{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

ny bil.. elbil eller ej? {{forumTopicSubject}}

hej folkens... jeg står og skal have solgt min 406 eftersom mit kørselsbehov er kraftigt ændret efter flytning.. før kørte jeg ca 60 km hver dag.. nu kører jeg 10 :s så min fine 406 der ellers var fornuftig nook med næsten 12 km/l kører kun 8 nu med alle de korte ture smiley så nu skal den jo sælges og ny bil findes... i den forbindelse overvejede jeg noget meget småt, billigt og økonomisk..

MEN...

er nu blevet ret så lun på den renault fluence Z.E der kommer her i slutningen af året... 205.000 kr (den er afgiftsfri i dk) kører 180 km påen opladning (hvilket vil sige vi endda kan tage den i sommerhuset frem for en af de andre biler) og den har jo næsten alt i udstyr smiley

billig transport i mine tanker... men hvad med serviceudgifter? selv om det er en elbil må der da være sådan noget? og er de til at leve med i pris?

hvad med batteriet.. fandt engang noget på nettet hvor de snakkede om at man skal betale leje til renault frem for at selv betale sit batteri?

forleden i topgear prøvede de nissan leaf og peugeot ion.. og der snakkede de om at batteriet kun hold 3-5 år og koster ca 75.000 kr :s


kan det virkelig passe?

ved det var meget på engang, men kender i svarene eller kender andre fordele/ ulemper så svar endelig smiley


det er den her bil der er tale om


http://www.renault-ze.com/da-dk/z.e.-serien/fluence-z.e./prasentation-520.html




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny bil.. elbil eller ej?
  • #1   3. aug 2011 Jeg havde godt nok ikke gjort det! Elbiler er ikke fremtidens køretøj, da der er rigtig mange 'problemer' og begrænsninger i forhold til hvad vi er vant til.. Som du selv siger holder batteriet nok ikke så længe, og ja de er mega dyre, da teknologien stadig er forholdsvis ny. Desuden får du svært ved at finde ladestationer, og du har jo selv set hvad der sker, hvis du løber tør, og hvor lang tid det tager at lade den op igen. Den kan sikkert sagtens fragte dig frem og tilbage fra arbejde, og til sommerhuset engang imellem, men hvad hvis du/i gerne vil en tur til Århus/Aalborg/København, eller endda på badeferie i sydeuropa eller skiferie i Norge? Hele ugen kommer til at gå med at køre lidt, og så vente en halv dag på, at den lader op..

  • #2   3. aug 2011 det ved jeg skam godt smiley men skal bruge bil til og fra arbejde og have det ene eller begge børn med hjem (derfor er det udelukket at tage cyklen som jeg helst ville) MEn.. vi har i forvejen en supra (som dog er igang med en ombygning lige nu) og også en hyundai I30 smiley så kan vi jo tage en af dem hvis der er brug for det smiley

    men så vidt jeg har forstået så er den renault kun afgiftsfri i 2 år.. så bliver prisen joo pludselig en HELT anden smiley

    bilen skal joo kun bruges til korte ture.. ellers tager vi jo en af de andre smiley


  • #3   3. aug 2011 arh... bær lige over med at mit "O" hænger lidt smiley

  • #4   3. aug 2011 Alene elbil nej.

    Hybridbil synes jeg kan være okay.

    Toyota har med Prius'en bevist at man godt kan lave en god og driftsikker hybrid.

    Lexus er kommet med deres CT200, og den kunnej ge godt falde for hvis jeg gik op i økonomi.
    http://www.lexus.dk/range/ct/ct-200h.aspx?WT.ac=spotlight_Den_nye_Lexus_CT_200h

    Den koster fra 380000


  • #5   3. aug 2011 har en kollega der have sådan en elbil på prøve i en månede i vinterperioden,han blev overrasket over hvor kort den kunne køre på en opladning om vinteren pga der skal bruges en del strøm på varme og elbagrude så de km de opgiver er langt fra det den kan når det tages i brug

  • #6   3. aug 2011 mr G40 smiley ja det ved jeg smiley alle batterier yder mindre om vinteren smiley

    og jesper en prius? arh.. sådan en vil jeg sku ikke sætte mig ind i for at være ærlig smiley og 380.000 er sku meget for en elbil, når man ser renault skal koste 205.000 smiley så er det økonomiske aspekt ligesom lidt ruineret smiley


  • #7   3. aug 2011 Jeg havde taget en rigtig bil i stedet for smiley
    Men hvis de sætter afgifter på elbiler får de aldrig solgt nogen.. De er jo dyre nok i forvejen!


