1.136 visninger
|
Oprettet:
e30 kører kort på literen? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Har en e30 der render ca. 5km/l. Har lige skiftet manifoldspakning for enden af manifoldet, da den var utæt der.
Min L/100km måler i instrumentet kan finde på at gå op midt på skalaen, selvom jeg holder foden stille.
Hvorfra for økometeret sin data fra? Via en sensor eller bare via fodpedalen?
Nogen ideer? Den burde jo kunne mases op over de 10 på literen.
Og nej, det er ikke fordi jeg kører med foden i kælderen, så lad vær med at kommentere det.
Tak.
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
maj 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 38 Svar: 717
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 40 Svar: 308
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 285
Det kan være mange ting som gør det. Hvilken årgang er den?
jun 2009
Følger: 99 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 96 Svar: 1.215
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 30 Emner: 42 Svar: 401
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 30 Emner: 42 Svar: 401
Måske en mulig motortemperaturføler det tror den altid er kold, eller kan det være en termostat der altid står åbent så den bliver snydt det og propper for meget benzin ind?
dec 2005
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 285
De gamle bmw'er justerer indsprøjtningsmængden efter luftmassemåler (lige efter luftfilter), omdrejninger, vakuum v. gasspjæld (speederposition) og temperatur.
Jeg ville adskille og rense luftmassemåleren med elektronikrens, og gå alle vakuumslanger efter. Det er ikke så besværligt som det først kan se ud.
Indsugningsrøret som går fra luftmassemåleren og op i indsugningen er også ofte revnet på undersiden, så motoren trækker falsk luft ind, det er også en idé at tjekke.
Termostaten som altid er åben kunne også være en idé, men så vil problemet nok primært være når den er kold.
Læs inde på www.e30zone.net der er mange gode guides til fejlsøgning af alle slags fejl på e30.
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 30 Emner: 42 Svar: 401
apr 2012
Følger: 25 Følgere: 30 Emner: 42 Svar: 401
Samtidig viser testeren at den altid er registreret til 3600 omdr. Så tænker måske det kan være noget videre også? Melder ingen fejl, og temperatursensor er udmålt og den funker.
Mon min luftmængdemåler er død?
e30 kører kort på literen?