{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nummerplade forklaring
  • #1   19. jul 2011 Hvid er jo alm. person vogn
    Gule plader er varebil
    gul / hvid ( papegøje plader ) er Varevogn som er betalt fri af moms, altså må de benyttes privat.
    Røde bogstaver skulle jeg mene var værksteds plader.

• #2   19. jul 2011 blå plader er ambassade biler

• #3   19. jul 2011 Røde plader er til cykel holdere

Prøveplader er for det meste med røde bogstaver og sorte tal

Prøvemærker er hvide klistermærker der har erstattet prøvepladen

• #4   19. jul 2011 Det har ikke noget at gøre med om der er betalt moms eller ej af bilen mht. papegøje pladerne. De er begge til varevogne.

• #5   19. jul 2011 Så vidt jeg ved så er der ingen forskel på gule plader og gul/hvide plader. Den eneste forskel er vel bare at de hvid/gule plader er nyere end de gule

• #7   20. jul 2011 http://nrpl.dk/high-1966.php

• #8   20. jul 2011 hvad snakker i om der ingen forskel er på gule og gul / hvid.
    skriv da kun hvis i ved noget

Gule er KUN erhvervs brug.
    og gul / hvis er til privat.

Der findes dog gamle gule som må bruges privat når der sidder et lille usselt rundt klistermærke fra skat bag på bilen.

men en ny indregistreret varebil idag, for enten gule eller gul hvid, afhængig af moms.

• #9   20. jul 2011 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1798356&vId=0
    Så skulle det vist være det!!

• #10   20. jul 2011 De røde plader er ikke nødvendigvis kun til en cykelholder.. en rødnummerplade indikerer at det er den 3. nummerplade på køretøjet

• #11   20. jul 2011 Og biler indregistreret før juli 98 SKAL IKKE HAVE KLISTERMÆRKE ELLER PAPEGØJEPLADER PÅ!!

• #12   20. jul 2011 Claus N

jeg kan godt li hvordan du helt selvtilfreds linker til en side der siger du tager fejl...

FAIL smiley

• #13   20. jul 2011 Okay, lad os tage den helt fra toppen, så alle kan følge med:
    Der blev skrevet at der var tale om bilen var betalt moms af eller ej, og dette kunne tydes på nummerpladen.
    Der var aldrig tale om at det KUN var ny indreg. køretøjer vi talte om, derfor kan man ikke generalisere det, da der findes betydelig mange ældre gulplade køretøjer endnu.
    Om jeg tager fejl eller ej.... Det er op til dig selv, jeg vil kalde det min fortolkning af sagen.
    Og som punktum i denne ret ligegyldig diskusion, er her et link mht. klistermærker og gulplader regler. Velbekomme.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648217

• #14   20. jul 2011 Claus N

tillader mig at citere:
    Skrevet: 19-07-2011 23:47:57

Det har ikke noget at gøre med om der er betalt moms eller ej af bilen mht. papegøje pladerne. De er begge til varevogne.

Der skriver du jo netop at det ikke har noget med moms at gøre om de kører på "papegøjeplader" og det har det jo ifølge den side du linker til.
    Ergo tager du jo fejl, om du så tolker det på en anden måde kan jo være jævnt lige meget når du tager fejl.
    Der var ingen der havde skrevet at gul/hvide ikke var til varevogne eller at de gule ikke eksisterede længere.
    Gul/Hvide er til varevogne til privat persontransport
    Gule er til erhvervsmæssig formål medmindre man sætter at lille hvidt klistermærke i bagruden. eller hvis bilen er fra før 1998.

Men du tar stadig fejl. og det er ikke op til fri fortolkning...

godnat og sov godt. smiley

• #15   20. jul 2011 Okay, jeg udtrykte mig så stadig ikke godt nok, Jeg skulle have skrevet papegøjepladerne OG gulpladerne.

