7.778 visninger
|
Oprettet:
Træls historie med Aygo køb {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg faldt lige over denne historie med nogle som har købt en Toyota Aygo. Må indrømme at jeg blev lidt chokeret over at høre hvad de har været igennem, troede ikke at det var muligt i DK (i hvert fald ikke i dette omfang).
Læs her:
http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=2858&bil=Toyota%20Aygo%201,0
Kunne være sjovt at høre om andre har prøvet noget lign.?
Hvis denne historie har været oppe før, så må i have mig undskyldt
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
jan 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 94
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 26 Biler: 7 Emner: 209 Svar: 931
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
apr 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 188 Svar: 1.235
nov 2007
Følger: 122 Følgere: 120 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 1.134
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.316
jan 2005
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 305 Svar: 5.636
jun 2004
Følger: 65 Følgere: 70 Biler: 8 Emner: 124 Svar: 3.411
Køber fremsætter altid sig selv som en sagesløs der gør alting korrekt og sælger som den værste skurk.
Men derfor virker sagen alligevel helt grotesk, når bilen ikke er ny og den er utæt og flere bagruder og lister osv.
Men når det så er sagt, så er det jo trods alt heller ikke en topklasse bil de har købt, de har købt noget af det billigste og dermed ikke sagt at det så ikek skal være i orden, men det er faktuel viden i bilverden at der ikke benøttes samme kvalitets krav og kvalitets styringer under bygning af disse meget billigere biler.
En anden ting er at køber skriver under på en købsaftale der ikke stemmer oven ens med det aftalte, det må stå for købers egne regning at lave sådan en fodfejl i stedet for at holde fast på det aftalte i stedet for at lade sælger takke dem af med en intern administrativ fidus historie.
Igen må man sige at køber her egentlig har udsat sig selv for den risiko der så blev til en realitet ved at lade handlet gå i hus, uden anmærkning af de aftaler der er gjort med fækge og udstyr til gratis pris osv osv.
Den lugter meget af manglende sund fornuft fra køber selv.
Der er brodne kar overalt, bare fordi det er et autorisret forhandler netværk, så betyder det ikke at man går ind til guds bedste børn.
Den bedste sikring mod fusk og svindel er ikke at lade sig havne i sådanne situationer og det gør man ved at få alt på skrift og ingen mundtlige aftaler selvom disse faktisk er juridisk bindende, men hvem og hvordan vil man bevise en mundtlig aftale, tror ikek sælger er intereseret i af få en diktafon op i kæften hver gang man kommer for at snakke køb af bil :o)
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Det er med bilkøb lige som med alt andet, hvis du ikke har det på papir så er det ikke en aftale..
det er langt fra alle Toyota forhandlere der gør sådan og alene en gør det er skrækkeligt.
Dertil skal så lige siges at A/S Mogens Frederiksen Automobiler havde igennem 4 år, de dårligste gennemsnit i kundetilfredshed.
jeg arbejdede hos A/S Mogens Hansen i Haslev igennem min læretid, og de lå ALDRIG over 70% glade kunder af hvad jeg husker.
Vi selv har aldrig været under 80% og brillierede ved at have 98% glade kunder sidste år, hvilket tjente os en platin boomerang..
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 143
dec 2006
bare for sjov så prøv at se hvor meget bil man selv kan bygge for den slags penge, uden at bruge noget brugt..
dec 2006
Toyota har stadig ENORME krav til deres værksteder.der kommer stilprøvekontroller mindst en gang om året, og hvis flere mennesker gik op i de skemaer de får tilsendt efter de har været hos mekanikeren, så var Autovirksomheder som MF også nød til at oppe sig.
dec 2006
Er det en forkert opfattelse jeg har, hvis jeg antager at bilen sælges som en brugt eller demo bil. For hvis det er tilfældet at det er en ny bil, så er det da underligt at der ikke var to nøgler med fra starten af..
Men jeg er enig med dig hvis det var en ny bil, så kontakt Toyota i middelfart/Malmø
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 380 Svar: 1.169
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.360
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Derudover burde de kunne lade handelen gå tilbage alene på det grundlag at bilen ikke er af den årgang de har skrevet under på. Deres egen bil får de ikke, men de burde kunne få det fulde beløb de har givet for bilen.
Men grunden til værkstederne stejler, er nok fordi de ikke længere kan få penge fra importøren, da de to års garanti jo gælder fra 2008 og ikke fra 2009. Det er en overgemt bil, som skulle sælges som en 2008 model, uagtet at den ikke har kørt nogle kilometer, men den burde være billig.
Jeg håber at de igennem deres advokat har fået handelen annulleret, selvom det er en sej kamp at trække, når de først begynder på det næsten et halvt år efter handelen er lavet.
Så meget for toyotas 110% i orden.
Det er ikke første gang jeg har hørt om problemer med Aygo, men heldigvis har jeg ikke hørt om lignende problemer på andre Toyota-modeller.
Træls historie med Aygo køb