellers som Steen siger, kobling svinghjul, Sachs kobling og svinghjul koster 9000 + moms og montering..
Ellers fejler de aldrig rigtig noget, det er alm slid som stødpuder, gløderør osv..men 270.000km..så må den også være i den billige ende ?
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
De kan både revne så der kommer motorolie i dieselfilteret, og de kan blive ovale hvor dyserne ligger til stopstykket, da dyserne kun sidder med een bolt hver på de gamle 1,9'ere.
Derudover er de glade for at æde turboer.
At kalde en 1,9 ret meget bedre end en 2,0 mener jeg er noget vrøvl!
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 3 Emner: 98 Svar: 1.939
mit råd er at hold dig fra de modeller og motore .
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
Det med topstykker har jeg hørt kan være pga for meget hård kørsel ved kold motor. Jeg bruger mit oliefyr HVER tur. også nu her, jeg er faldet ca 0.3 km pr liter efter jeg har fået lavet fyret om men mit vand er 90 grader på ca 5-10min efter start hvis man starter det lift før turen. i stedet for 15-20 min ved alm kørsel.
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 652
Og jeg vil til enhver tid vælge en 2,0'er frem for en 1,9'er..
(De er begge firmabiler)
Og blev/bliver "straffet" hver dag.. Jeg syntes, at 1,9'eren mangler noget moment.. Men ellers vil jeg ikke umiddelbart sige for/imod.. c",)
Lykke til med købet..
/Rass
jan 2003
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 14 Emner: 21 Svar: 661
Og har kun hørt om 1 som har fået topstykke og turbo men det var en 2,0 altea..
Jeg købte selv en 1,9 TDI mnuelgear, det kørte squ bare,,
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
apr 2013
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har et problem med en fejl jeg ikke kan finde en løsning på måske nogen af jer har en ide til hva det kan være ??
Min gløde rørs lampe blinker. Konstant
jan 2004
Følger: 192 Følgere: 188 Biler: 12 Emner: 131 Svar: 6.090
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 23 Svar: 49
Touran 1,9 TDi - generelle fejl?