7.753 visninger
|
Oprettet:
Polo Bluemotion VAN - Vægtafgift ?? {{forumTopicSubject}}
Hej !
Er der en venlig sjæl som kan fortælle hvad en VW Polo 1.6 TDI Bluemotion VAN 2011 vil koste i vægt/ejerafgift ?
På bilbasen står der 2.520 kr., men kommer der så den strafafgift på 5.040 oveni ?? (hvis den anvendes privat) eller gælder det kun for ældre biler.
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.517
hvis den skal bruges privat kommer de 5040 oveni i prisen
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Medmindre den bruges delvist til erhverv, så kan du spare den halve privatbenyttelsesafgift.
Noget andet er at du højest sandsynlig vil miste færre penge på at købe den på hvide plader over en tre-fire års periode.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
- Name ist verboten - >> De biler du har prøvet, har det været nye biler, eller biler der er kørt til? For der er virkelig stor forskel.
Jeg har selv en 1.6 TDI Highline (105HK), og med sædevarme, klima, radio, bluetooth + diverse kørende, samt 17" alufælge (tungere end standard), så kan jeg køre ca. 22 km/l i gennemsnit på en tankfuld. Hvor den er opgivet til 23,8 km/l i gennemsnit, men det er med de letteste standardhjul, og uden nogen ekstra "forbrugere".
Det kommer også meget an på højrefoden og om hjulene er pumpet som de skal.
Så jo, det kan godt lade sig gøre, jeg vil endda tro at jeg kan få den til at køre længere på literen end opgivet, når jeg får mine vinterhjul på igen. Det kunne jeg i min sidste bil. Men kun når jeg virkelig prøver på det.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Det undrer mig virkeligt hvorfor folk fokuserer så meget på forbruget, og små afvigelser. Det er jo øre/km vi snakker om i forskel på brændstofsudgift..
Regner du din afskrivning ud på sådan en bil, snakker vi næsten 2kr./km..
http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=283
Der kan man se at en caddy TDI (polo er ikke med) koster 1.64kr/km..
Om den går 30km/l pr. l. diesel til 11kr = 37øre/km
eller den går 23km/l pr. l diesel til 11kr. = 48øre/km..
Til gengæld har du en afskrivning på 164øre/km MINIMUM..
Vælger du nu en lettere brugt polo, med eks. 30.000km på uret, vil din afskrivning formentligt komme under 1kr/km. så skide være med om den koster 20øre mere i brændstof pr. km..
Det jeg prøver at sige, er at man skal regne i total økonomi, ikke brændstofudgift alene.. Folk glemmer bare afskrivningen, indtil den dag den skal sælges.. der rammer realiteterne dem
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Så det da vist også kun fordi du ikke kan finde ud af kører bilen ordenlig..
for at åbne de 30km/l skal man også kører i et bestemt mønster, på prøveture under 10 km kan jeg snilt få den til at skrive 3 liter pr. 100km
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Morten D >> Jeg tror ikke helt det holder stik med de analyser...
Volkswagen Polo 1.2 TDI 29,4 BlueMotion 5d 5g 75hk Diesel
Forbrug: 29,4
Nypris: 186.699
Værditab: 78.172
Finansiering: 35.322
Brændstofudgifter: 28.463
Ejerafgift: 2.960
Total: 144.916
kr/km: 1,81
Analysen er over 4 år og 80.000 km.
Forsikring og service er ikke inkluderet, da disse udgifter er
individuelle.
Benzinpris: 11,85 kr./l (OK.dk d. 11/1-2011)
Dieselpris: 10,46 kr./l (OK.dk d. 11/1-2011)
Forbrugstal er fra www.hvorlangtpaaliteren.dk
Bilerne er 100 pct. finansieret, rente: 7,25 pct. p.a.
Rentefradrag: 32,25 pct.
Oprettelsesomkostninger: 3,5 pct. plus 2.650 kr.
Leveringsomkostninger på 3.680 kr. er inkluderet i
værditabet.
Copyright: Bilpriser.dk. Må frit offentliggøres med kildeangivelse.
Den tager ikke højde for at nogen betaler bilen selv, og den tager ikke højde for eventuelle rabatter, men dog er service og forsikring heller ikke med.
At det så er 80.000 km/4 år, hvis man så siger 90.000 km/3 år, så ændrer regnestykket sig væsentligt.
Hvis man tog service og reparationer med i regnestykket, så ville regnestykket også tippe igen, bl.a. fordi der er færre udgifter på en helt ny bil, end en der er 3-4 år gammel (og endnu værre når de er 20 år gamle). Men ja, man kan have en 10-20 år gammel bil til småpenge, der er billig at køre i, men der er også nogen der godt vil have en bil der starter hver dag, og man ikke skal bekymre sig om.
Og noget helt andet er at der ikke er noget som følelsen af at sætte sig ind i sin egen helt nye bil
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
At det så også er et dyrt billån som bilpriser regner med, det er noget helt andet.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Du ahr langt hen af vejen ret i dine antagelser. Jeg forsøgte også bare at holde brændstof udgiften op imod alle de andre udgifter der er ved at have bil
Brændstof er sku det mindste i den sammenligning. Men ja Diesel, tankes om morgenen..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men ja, det spiller ikke den store forskel, om det koster 450 kr eller 475 kr for en tankfuld
Polo Bluemotion VAN - Vægtafgift ??