{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.291 visninger | Oprettet:

Den Blå Avis scam!? {{forumTopicSubject}}

Hej der er en gut der har henvendt sig på nogen alufælge jeg har til salg på dba.dk - det er 4x 17" RAZE 5-star.

Først skriver han på dansk, og nu kun på engelsk!

Følgende er det sidste han har skrevet, og er det bare mig eller lugter det langt væk af at han prøver at tage røven på mig?

----
Hello,

Thanks and i will like to know how much 2500 krone is in Euro...The pick up will be arrange as soon as you have received the payment and i have a shipping agent that will be handling that for me.I am driving VW Golf...Payment is with a Bank certified check and i will wait for the clearance which will  just 2-3 working days for the availability of the money and then the pick up can be schedule.Let me know if this is understood.

I look forward to your reply.
------

Hvem fanden gider ulejlige sig selv med shipping agent for 4 aludrenge til 2200,- ?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den Blå Avis scam!?
  • #1   6. aug 2011 Det er et scam.

Bare skriv han kan afhente selv og betale in cash.

• #2   6. aug 2011 Det er fup..

• #3   6. aug 2011 I øvrigt så passer fælgene ikke på en golf, men ok, kan være han skal bruge dem til anden bil. Han nævner golf fordi jeg i forrige mail spørger hbad han kører da det kunne være jeg havde andre stumper han kunne bruge.

• #4   6. aug 2011 http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/nigeriabreve.asp

Har opgivet at sælge noget derinde... Er blevet kontaktet af 5 af sådan nogle ved salg af min bærbar...

• #5   6. aug 2011 Har skrevet at jeg kun accepterer cash in DKK on pickup

• #6   6. aug 2011 Irriterende at nogen mennesker skal ødelægge det for andre! Jeg har oplyst min hjem adresse, har jeg noget at være nervøs for på den front?

• #7   6. aug 2011 tror ikke du har noget og være nervøs for med . at du har oplyst din hjemme adresse .. men det er helt sikkert skam . hvor de bare vil nare dig til at sende ting eller penge og det er det eneste

• #8   6. aug 2011 Overhovedet ikke, der kommer ikke nogen og banker på din dør..

Jeg har været ude for rigtig mange af dem der, og de er så lette at spotte. De har altid 1000 gode grunde til, at der kommer en og samler lortet op for dem, og at de vil sende pengene via. paypal, eller bagefter, eller whatever.

Med det samme der er nogle der starter på noget dårligt oversat dansk, så drop det, slår de så over i engelsk er den da helt sikker!

Det er da også en kæmpe fejl af mig, men med det samme der er en der ringer til mig, der er dårlig til dansk, bliver jeg mistænkelig med det samme. Det er da langt fra allesammen der er ude på at tage røven på dig, men jeg får bare altid mistanke.

Desuden videresender jeg altid mailen til support@dba.dk.

• #9   6. aug 2011 Den er sendt til support@dba.dk

May they burn in hell!!

• #10   6. aug 2011 Hvem fanden gider ulejlige sig selv med shipping agent for 4 aludrenge til 2200

har du ikke selv svaret på dit spørgsmål?

• #11   6. aug 2011 Suk. No wonder at folk bli'r taget i røven :S

• #13   6. aug 2011 Præcis, de er ikke skide spændende!! Håber bare jeg kan komme af med dem, købte dem med i et parti dele til min Galant. Det var en gut der havde solgt sin galant og som helst så at jeg tog alt hvad han havde liggende.

• #14   6. aug 2011 hver gang der er nogle der skriver på engelsk så slet beskeden og så videre i livet. det hjælper intet og gøre noget ved det og alle ved da at det er fup.

• #15   6. aug 2011 Har engang sat en telefon til salg... en fyr skriver at han nok skal overføre pengene, men han vil helst fortsætte samtalen på e-mail.
    Han sender så en email og skriver at han bor i Holland og skal have den sendt til Afrika til hans faml ???
    Der er virkelig mange scammere på dba...

• #16   6. aug 2011 Det er ren fup smiley De checks man modtager vil banken ikke godtage.

• DBA S
    DBA S Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 21
    #17   6. aug 2011 Vi oplever desværre at nogle af vores sælgere modtager disse henvendelser enten via mail eller sms – Og dette tager vi bestemt meget alvorligt.

Netop derfor bruger vi mange ressourcer på konstant at udbygge eksisterende filtrer. I praksis betyder det at vi opdager og eliminere mange af henvendelser både via mail og sms inden de rammer vores brugere! Svindlernes mission er dog at finde frem til hvordan de så kommer i kontakt med sælgerne og derfor ændrer de også konstant metoderne – og vi følger med.

For at undgå at nogle bliver snydt, gør vi meget for at informere vores brugere om disse svindeltyper. Vi har derfor udsendt en informationsmail til alle vores brugere samt indsat ekstra information på forsiden af vores Sikkerhedscenter samt på Facebook og Twitter. Sker der nye tiltag, vil vi naturligvis holde Jer orienteret på sitet.

Læs mere i vores Sikkerhedscenter:
    http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Derudover kommer der flere gode tiltag på DBA som vil gøre det mere sikkert at handle på sitet – Bl.a. kan nævnes betaling mellem brugere (PayPal) og validering af profil via NemId. Har I andre gode forslag, så fortæl os endelig om det i vores Feedbackforum: http://dba.uservoice.com/forums/90393-www-dba-dk- Her kan alle stemme på de idéer som man synes er bedst.

Oplever I henvendelser som I er i tvivl om er reel, så kontakt endelig Support på support@dba.dk – Så undersøger vi straks sagen.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support DBA

Kommentér på:
Den Blå Avis scam!?

Annonce