{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

christian s
christian s
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 50

så er det blevet høst tid {{forumTopicSubject}}

...der er risiko for at der ligger spildt korn i skarbe sving og vejr kryds

pas på der ude....

køre i på mindre veje så lad de store maskiner køre først..

vi ved 99,9 % hvor vi har vores mål og om vi kan være der.....der er ikke noget være end en bilist der har alt for travlt... er de to sek virkelig så vigtige

i tænker sikkert ja og hvaså¨det er jo bare en traktor skrid bonderøv..... men... men..... husk lige på det når i står i brugsen og handler ind......

alt alt om alt... det er høst tid....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så er det blevet høst tid
  • #1   4. aug 2011 i fejer vel op så vi ikke kører galt? eller lader i dyr og det?

anyways god høst "bonderøv" smiley

• #2   4. aug 2011 Hør her, er selv bonde, men helt ærlig, hvis ikke de flytter sig, så ved vi jo godt hvem der er størst og tungest smiley
    Jeg trækker altid ud til kantet, men aldrig ud i grøften hvis jeg har læs på, for så er det 70% sikkert at det vælter.. Og køre jeg et sidespejl a, ja så det sq bare synd, så kan det være vedkommen tænker over at man skal holde sig til siden næste gang smiley

• #3   4. aug 2011 Mads - vi kan jo ikke stige ud a traktoren og feje op efter hvert sving hvis vi køre 50-100 gange der på en dag ? Så ville bønderne skulle betale os mere i løn, og alle madvare ville stige pga det , er det så ikke nemmere bare lige at slippe gassen to sek ?

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#4   4. aug 2011 i mange til fældeopdager vi ikke at vi har spildt lidtvi kan ikke se det det ligger i en blind vinkel vi kan først se det når vi kører retur og så kan det nemt være gået galt

• #5   4. aug 2011 Vil så sige til nogen forsvar, at der er nogle der godt kan finde ud a at holde ind, hvis der ligger en bil bag mig, og jeg kan se han ikke kan komme til at overhale i lang tid, så holder jeg ind på den nærmeste plads, så man ikke laver et dårligere rygte end højst nødvendig smiley

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#6   4. aug 2011 jeg holder også ind med de maskiner jeg køre med men kun hvis jeg er sikker på jeg kan komme til det

• #7   4. aug 2011 Christian, kan man næsten altid på en p plads smiley

• #8   4. aug 2011 steffen, nu var min post mest gas!
    men nu vi er ved det.kan vi jo fortsætte den smiley
    er sikker på fulge og små dyr hurtigt får det spist.

men en ting jeg altid har tænkt på er:
    når i nu pløjer jeres marker, så har vi jo alle se hvor meget det sviner på vejene når der skal køres fra marken og hjem eller hvor i nu skal hen. så ligger der mudder overalt i flere km på vejen. så sker det her i dk at det regner engang imellem. hvilket ikke gør det mindre farligt, selv når vi alle overholder fartgrænserne. nu ved jeg så du nok kommer med, at bonden skal sætte en skilt ud til vejen hvor der står glat i vådt fører eller noget i den retning! men det ved vi alle også godt stort set aldrig sker. selvfølgelig hos jer smiley

nu min pointe. ville det være så svært.tage så meget ekstra tid. skabe så meget bøvl osv, hvis den bonde nu havde en fejemaskine at sætte på sin traktor og feje det stykke vej ren inden de var færdige. altså som det aller sidste? bare et spørgsmål? det er jo sket før at folk er røget af vejen pga dårlig vejr,samt mudder på vejen i aften/nattetimerne. selvom de overholder reglerne!

nu er det intet problem for mig,fordi jeg er blevet gammel og kører som en prof smiley

• #9   4. aug 2011 Rasmus - ja men altså vi arbejder jo snart døgnet rundt i sæsonen, vi skal altså også frem og tilbage, og vi kan ikke blive ved med at have marken omkring gården vi bare kan køre på, det er selvfølgelig dem vi tager når der er mest trafik, men når de er kørt på , så skal vi jo på vejen smiley
    Sådan gør vi det ihvertfald hos os smiley

• #10   4. aug 2011 Mads - kan godt følge dig i det , at det er sådan nogle steder, og det er ekstra slemt hvis bonden ikke bruger de 2-5 min på at fjerne jord fra ploven, det tager altså ikke lang tid smiley
    Og ja, hvis der er noget skal vi sætte et skilt op , enten med jord på kørebanen, eller som du selv siger, glat vej, eller lign.
    Vil også sige at hos os går vi en del op i det da vi ligger tæt på Herning og ligger 500m udenfor en by der hedder studsgård, der fejer vi altid hvis vi har svinet på vejene, det giver altså det bedste resultat for alle partner smiley

