{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Effektforøgelse af bil {{forumTopicSubject}}

Hey. jeg sidder her og tænker lidt

Hvis jeg nu køber en golf 4 GTI med 125 HK.

hvor meget må jeg effektforøge den ?

hvis jeg nu vil:

Chippe
Sætte åbent filter på
Skifte udstødning
Sætte bananmanifold på

osv osv

må jeg alt det ? leler er der en grænse man må nå ?

Håber i vil hjælpe

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Effektforøgelse af bil
  • #1   5. jul 2011 Har en G4 GTI ikke 150 hk standard?

    Du kan roligt gøre alle de ting, uden at det giver problemer. Dit største problem vil nok være det åbne filter ved syn, men det skifter du jo bare


  • #2   5. jul 2011 nej en golf 4 GTI - T har 150 smiley så vidt jeg ved o:?

    Ja filteret skifter man jo bare smiley men hvad nu hvis det er mere en 20% ? er der ikke et loft eller noget ?


  • #3   5. jul 2011 Det vil ikke blive lovligt, men du vil da muligvis fa den igennem syn alligevel.

    Det vil både være bedre og billigere for dig at lægge en 1.8T i den og ellers ikke røre ved noget. Det er desuden helt lovligt.


  • #4   5. jul 2011 fås golf 4 gti overhoved uden mølle???

  • #5   5. jul 2011 GTI er bare en udstyrsmodel. Den fås med mange forskellige motorer smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #6   5. jul 2011 Ja de findes. Men de er ikke specielt eftertragtede.

  • #7   5. jul 2011 Man bliver klogere hver eneste dag! smiley

  • #8   5. jul 2011 var jeg sku ikke engang klar over..... så lærte jeg også noget i dag..

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #9   5. jul 2011 Der findes osse en TDi Gti smiley

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #10   5. jul 2011 Hvorfor Ikke bare købe en almindelig 1,8. Det er vel billigere end Gti smiley

  • #11   5. jul 2011 Få dig en billigere bil og opspar dig noget anciennitet.

  • #12   5. jul 2011 der er ikke ret meget forskel i pris smiley heller ikke forsikringsmessigt smiley + at du får udstyr med i en GTI smiley

  • #13   5. jul 2011 Lasse hvad vil du så anbefale at starte med ? smiley jeg kan ende med at få en bil på lidt over 150hk som starterbil til 13000kr om året i forsikringg ? du får ikke noget der er ret meget billigere men hvad vil du anbefale smiley

  • #14   5. jul 2011 du må købe min, så kan du bare skrue den op i turboen smiley ..

  • #15   5. jul 2011 stage den er lækker men har ikke råd til 20000 i forsikring om året det er mange penge !

    + der er to år til. men vi bar evære på forkant med tingene smiley havde tænkt mig at købe en original ½ år før jeg fylder også lave den istand til ejg bliver 18 smiley


  • #16   5. jul 2011 Vil forsikringsselskabet have det samme som en "rigtig" 1.8T, hvis du nøjes med at købe en 1.8'er og tuner den 20 % ved at skifte motor?

    Jeg tror næppe, det bliver billigere for dig, hvis du bare tuner den 20 % på den måde, du har tænkt dig. Det skal selskabet jo også vide.


  • #17   5. jul 2011 jeg giver under 7000 om året med fuld kasko smiley .. den kommer til at ligge på 14000 for dig, men helt iorden smiley .

  • #18   5. jul 2011 allerede når du chipper bilen bliver den ulovlig. (med mindre du finder en godkendt chip) og det er de fleste ikke.

  • #19   5. jul 2011 Bay skal de vide når du effektforøger den ?

    stage den kommer op i 20.000kr hos try kun for ansvar og en selvrisiko påå 12000kr smiley

    kagekonen ville gøre det hos landberg.dk ? det virker meget professionelt smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #20   5. jul 2011 Ok der plejer bare at være noget forskel på forsikringen lige så snart det hedder GTi.


  • #21   5. jul 2011 Landberg laver ikke godkendt tuning

  • #22   5. jul 2011 Ja, du skal oplyse forsikringen om samtlige ændringer, du foretager.

  • #23   5. jul 2011 Hvorfor tænker du allerede på at tune din bil.. Du skriver du 18 år. Tag den nu med ro.

  • #24   5. jul 2011 casper hvis du kigger begge biler hos tryg så er der 300krs forskel ca smiley så ikke noget stort smiley

    landberg laver ikke godkendte satans.

    Bay nå får fanden og det kommer så til at give et skud ekstra oven i forsikringen ? skal jeg også oplyse dem om hvis jeg f.eks skifter udstødning til lad os sige remsu, smækker åbent filter og en bananmanifold eller lign ? smiley

    Kagekongen. tjoh hvorfor ikke ? smiley at få en bil der lude suveræn første gangs bil det kan jeg jo godt lide smiley men tjah ved ikke hvad vile du foreslå at jeg sku lade være ? smiley


  • #25   5. jul 2011 Principielt ja. Jeg tror dog, de betragter udstødning og filter som småting og at de derfor er ligeglade. Men du kan være helt sikker på, at de vil vide, hvis den fx er chippet.

  • #26   5. jul 2011 du bør bare overveje om det er det værd,

    I dag skal alt tuning på bilen godkendes da det er en konstruktiv ændring af motoren, (luftfilter kan du skifte uden det skal godkendes i følge fstyr.dk)

    Men få lidt rutine mht til kørsel inden det skal gå alt for hurtigt. Det er Ikke for sjovt forsikringsselskaberne tager så høje priser for unge under 25 år


  • #27   5. jul 2011 nu havde jeg ikke tænkt mig at ligge og race gennem byerne eller noget før jeg har fået noget affaring og aldrig race gennem byer ligegyldig hvad. det er mere for at få en rar lyd og alt det gøgl smiley
    kagekongen kan man skifte udstødning og manifold uden eller ?

