{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
28.418 visninger | Oprettet:

Touran 1,9 TDi - generelle fejl? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

jeg har kig på en VW Touran fra 2004 med 1,9 TDi 100hk motor i, den har kørt 270000km. Og den generelle stand på den ser sgu fin ud, fuld service osv

hvad skal man kigge efter på sådan en sag, og er det for mange km på sådan en?

1,9 TDi motoren kan jo "let" køre 400000km i andre modeller, eller tager jeg fejl?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Touran 1,9 TDi - generelle fejl?
  • #1   21. jun 2011 Tjek om der er skiftet kobling og svinghjul. hvis det er skiftet er det en god ting at vide om det er af mærket Luc eller sach. Luc kan nemlig ikke holde i de biler hvor i mod at sach bare skulle spille. også hvis man får dem chippet. Standart mener jeg alle fra 2004 kører med Luc.

    en god idé ville nok være at få en tester på bilen med det sammen. Medmindre det er ved en forhandler der skal give garanti. Jeg har hjulpet flere fra touran-forum.dk med at få lavet deres biler på garantien. Hvor jeg har udlæst fejl og hjulpet med at skrive ned hvad de skal have skiftet og hvorfor.

    Der sidder tilskudsfyr(oliefyr der starter når bilen er under 5 grader) Som er skide lækkert men uden for fyret sidder en vandpumpe som er rigtigt nem at skifte men stort set altid er i stykker da de kun kører rundt når der er koldt nok så ca ½ delen af året. Fyret kan fra ca 3500kr laves om til et alm fyr man selv kan styre. så undgår man også pumpe problemer. en ny pumpe kan fåes til 500-600kr hvis man selv kan skifte den.

    Mvh
    Steen Touran ejer på 2. år


  • #2   21. jun 2011 havde en 1,9tdi - smadret topstykke = 30.000kr i rep

  • #3   21. jun 2011 Der ryger dælme ikke topstykker på en 1.9 TDI, så har du været MEGET uheldig..der har været problemer med 2.0 16V TDI med 140hk

    Eneste du skal være opmærksom på er rust i undervognen og skærmkanter..de første touraner er faktisk begyndt og ruste..desværre !

    Ellers som Steen siger, kobling svinghjul, Sachs kobling og svinghjul koster 9000 + moms og montering..

    Ellers fejler de aldrig rigtig noget, det er alm slid som stødpuder, gløderør osv..men 270.000km..så må den også være i den billige ende ?


  • #4   21. jun 2011 casper jeg havde en 1,9tdi fra 2005 hvor topstykket gik på den, havde nemlig også selv læst at det kun var 2,0tdi motorene derfor jeg købte en 1,9tdi - skulle jeg aldrig have gjort

  • #5   21. jun 2011 Det gør der da i alt fald...
    De kan både revne så der kommer motorolie i dieselfilteret, og de kan blive ovale hvor dyserne ligger til stopstykket, da dyserne kun sidder med een bolt hver på de gamle 1,9'ere.
    Derudover er de glade for at æde turboer.

    At kalde en 1,9 ret meget bedre end en 2,0 mener jeg er noget vrøvl!


  • #6   21. jun 2011 enig med jesper ! ..


    mit råd er at hold dig fra de modeller og motore .


  • #7   21. jun 2011 Jeg ved såmænd ikke om man skal holde sig fra dem, man skal bare ikke forvente at de kører fejlfrit hvis de har lidt km på bagen.

  • #8   21. jun 2011 Skal lige siges at rust garantien lyder på 12 år. Da jeg for ca 6 mdr siden opdagede begyndene rust i min bagklap tog jeg med min fyldte servicebog en tur op til vw. de tog 6 billeder af bilen og 2½ uge senere havde jeg sprit ny bagklap på bilen. Uden beregning.

    Det med topstykker har jeg hørt kan være pga for meget hård kørsel ved kold motor. Jeg bruger mit oliefyr HVER tur. også nu her, jeg er faldet ca 0.3 km pr liter efter jeg har fået lavet fyret om men mit vand er 90 grader på ca 5-10min efter start hvis man starter det lift før turen. i stedet for 15-20 min ved alm kørsel.


  • #9   21. jun 2011 Nu har jeg haft en 2,0 140 tdi med dsg og har nu en 1,9 105 tdi dsg..

    Og jeg vil til enhver tid vælge en 2,0'er frem for en 1,9'er..
    (De er begge firmabiler)
    Og blev/bliver "straffet" hver dag.. Jeg syntes, at 1,9'eren mangler noget moment.. Men ellers vil jeg ikke umiddelbart sige for/imod.. c",)

    Lykke til med købet..

    /Rass


  • #10   21. jun 2011 ud af alle de touraner jeg har lavet er det kun kobling svinghjul som er generelle fejl..

    Og har kun hørt om 1 som har fået topstykke og turbo men det var en 2,0 altea..

    Jeg købte selv en 1,9 TDI mnuelgear, det kørte squ bare,,


  • #12   21. jun 2011 Benny. Desværre har webasto taget sig sammen og lavet et fyr som kører over can bus så vil gerne se dig klare den med et par dioder og et ur. Kan ikke lade sig gøre. Men man kan jo udskifte fyret til et alm fyr men så får man ikke fordelene ved at det kører sammen med bilen.

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   19. apr 2013 Hej venner jeg har en Touran 2.0 140 hk fra 2005
    Jeg har et problem med en fejl jeg ikke kan finde en løsning på måske nogen af jer har en ide til hva det kan være ??
    Min gløde rørs lampe blinker. Konstant


  • #14   19. apr 2013 Har du haft en tester på?

  • #15   8. nov 2013 Ratlås 100 %

Kommentér på:
Touran 1,9 TDi - generelle fejl?

Annonce