• #12   4. aug 2011 mage der kunne lære af jer så. i hvert fald her på fyn. henter min firmabil på nordfyn hver dag. og her kan man sgu snakke om bonderøve!

ellers elsker jeg jer alle samme smiley

• #13   4. aug 2011 mange

• #14   4. aug 2011 Stay in focus - nej , de skal læsses til grænsen, ellers skal der køres for meget smiley

Mads - ja, der ligger også en nede a ved hejnsvig - vil ikke sige hvem - men det er også bare mudder ud for hans gård ALTID, det bare noget lort at køre der, og kommer der en mc med 100, der ikke lige er klar på den, så siger det sq nok splat ! , det kan jeg bare ikke tage, det er sq dårlig rygte for os smiley

• #15   4. aug 2011 bønder og deres maskiner er pisse irriterende.

og samtidigt også pisse nødvendige.

og de arbejder på sammetid som alle andre, og når det er tørt arbejder de bare indtil duggen falder.

jeg er fra landet, og bønder er bare langsomme lugtende og støjende. men nok det vigtigste erhverv i dk. så lad dem nu bare være den måned høsten tager. og så lidt roer når den tid kommer.

• #16   4. aug 2011 steffen.

man må ikke kører 100 på landevejen:) så motorcyklisten kører altså ku 80.

• #17   4. aug 2011 Snakker om den der motorcykel hvor gassen lige satte sig inden mudderet du ved smiley

• #18   4. aug 2011 Og ham selv - Nej vi er ikke de vigtigste, vi er måske nogle a de vigtigste, men vi var heller ikke meget uden transportbranchen, og de var ikke meget uden værkstederne, og producenterne der laver lastbilerne osv - alt i alt, det hele høre sq sammen smiley

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #19   4. aug 2011 høst tid og min bare

det betyder sku ikke man skal buldre igennem en lille rolig kl 1 og 2 og natten med trailere der hopper og larmer fordi det er noget gammelt jern lort.

i må sku da ligge jeres marker ved siden af hvor i bor...

og hvem kommer og fejer alt det lorte halm der ligger ned gennem byen og i MIN INDKØRSEL.....
    ligger en lille halmballe hen af min forhave

LORTE BØNDER

• #20   4. aug 2011 Nej, det betyder ikke man SKAL, men nogen gange er det nødvendigt når kommunen ikke vil lave en vej udenom byen ? så må du jo bede dem om at gøre det ?
    Og ligger vores marker ved siden a hvor vi bor, så kan vi jo umuligt få noget jord, det jo ikke for sjovt det ligger spredt ? Så må du jo flytte til indre kbh hvis du er træt a traktor smiley

Og ja, vi er nogle lorte bønder, men så stop med at køb noget i supermarked der stammer fra bønder, så skal vi nok stoppe med at producere , men nåååår nej, det er nok lidt svært at undgå, medmindre du vil æde plastik og papir ?

Forsat god dag smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #21   4. aug 2011 Vi skal sgu alle sammen være her om det er bondeknolden med traktor og mejetærsker eller om det chaufføren i den store lastbil eller sælgeren i den store bmw eller hr. og fru danmark på tur. Høst bare løs

• #22   4. aug 2011 TruckerBenny ja, og en god gammel Volvo 240 GLE Injection skal der vel også være plads til smiley Så kør du bare videre smiley

• #23   4. aug 2011 Rasmus P Nu er det jo sådan at "bønderne" ikke kan planlægge deres arbejdsdag efter hvornår DU og andre lige skal ud og køre, eks her i høst tiden, er det til at høste kl 3 om natten, så er det der der høstes. Kan det først lade sig gøre kl 7.30 om morgen, så er det der der høstes!

• #24   4. aug 2011 Martin c - ja eller kl 13:36:42 , så er det sq der vi rykker smiley

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #25   4. aug 2011 der findes 2 forskellige model bønder,
    dem der er gode go dem der er dumme.

og har mødt en del af begge modeller.

og glæde mig hver gang jeg møder en go´en.

og ærgre mig når jeg møder en dum en

• #26   4. aug 2011 Snoopy & Szkobel D det er sgu ikke kun i mindre byer det er galt, her i hobro skal de absolut ind på de små villaveje og kører. det giver ingen mening.

har ikke noget imod vores landbrug herhjemme, men forstår ikke hvorfor vi på de små veje skal vise hensyn og køre i grøften når der kommer 20 tons gammelt jern imod der unægteligt ville klare sig en anelse bedre end min bette bil der hænger få cm over jorden.

forstår heller ikke hvorfor en traktor der kan og må køre 30 km/t absolut skal spærre for alt og alle midt i myldretiden på de større landeveje, om der så er halvanden km. kø efter den, kan den ikke trække ind og lade folk passere.

og det med at bønderne rydder op efter sig er sgu en stor løgn, det er høsttid nu og vores veje her omkring ligner lort.!!!