• #16   20. jul 2011 HAHAHAHA, i er helt væk mann... Papegøjepladerne (gul/hvid nr plade) er KUN til varevogne der er betalt moms af!!! Så jo, der er jo en kæmpe forskel! Gul plade biler må på ingen måder kører i privat!!! Men det må du gerne på papegøjeplader..

• #18   20. jul 2011 DU må gerne køre med guleplader og du FÅR guleplader på motorkontoret hvis bilen er fra før 1-6-1998.Selvom momsen er betalt
    Spurgte damen på motorkontoret og papegøjeplader er KUN til de nyere varevogne efter den dato

• #19   20. jul 2011 Kim L
    præcis som du siger er også hvad jeg har opfattelsen af!

• #20   21. jul 2011 anders L

Dem som købte deres private varevogn inden papegøjepladerne kom, de skal køer med et klistermærke i bagruden der siger "MÅ BRUGES PRIVAT".

Så nej, jeg er ik helt væk.. Fjols

• #21   21. jul 2011 Christian M.
    Det har du helt ret i. smiley

• #23   21. jul 2011 Jeg omformulere mig så du også forstår mig...

HVIS DU KØBER NUMMERPLADER IDAG TIL EN VAREVOGN OG ER PRIVAT, SÅ KAN DU IKKE FÅ GULE PLADER! MEN GUL/HVID PLADER. ER DU VIRKSOMHED, OG DU IKKE BETALER MOMSEN AF BILEN, SÅ FÅR DU GULE PLADER.

• #24   21. jul 2011 nu er det sådan at de gule/hvide plader OGSÅ er til erhvervsbrug - hvis den også bruges privat :o)
    her kan I se hvordan man betaler momsen hvis den skal bruges erhverv/privat
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817348

og som
    <b>Claus N
    Skrevet: 20-07-2011 00:15:48
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1798356&vId=0
    Så skulle det vist være det!!
    </b>
    også linker til så er det IKKE muligt at få helt gule plader mere til biler hvis de bruges enten privat, eller erhverv/privat.

• #25   21. jul 2011 <i>Fra 1. januar 2009 skal varebiler, der indregistreres til privat anvendelse, herunder blandet erhvervsmæssigt/privat forsynes med særlige nummerplader ("Papegøjeplader").<b> Det gælder også for varebiler registreret før den 1. januar 2009, hvor anvendelsen ændres.</b>

Prisen for papegøjenummerplader er den samme som prisen for almindelige nummerplader. Det er 1.180 kr. for et sæt nummerplader og 590 kr. for en enkelt nummerplade (en erstatningsnummerplade).

I de tilfælde, hvor det i tidligere var gratis at omregistrere en varebil til privat eller til blandet privat/erhvervsmæssig anvendelse (klistermærke-ordningen), skal der fra 1. januar 2009 betales 160 kr., hvis ændringen betyder, at der skal købes papegøjeplader.

Yderligere oplysninger
    Du kan finde mere information på SKATs motorside.

Kontakt
    Du kan ringe til SKAT på tlf. 72 22 18 18.
    Du kan også henvende dig personligt i nærmeste ekspedition for nummerplader. Se alle SKATs adresser under Kontakt.

Senest redigeret 19 jan 2009 12:05
    </i>

• #26   21. jul 2011 Christian M

VIP

Skrevet: 20-07-2011 06:35:22

HAHAHAHA, i er helt væk mann... Papegøjepladerne (gul/hvid nr plade) er KUN til varevogne der er betalt moms af!!! Så jo, der er jo en kæmpe forskel!<b> Gul plade biler må på ingen måder kører i privat!!! </b>Men det må du gerne på papegøjeplader..

det er så ikke helt rigtigt det du skriver.
    hvis den er specielt indrettet og vejer mellem 3 og 4 tons må du køre op til 1.000 km om året PRIVAT i den, og hvis du handler ind på vejen hjem og det kun er nogle 100 meter omvej tæller disse ikke med i beregningen.
    http://skat.dk/skat.aspx?oId=1844962&vId=0&search=1000¤km

og
    http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1844952&vId=0
    Når varebilen kun bliver brugt til erhverv