    Bay
    nå jamen .D



  • #28   5. jul 2011 Jeg har <i>aldrig</i> hørt om, at en forsikring skulle stige i præmie eller lignende ved skift af udstødning. Så det tror jeg ikke, du behøver at bekymre dig om.

    Tag et kig på et Simons eller Milltek system. De laver nogle forholdsvist billige systemer, som giver en helt fin lyd, du sandsynligvis vil blive helt tilfreds med. Desuden en ok kvalitet.


  • #29   5. jul 2011 du må gerne skifte udstødning, Den må bare ikke larme mere end 3bd mere end standard.

  • #30   5. jul 2011 hov 3db.

  • #31   5. jul 2011 jeg er selv af dem mening at GTI mærket hare været overvuredet siden 90´eren startede...
    Kadett E 2.0GSi 16V
    Corolla E9 GTi
    Golf 2 GTi
    205 1.9GTi
    se det er det jeg kalder rigtig GTI´ere
    (hvis man ser bort fra nissan sunny GTI-R)


  • #32   5. jul 2011 hvis du har kasko og laver et uheld og forsikringen finde ud af at den har været chippet, der sidder banan, gevindundervogn o.s.v kan du godt regne med de ik dækker ret meget på din egen bil, kun alt det andet du gør skade på, men os kun hvis de finder ud af det... det står klart og tydeligt i dine forsikringspapirer at alle konstruktive ændringer skal meldes til dem... Hvis de kan finde et smuthul til ikke at dække dine udgifter så ska de nok prøve på det, tro mig....

    der er desuden andre alternativer til at få en hurtigere bil, en ting er at tune den/finde en bil med flere heste, en anden ting er at finde en lettere bil med samme heste... f.eks honda crx, den vejer omkring 850 kg, og der skal diverse ældre gti'ere og vr6'ere altså stå tidligt op for at stikke fra den... og de er pænt billigere i forsikring og vægtafgift... men kun et forslag self smiley


  • #33   5. jul 2011 true smiley men er det da ulovligt at smide banan på o:?

  • #34   5. jul 2011 det er ikke ulovligt så længe den ikke forurener for meget, eller larmer for meget, og ikke øger effekten med mere en 20% men det skal meldes til syn og skrives som konstuktiv ændring og skal meldes til forsikring for fuld dækning


  • #35   5. jul 2011 ja men hvis jeg bare gør det de 20% så skal jeg ikke sige noget eller ?

  • #36   5. jul 2011 jo, du skal sige noget selvom den er under 20 %... kommer du over 20% blir det ulovligt, så er det ik kun forsikringen som brokker sig....



  • #37   5. jul 2011 hvis du chipper den, og forøger ydelsen med f.eks 5%, så skal du stadig melde det til forsikringen hvis du skal være 100% sikker på de dækker hvis der sker noget... forstår du? smiley

  • #38   5. jul 2011 hvis jeg var dig havde jeg jeg købt en mindre bil til at starte med... de kører længere på literen, de har et bedre kg/hk forhold og de er billigere i forsikring og vægtafgift... og så er de nemmere at styre end f.eks en golf på 1600 kg...

  • #39   5. jul 2011 jamen en mindre bil en golf 4 er ret lille men tung! smiley

    men hva ville du så sige en smart ?


  • #40   5. jul 2011 Nu med Løve .
    Dokumentation for forurening er ikke noget, man "bare" lige gør. Det kræver nogle meget omfattende tests osv. og bliver utroligt dyrt - mindst lige så dyrt som selve bilen koster.

    Michael J
    Hvis man øger effekten med 5 % via chiptuning, er det alligevel ulovligt, hvis man ikke dokumenterer forurening - og det er de færreste firmaer, der laver synsgodkendt chiptuning.


  • #41   5. jul 2011 Ro på. En Golf vejer sgu da ikke 1.600 kg smiley Den vejer ca. 1.250 kg, sådan en 1.8'er, hvis jeg ikke tager helt fejl.

  • #42   5. jul 2011 ddet er rigitgt det er dyrt men ikke desto mindre kan de forlange dokumentation for at udstødning, chip, banan, knast, filter osv ikke forurener for meget


  • #43   5. jul 2011 Jeps, det kan de sagtens. Men jeg tror ikke, de gør det smiley

  • #44   5. jul 2011 men er en golf en for dyr bil at starte med ? smiley og nåår man skal købe sådan en hvor langt må den have gået ?

  • #45   5. jul 2011 Bay: jeg ved godt at det ikke er lovligt at chippe, uden de rigtige dokumenter, jeg ville blot prøve ta forklare ham at så længe han holder sig under 20% med de rigtige godkendelser er det lovligt.... om han så tuner den 5, 10 eller 15 % så skal han melde det til sin forsikring uanset hvad.... men ja, 1.8'eren vejer 1225, jeg tænkte på vr6'eren... men det er stadig omkring 400 kg mere end en honda hatch....

  • #46   5. jul 2011 Rasmus P
    Man lærer da ikke omkring tuningsregler, når man tager kørekort, hvis det er dét, du hentyder til...


  • #47   5. jul 2011 jeg har ikke taget noget kørekort måske derfor smiley

    smiley


Kommentér på:
Effektforøgelse af bil

Annonce