• #27   4. aug 2011 Johnny -
    Det er fordi at 20 tons gammel lort med yderlige 10-20 tons last nemmere synker i og vælter, end den lave bil gør , køre selv lav bil, så ved hvor træls det er smiley
    Og nej, giver ingen mening at NOGEN skal ind og køre på små veje, og at NOGEN skal danne flere km lang kø, og at NOGEN ikke rydder op efter sig, men det skal fandme ikke gå ud over ALLE ! , for her i studsgård egen syntes jeg selv vi er gode til rydde op og undgå by så meget som mulig, og holde ind hvis der kommer nogen der ikke kan komme forbi smiley Nogen er bedre end andre , tænk over det smiley

• #28   4. aug 2011 Steffen K jeg gider som ikke tænke videre over det, det er min opfattelse af bønder, og ved godt jeg generaliserer, men sådan er det.

nu når i køre med 40 tons skidt og skrammel, vælter traktor og hele skidtet osv. så hvis det ene hjulsæt skulle komme til at røre en græskant?

• #29   4. aug 2011 Hvis det er en lille smule blød så ja smiley

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #30   4. aug 2011 Steffen K > Det har jeg dælme også tænkt mig smiley

• #31   4. aug 2011 TruckerBenny - Det var godt, du skulle nødig føle dig snydt smiley

• #32   4. aug 2011 Johnny. Hvis du nogen sinde har prøvet at køre med sådan en dejlig traktor med vogn bag efter, evt med læs, så ville du også vide at hvis du kommer kørende og du kommer ud i en lidt blød rabat. Så vil den vogn sgu meget gerne om på siden og killes på maven. Det er ekstremt slem hvis det er en vogn kun med en aksel. Så vidt jeg husker fra da jeg fik kørekort til traktor, der fik vi af vide at, hvis det var mere end 6 biler bag ved en så SKAL man trække ind på den første rasteplads man kommer til. Gør det personligt altid selvom at det kun er en bil der ligger der. Men kommer der ikke en P plads indenfor de første 20 km, Bad luck så må i sgu blive der til der er plads til at overhale på.

• #33   4. aug 2011 Martin C har ikke lige haft æren af at køre med sådan en vogn, men skal da lige huske det til næste gang, så må jeg ud og køre på marken i min bil så i kan være på vejen i jeres traktor hehe
    nu omhandlede mit budskab ikke nødvendigvis ikke traktor med hænger og 20 tons vægt i hængeren, det er et forsvar i har opstilt. mente nu generalt traktorer, med og uden læs og uden hensyn til vejret.

hvad angår at trække ind til siden, så syntes jeg de fleste skider på den regel med 6 biler. der generalisrer jeg nok igen.
    over en strækning på 20 km. så har der nu nok været mulighed for at overhale en gang eller to.

men er ude af emnet igen, tror alligevel ikke vi når til enighed.

• #34   4. aug 2011 Rasmus P: Hvis du kommer for sent pg.a. en traktor, er du sgu kørt for sent hjemmefra.
    Personlig trækker jeg altid godt ind når der kommer en traktor, og holder gerne stille om nødvendigt, bønderne skal også være der. Kan ikke have folk der ikke tager hensyn i trafikken. Og kan man ikke nå at bremse når man ser korn i et sving, så kører man sgu for stærkt.

• #35   4. aug 2011 Ja man skal jo køre efter forholdene, og i denne tid er der jo mulighed for at der ligger korn og halm over det hele. Så er 80 i et skarpt og uoverskueligt sving jo ikke efter forholdene smiley

• Snoopy

#36   4. aug 2011 jeg er ligeglad med de køre på vejen, jeg overhaler bare

men at de skal svine overalt de kører, og så vil jeg stadig vide hvorfor de SKAL larme kl 2 om natten, kør dog hjem kl 23 og brug maxi'en på bodegaen istedet for jeres 20 tons traktor

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#37   4. aug 2011 hmm og hvordan ville du så have vi skulle ´kunne undgå at svine....

