{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

E30 kører ikke så stærkt?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har købt en bmw e30 cabriolet for noget tid siden men syntes sku ikke den kører så stærkt. Den kører max 190km/t på speedometeret og den viser ikke meget forkert ifølge min gps. Motoren skulle ifølge tidligere ejer være en 2,5er. Der står 2,5 på topstykket men 2,7 på blokken nede ved generatoren. Så det må vel være en Eta bund med en 325 top.?

Tidligere ejer sagde at motor, gearkasse og bagtøj kom fra en 325.

Jeg har tidligere haft en e30 med Eta bund og 320 top og den kørte 30-40Km/t stærkere end min nuværende e30 gør. (Har målt det på samme stykke som jeg kørte med den gamle os.) Den gamle skulle så os have omkring 200hk men den kunne ikke engang lave hjulspind så det tvivler jeg på den havde.

Jeg kan ikke se hvad gearing bagtøjet har.

Hvad pokker kan der være galt?

Jeg får et M3 bagtøj hjem imorgen, kan det hjælpe på hastigheden? Den skulle jo gerne kunne kører omkring 220km/t med 325 motor, gearkasse og bagtøj?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E30 kører ikke så stærkt??
  • #2   31. jul 2011 Den rammer ikke begrænseren ved 190Km/t men der er ikke meget at give af. Det er ihvertfald 100% sikkert at den ikke kører 200 før den rammer begrænseren. Min gamle E30er havde os meget mere at give af den den kørte 200Km/t på det samme stykke som jeg har kørt med min nuværende e30.

Ville bagtøjet så ikke os sige en masse ubehagelige lyde hvis der er så tyk olie på. ? Det gør det nemlig ikke.

• #4   31. jul 2011 hvor har du tænkt dig at kører?
    er 190 ikke mere end rigeligt
    130 er max,

• #5   31. jul 2011 Digweed ! Det er 5500 rpm ved 190 ca. Så der er lige knap 1000 og gøre godt med.

daniel F
    Bare så du ikke får ondt i røven så siger vi bare jeg skal kører på bane.

• #6   31. jul 2011 Husk også at cabben nok vejer 100kg mere end den anden. Har jo også lidt at sige. Men nok ikk 30 km/t

• #7   31. jul 2011 Kan være flere forklaringer.

1. det er en cab, altså mere vindmodstand
    2. m20 motoren er ikke specielt god til at have de hk den på papiret burde have.
    3. Motoren er lidt slidt, evt knasten, kan huske jeg skiftede knast i min gamle e30 325 og selvom det var en standart knast så blev den noget mere omdrejningsvillig efter skift og justering.

Har du evt fået den rullet?

• #9   31. jul 2011 Nå ja

4. Eta blokken er ikke standart bygget til at tage mere end 4500 omdrejninger, den er lavet til at have ekstra moment i bunden og ikke i toppen af omdrejningsskalaen

• #10   31. jul 2011 Carsten P Nej har ikke fået den rullet. smiley Okay jeg regner med at skulle have en e36 motor i så jeg undvære bare at skifte knast eller lign. smiley Den står også fint i tomgang osv.

Digweed ! Det kan godt være den lige kan slæbe sig derop men så skal det satme os være ned af bakke og med vinden i ryggen. Den er slet ikke i nærheden af at kører så hurtigt som den gamle. Men selvfølgelig gør 100kg og 30 hk os lidt.

Må vente og se om det hjælper med det m3 bagtøj

• #11   31. jul 2011 Carsten Du glemmer bare lige at begge motorer jeg snakker om er ETA blokke smiley

Kommentér på:
E30 kører ikke så stærkt??

Annonce