  • #8   3. aug 2011 Nu er det jo heller ikke en elbil, men en hybrid med både el- og benzinmotor.

  • #9   3. aug 2011 arh ja men stadig :)skal jo helst være et økonomisk aspekt i det også smiley 380K er sku meget for en bil der skal køre så lidt jo smiley


  • #10   3. aug 2011 alexander... ja men denrenault virker sku fin til prisen må jeg indrømme


  • #11   3. aug 2011 Har tegnet lidt på en et projekt for en samarbejdspartner som laver de her batteriskifte stationer for betterplace, så er det slut med at oplade, man kører bare ind og kommer ud med et nyt batteri minutter senere...

    http://danmark.betterplace.com/

    Så at el skulle være en døgnflue, tvivler jeg en del på...

    Har du modet på at være en "pionér" i det marked, så kast dig ud i det, det kan kun blive spændende og lærerigt...


  • #12   3. aug 2011 Det er den sikkert også, og det kan da sagtens være, at i ville blive glade for den!
    Men man kan også få nogle fine benzin/diesel-biler til 205.000, hvis man kan leve med at de måske har kørt 30.000 km smiley


  • #13   3. aug 2011 ja det har jeg læst om smiley og indtil videre er det kun den renault der virker i de stationer smiley

    jeg har skam lysten til det, men det er nu stadig rart at høre om folks personlige mening smiley


  • #14   3. aug 2011 syntes ikke det virker som nogen helt dum ide men sådan en el bil !!
    taget i betragtning hvad den skal bruges til og fuld opladt på 6-8 timer det er vel en alm arbejds dag ingen afgift ingen grøn afgift ingen udgift på brændstof det eneste jeg kan se som et minus er rækkeviden men hvis det ikke er et problem syntes jeg det lyder som en fornufting ide !


  • #15   3. aug 2011 - Alexander -

    jepmen damens hyundai som normalt ligger på over 20 km/l ligger på 11 når det er de der små korte ture... selv om det også er en økobil..

    Rasmus P

    ja det ved jeg også smiley men det med at leje batterierne kan jeg ikke finde en pris på desværre.. det er en form for abb. til ladestationer, og batterileje..


  • #16   3. aug 2011 rené nemlig lige min tanke smiley

    og en opladning kan ordens på 30min med 380V smiley men det forkorter dog levetiden af batteriet


  • #17   3. aug 2011 Who Am I
    Det er da godt nok nogle dyre abonnementer!


  • #18   3. aug 2011 rené... joo i en peugeot Ion til 280 K koster batteriet 75 K.. og det er mindre idet at bilen og motoren er mindre.. en ion er heller ikke fritaget for afgift, så den havde nok været under 200K

  • #19   3. aug 2011 arh ok...1500 kr pr md og max 10.000 km :s det var så mere end hvad det ville koste i benzin jo :s

  • #20   3. aug 2011 Kina smiley der må man kunne finde det billigere eller få dem skiftet i udlandet evt tyskland tror grunden til den dyre pris er DK arbejds løn men skal vi sige de holde 5-7 år så er bilen vel også skiftet ud til en ny eller evt kig på privat leasning eller hvis man låner pengene er den også betalt til den tid så er det bare lave et byt ved en forhandler skal man sige de vil gi 100k for den så eller måske lidt mindre er det stadig billig kørende på 7 år i værditag hvis man kigger på alle andre bilmodeller bare se min tabte 400.000 kr på 3-4 år HEHE

    så jeg syntes ikke det kunne være et problem hvis du har ca 5-7 år leve tid i batteriet ... bare min mening


  • #21   3. aug 2011 hvis du skal have en el bil, så findes der kun en som virkelig sparker røv smiley
    med lidt god held kan den blive leveret før 2013, som er der hvor afgiftfriheden slipper op smiley http://www.teslamotors.com/models


  • #22   3. aug 2011 jeg køre el bil hver dag på jobbet og vi har da nogle stykker de køre skam godt nok men de 180km på en opladning det er helt sikkert uden radio osv tændt for vores skulle kunne køre 100 km men det gør den ikke når vi høre musik og slet ikke hvis det regner og man skal bruge viskerene men helt sikkert en dejlig lydløs køre tur smiley

    vi har så en el bil der hele tiden er noget galt med og sidst tog det elbil danmark 56 dage før vi fik den igen og over weekenden var den gal igen så nu skal den så der over igen

    ved ikke hva service osv koster men det er nok ikke helt billigt lige pt men priserne skal nok komme ned om nogle år når der kommer en del flere el biler i DK

    mvh martin


  • #23   3. aug 2011 arh men det giver jo ikke menigng.. så vælger jeg sku bare en gammel kasse frem for andre biler smiley

  • #24   4. aug 2012 Godt nok et gammelt indlæg. Men nu svare jeg alligevel. Bedre sent end aldrig smiley

    Det er da godt du ikke har købt en Renault endnu. For ja bilen koster 205.000 kr. Men prøv at læs det med småt. Det er uden batteri smiley

    Du skal så leje et batteri som koster kassen om måneden. Du skal betale efter hvor mange km du køre. Det betyder så også du ikke skal bekymre dig om nyt batteri. Da du bare kan køre ind og skifte til et nyt. men du kommer ikke ligefrem til at spare noget.

