Den Blå Avis scam!? {{forumTopicSubject}}
Hej der er en gut der har henvendt sig på nogen alufælge jeg har til salg på dba.dk - det er 4x 17" RAZE 5-star.
Først skriver han på dansk, og nu kun på engelsk!
Følgende er det sidste han har skrevet, og er det bare mig eller lugter det langt væk af at han prøver at tage røven på mig?
----
Hello,
Thanks and i will like to know how much 2500 krone is in Euro...The pick up will be arrange as soon as you have received the payment and i have a shipping agent that will be handling that for me.I am driving VW Golf...Payment is with a Bank certified check and i will wait for the clearance which will just 2-3 working days for the availability of the money and then the pick up can be schedule.Let me know if this is understood.
I look forward to your reply.
------
Hvem fanden gider ulejlige sig selv med shipping agent for 4 aludrenge til 2200,- ?!
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Bare skriv han kan afhente selv og betale in cash.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
apr 2003
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 61 Svar: 771
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 440
Har opgivet at sælge noget derinde... Er blevet kontaktet af 5 af sådan nogle ved salg af min bærbar...
apr 2003
apr 2003
mar 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 110
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 24 Svar: 265
Jeg har været ude for rigtig mange af dem der, og de er så lette at spotte. De har altid 1000 gode grunde til, at der kommer en og samler lortet op for dem, og at de vil sende pengene via. paypal, eller bagefter, eller whatever.
Med det samme der er nogle der starter på noget dårligt oversat dansk, så drop det, slår de så over i engelsk er den da helt sikker!
Det er da også en kæmpe fejl af mig, men med det samme der er en der ringer til mig, der er dårlig til dansk, bliver jeg mistænkelig med det samme. Det er da langt fra allesammen der er ude på at tage røven på dig, men jeg får bare altid mistanke.
Desuden videresender jeg altid mailen til support@dba.dk.
apr 2003
May they burn in hell!!
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 1.074 Svar: 5.122
har du ikke selv svaret på dit spørgsmål?
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 25 Biler: 6 Emner: 56 Svar: 4.591
apr 2003
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 843
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 47 Svar: 191
Han sender så en email og skriver at han bor i Holland og skal have den sendt til Afrika til hans faml ???
Der er virkelig mange scammere på dba...
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 522
jun 2009
Følger: 1 Svar: 21
Netop derfor bruger vi mange ressourcer på konstant at udbygge eksisterende filtrer. I praksis betyder det at vi opdager og eliminere mange af henvendelser både via mail og sms inden de rammer vores brugere! Svindlernes mission er dog at finde frem til hvordan de så kommer i kontakt med sælgerne og derfor ændrer de også konstant metoderne – og vi følger med.
For at undgå at nogle bliver snydt, gør vi meget for at informere vores brugere om disse svindeltyper. Vi har derfor udsendt en informationsmail til alle vores brugere samt indsat ekstra information på forsiden af vores Sikkerhedscenter samt på Facebook og Twitter. Sker der nye tiltag, vil vi naturligvis holde Jer orienteret på sitet.
Læs mere i vores Sikkerhedscenter:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp
Derudover kommer der flere gode tiltag på DBA som vil gøre det mere sikkert at handle på sitet – Bl.a. kan nævnes betaling mellem brugere (PayPal) og validering af profil via NemId. Har I andre gode forslag, så fortæl os endelig om det i vores Feedbackforum: http://dba.uservoice.com/forums/90393-www-dba-dk- Her kan alle stemme på de idéer som man synes er bedst.
Oplever I henvendelser som I er i tvivl om er reel, så kontakt endelig Support på support@dba.dk – Så undersøger vi straks sagen.
Med venlig hilsen
Lene Kristensen
Support DBA
Den Blå Avis scam!?