• #38   4. aug 2011 God høst

http://www.youtube.com/watch?v=4IWDW6zdkB8

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#39   4. aug 2011 ved ikke helt hvorfor men er bare flad af grin nu..... godt det ikke kan lade sig

• #40   4. aug 2011 Bønder lugter

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#41   4. aug 2011 ja af penge hehe

• Snoopy

#42   4. aug 2011 christian S

tjaaa man kan da få nogle net at spænde over sit lorte halm, så det ikke behøver ligge i min forhave ?

at jeg samtidig ikke kan tåle lortet gør det ikke bedre.

bønder er nogle svin, sådan er det bare

det sjove er bare de jydske bønder ser ud til fint at kunne smide net på vognen

• #43   4. aug 2011 Snoopy - På rundballer er der da net på, og på bigballer er der godt nok ikke, men hvis vi skulle smide net over dem, så ville prisen jo stige for at hente det ind, og så skulle prisen på alt andet jo også stige ? Så er du og alle andre villig til at betale mere for maden ? Ellers må du jo købe net til de landmænd der køre forbi dig, så skal de nok bruge det smiley

• #44   4. aug 2011 Snoopy. Jeg tror nu ikke nogen bønder kører med larmende traktorer og gamle rustne vogne klokken 02:00 om natten for at køre på bodega. Det er sgu fordi forholdene er til det netop dén nat - og alt kornet risikerer at blive til ingenting, hvis det bliver regn i 14 dage efter. Bønder er i forvejen ikke ligefrem rige for tiden, så hvis de mister sådan en høst kan de megte vel være ruinerede.

Det er næsten morsomt, at ikke-bønder ikke forstår det. Men klart nok - de kunne sikkert ikke selv drømme om at arbejde klokken 2 om natten. Hvis ikke det var for bønderne, så ville i falde døde om af sult. Der findes nok INTET vigtigere i verden end dem, egentlig.

Så lev med det og alle "generne".

• #45   4. aug 2011 Christian - som jeg har skrevet længere oppe kan det godt være vi er meget vigtige os bønder, men hvad var vi uden transportbranchen ? Og hvad var de uden producenter og værksteder ? Og vi skal også have et sted at handle ind ? Alt høre sammen smiley

Men helt enig i det andet du skriver, vi rykker kl 2 hvis det er der det skal ske smiley

• #46   4. aug 2011 "Hvordan skulle vi kunne undgå at svine, når vi kører med korn og halm"?

Tja, det må I jo egentlig selv se og finde ud af, for færdselsloven siger jo at ting skal læsses så man ikke taber/spilder/støver... på vejen.

Det med at holde ind hvis der er seks biler i kø efter en, er ikke lov, kun en selvopfunden regel.
    færdselsloven siger bare at man snarest mulig skal holde ind og give plads. Også hvis det bare er en enkelt bil der kører bagved.

• #47   5. aug 2011 Onkel Per. Syns da lige at du skulle at tage og smide et link til hvor man kan læse det

• Dennis Gsi
    nov 2005

#48   5. aug 2011 en landmand, skal altid rydde op efter sig ved arbejdes ophøre,

så der ikke ligger noget der er til fare eller ulempe, for den øvrige trafik

det er bare ikke altid de gør det

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#49   6. aug 2011 de kan bare ikke altid undgås ... men nu henviste jeg mere til når vi kører ud fra marken... hvad så der onkel per

• #50   6. aug 2011 Men nu er høsten vel bremset lidt igen? smiley

• #51   6. aug 2011 i kan bare køre på markerne

• #52   6. aug 2011 Hader bønder :)..

lort over alt, halm over alt..

De fylder det hele, tænker kun på sig selv..

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#53   6. aug 2011 og hvordan filen skal vi så komme fra mark til mark

hansen det vil jeg da huske på den dag vi går i strejke og du sider og piver over du er sulten smiley

• Dennis Gsi
    nov 2005

#54   6. aug 2011 du få det til og lyde som om landbruget, holder hele verden i gang,

i et da kun en lille brik, i det helt store puslespil.

men lev du bare med din fantasi, om hvordan det hele hænger sammen

• christian s
    christian s Tilmeldt:
    maj 2010

#55   7. aug 2011 i teorien så gør vi det er sjovt nok os der levere mad til "hele verden" men det er slet ikke det emnet handler om det handler at i skal passe på hvis der ligget noget spilt korn i et sving.. for der er ikke noget der dækker hvis i ryger i krøften...

det er sku ikke for at tjene penge jeg har det job som jeg har nej det er fordi jeg tænker på andre end mig selv

mike smiley camilla nej ikke helt vi høstede til kl 20 igår aftes men så kom den også regnen

• #56   7. aug 2011 Hansen - er vi ikke vigtige, hmm ... tænker kun på os selv ??? tjaaaa, prøv du at lad vær med at købe landbrugsvare så vil jeg gerne se hvordan du klare det smiley
    Det kunne nu altså være sjov hvis alle bønder ville gå med i en strejke bare en uge eller sådan noget, men desværre er der nogle der er for nærig til at det kan lade sig gøre, selvom jeg tror vi ville kunne tjene ekstra på det i længden, for så kommer folk til at forstå hvor meget vi enlig betyder for dansk fødevare smiley

Men nok om det, for nu bliver jeg jo sikkert svinet til, men er jeg jo så van til, er jo bonde smiley

Kommentér på:
så er det blevet høst tid

Annonce