    10.000 km om året. Så skal du gi 1.495 kr om måneden til betterplace.


  • #25   4. aug 2012 havde smidt 79900 til en skrabet seat mii...

    el er framtidne men forkort rækkevidte og for dyr at vedligeholde.


  • #26   4. aug 2012 Jeg drømmer om en el bil . Det må være så fedt og køre i sådan en . Men jeg tror men skal vente nogle år endnu . Jeg har lige købt en up! Og når den skal skiftet så vil jeg kikke på el biler . Så mit råd er at vente nogle år endnu .

  • #27   4. aug 2012 Jeg vil da heller ikke ha noget imod en til og fra arbejde. Også ha en sportsvogn ved siden af.

    Hvis man skal vælge en ren elbil i dag havde jeg valgt en Nissan Leaf.

    Ellers vil jeg nu heller ha valgt en Opel Ampera hvis der ikke var de sindsyge afgifter på den bil. Så kan man jo stadig køre vidre når batteriet slipper op. Så når den er brugt op så er elbiler sikkert noget bedre. smiley

    Men nu fik jeg lige smidt Michelin energy saver dæk på min Ibiza. Så skulle lige teste hva jeg kunne få den ned på. Fik den ned på 2,7L/100 km på vej hjem fra arbejde. (37 km/l) smiley


  • #28   5. aug 2012 ja jeg har været henne og prøve den renault. men det koster 10K i oprettelse for en ladestander.. og vi skulle i så fald have en i sommerhuset og en herhjemme.. desuden er det minimum 1500 kr i leje af batteri om måneden.. så der er intet at spare... men den er faktisk mere kvik end man regner med, og en sjov følelse at have 230 nm fra 0-14.000 omdr smiley

  • #29   5. aug 2012 Det er vel også rart nok at den er næsten lydløs? smiley

  • #30   5. aug 2012 Det er vel også rart nok at den er næsten lydløs? smiley

  • #31   5. aug 2012 Det giver ekko smiley

  • #32   9. aug 2012 Hehe... jo det var den faktisk.. men ulempen er at det er en gang stor plastik i kabinen.. det sagde jeg til ham.. og han svarer at man kan tilkøbe læder... Hehe jamen hvordan skal læder kunne erstatte plastik?

  • #33   13. aug 2012 der er ingen tvivl fremtiden er helt klart el biler
    det eneste store problem er at folk ikke vil købe en fordi man har problemer med at få dem ladet op når man skal på langtur og der er ikke nogen der vil lave ladestationer for der er ikke nok biler på markedet til at det kan betale sig
    nu har man lavet danmark til forsøgsland så måske med lidt held sker der nok snart noget
    jeg har selv leget med tanken om at tage en mx 5 og lave om til el så er der jo ikke nogen afgift på den :O)

    kan en el bil køre stærkt :O) det tror jeg nok

    http://www.youtube.com/watch?v=369h-SEBXd8


  • #34   13. aug 2012 Jeg har nu ikke noget imod afstanden. Jeg har mere noget imod prisen. Det kan jo overhovedet ikke betale sig som det ser ud nu.

    Dan. Held og lykke vil jeg bare sige. Vil væde på du ikke får den igennem syn. Da du ikke kan skaffe en typegodkendelse til en mx5 hvor den er elbil.

    Du må jo ikke engang sætte en anden motor i en bil mere. Kun hvis den model er født med den motor.

    Men det kunne være sjovt bare til ræs. smiley


  • #35   13. aug 2012 ja er godt klar over at det er op af bakke hvis man vil lave en el bil
    jeg har prøvet det før jeg har en ombygget wv bobbel som jeg har en tyk ringbind med problemer og godkendelser men den er på danske plader nu dog ikke med en godkendt motor :O)
    jeg har et enkelt billede af den på min honda profil:O)
    det er det billede hvor der står bil nr 2


  • #36   13. aug 2012 Tja intet er let i det her land. Desværre smiley

Kommentér på:
ny bil.. elbil eller ej?

Annonce