{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

e30 kører kort på literen? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har en e30 der render ca. 5km/l. Har lige skiftet manifoldspakning for enden af manifoldet, da den var utæt der.
Min L/100km måler i instrumentet kan finde på at gå op midt på skalaen, selvom jeg holder foden stille.
Hvorfra for økometeret sin data fra? Via en sensor eller bare via fodpedalen?
Nogen ideer? Den burde jo kunne mases op over de 10 på literen.
Og nej, det er ikke fordi jeg kører med foden i kælderen, så lad vær med at kommentere det. smiley
Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  e30 kører kort på literen?
  • #1   8. maj 2014 Hvilken motor er der tale om? Og årgang mv.

• #2   8. maj 2014 Typiske ting generelt der går ud og økonomien... lambda, motortempføler ,luftmængde

• #3   8. maj 2014 Tror økoneteret er styret ud fra hvor meget vakum der i indsugningen

• #4   8. maj 2014 Min 320i går 10-11 på literen efter jeg har løst problemer med utætte vakuum slanger.

Det kan være mange ting som gør det. Hvilken årgang er den?

• #5   8. maj 2014 Luftmassemåler

• #6   8. maj 2014 Lmm er skiftet for en måned siden. 325 m20. 1987

• #7   8. maj 2014 Den står også og svinger meget i varmen i speedometeret. Omkring 70grader max, og så svinget den ellers nedaf. Det er sådan okay lun luft der kommer i kabinen endda. Men ved ikke hvor meget man kan stole på elektronikken i en bil fra 87..
    Måske en mulig motortemperaturføler det tror den altid er kold, eller kan det være en termostat der altid står åbent så den bliver snydt det og propper for meget benzin ind?

• #8   8. maj 2014 Ved luftfilterkassen sidder der er et relæ (styret af vakuum) som styrer benzinpumpen, om den skal pumpe meget eller lidt. Det var der jeg fandt mit overforbrug, da slangen som gik fra spjældet til det relæ var gået.

De gamle bmw'er justerer indsprøjtningsmængden efter luftmassemåler (lige efter luftfilter), omdrejninger, vakuum v. gasspjæld (speederposition) og temperatur.
    Jeg ville adskille og rense luftmassemåleren med elektronikrens, og gå alle vakuumslanger efter. Det er ikke så besværligt som det først kan se ud.

Indsugningsrøret som går fra luftmassemåleren og op i indsugningen er også ofte revnet på undersiden, så motoren trækker falsk luft ind, det er også en idé at tjekke.

Termostaten som altid er åben kunne også være en idé, men så vil problemet nok primært være når den er kold.

Læs inde på www.e30zone.net der er mange gode guides til fejlsøgning af alle slags fejl på e30.

• #9   9. maj 2014 Tusind tak. Prøver at kigge efter lidt senere. smiley Lmm er som sagt helt ny, så det er næppe den.

• #10   14. maj 2014 Har nu haft digital måling på luftmængdemåleren, og kan se den sidder fast på en værdi der heller 0.8v. Den burde vel regulere afhængig af hvor meget gas jeg giver?
    Samtidig viser testeren at den altid er registreret til 3600 omdr. Så tænker måske det kan være noget videre også? Melder ingen fejl, og temperatursensor er udmålt og den funker.

Mon min luftmængdemåler er død?

Kommentér på:
e30 kører kort på literen?

Annonce