Her står du: Borger > Spørgsmål og svar > Motor og nummerplader > Biler på gule plader og papegøjenummerplader > Bil på gule plader - hvad må du?
    Når varebilen kun bliver brugt til erhverv
    --------------------------------------------------------------------------------

Når varebilen kun bliver brugt til erhverv, er der enkelte undtagelser for, hvornår man alligevel må foretage svinkeærinder eller i særlige tilfælde køre mellem hjem og arbejde.
    Hvis ejeren af bilen eller medarbejderne kun bruger varebilen i en momsregistreret virksomhed, gælder disse regler:

•Man kan trække hele momsen fra i momsregnskabet, når man køber, bruger og eventuelt lejer bilen.
    •Man skal ikke betale privatbenyttelsesafgift af bilen.
    •Hverken ejeren eller medarbejderne skal betale skat, når de bruger bilen.
    Du må gerne køre hjem i bilen, hvis du har skiftende arbejdssteder eller er i en vagtordning.

Følgende kørsel er også tilladt i vare- og lastmotorkøretøjer med en tilladt totalvægt på højst 4 tons, hvor der er fratrukket moms ved anskaffelsen:

•Kørsel mellem hjem og arbejde i specialindrettede køretøjer. For at et køretøj kan anses for at være specialindrettet kræver det at, køretøjet ikke må egne sig som et alternativ til en privat bil, at der er et erhvervsmæssigt behov for, at køretøjet er indrettet på den specielle måde, og at det specialindrettede køretøj er nødvendigt, for at brugeren kan udføre sit arbejde.
    <b>•Når du kører i et specialindrettet køretøj, må du foretage svinkeærinder på op til 1.000 km/år i tilknytning til kørsel mellem hjem og arbejde. Svinkeærinderne kan fx være at aflevere/hente børn eller at handle. Små svinkeærinder i et sådant køretøj, der ikke afviger mere end højst et par hundrede meter fra den rute, du kører i forbindelse med arbejdet, regnes ikke med til de 1.000 km/år. </b>
    •Du må undtagelsesvis køre mellem hjem og arbejde op til 25 gange om året, når bilen den efterfølgende dag skal bruges erhvervsmæssigt, fx til kørsel til et møde, et kursussted eller en lufthavn, fx for at transportere dig videre til et møde. Det gælder også kørsel mellem hjem og arbejde op til 25 gange om året dagen efter, bilen har været brugt erhvervsmæssigt. Hvis begge kørsler foretages i forbindelse med én erhvervsmæssig begivenhed, tæller kørslen to gange.
    •Du må køre ubegrænset mellem skiftende arbejdssteder og virksomhedens faste forretningssted, når kørslen er i tilknytning til din kørsel mellem dit hjem og skiftende arbejdssteder. Der er ikke knyttet betingelser til formålet med at køre fra det skiftende arbejdssted til det faste forretningssted.
    •Du må køre til spisning eller hente mad i arbejdstiden.
    •Du må hente og sætte kollegaer af, når det sker i tilknytning til kørsel mellem hjem og arbejde. Det er dog et krav, at arbejdsgiveren beordrer det. Arbejdsgiveren kan beordre det mundtligt og generelt, og det behøver ikke vedrøre en specifik situation.
    Yderligere oplysninger
    Du kan finde mere information i vejledningen Varebiler på gule plader og på siden med spørgsmål og svar. Senest redigeret 8. februar 2011 10:25

• #27   21. jul 2011 specialindrettet køretøj kan være f.eks en med alukasse og lift, men ikke en almindelig 4x4 med 2/3 sæder uden indretning til f.eks. VVS

Kommentér på:
nummerplade forklaring

Annonce