{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er det lovligt at male ruder?
  • #1   20. sep 2011 VIl du male på glas?

• #2   20. sep 2011 kun hvis det er en gul pladet..
    men hvorfor male dem.

• #3   20. sep 2011 Du må godt male dine ruder, altså bagi og bagrude, vil tro at loven er som med solfilm. Kender et par stykker der har afmonteret deres bageste sideruder samt bagrude og svejst plade i hullerne istedet. Loven kræver bare sidespejle i begge sider så.

• #4   20. sep 2011 Regler for montering af streamere

Må jeg have streamer på mine ruder?
    Nej, ikke hvis de reducerer udsynet. Der har hele tiden været forbud mod streamere på bilens forrude, samt de forreste sideruder.

For bagrude, samt de bagerste sideruder er der ny regler pr. 1. april 2007, hvor man siger, at der må ikke i førerens synsfelt bagud og skråt bagud være anbragt genstande, der reducerer udsynet unødigt.

Hvad er unødige genstande?
    Unødige genstande kan f.eks. være reklamestreamere eller uigennemsigtig film, men ikke nakkestøtte, solgardin, solfilm og spoiler.

Jamen, er der ingen undtagelser?
    Jo!
    Det er fortsat tilladt at placere streamere i en bagrude, så længe ruden er fabriksudstyret med en sort kant og streameren kan gemmes "bag" kanten, eller man placerer en streamer/nationalitetsskilt i "skyggen" af en nakkestøtte.

Må jeg køre med gods/bagage så mit udsyn forringes?
    Du må fortsat køre med store genstande i bagagerummet, selv om det tager dit udsyn.
    - fx en vaskemaskine i bagagerummet på en stationcar. Dette er tilladt, da den ikke kan placeres andre steder i bilen og der er ikke tale om unødigt "udstyr".

Hvem gælder disse regler for?
    Reglerne gælder kun for personbiler på hvide plader, dvs. gulpladebiler er undtaget for reglerne.

Hvordan ved jeg om mit udsyn er reduceret unødigt?
    Ved at indstille dit bakspejl korrekt, kan du kontrollere udsynet bagud. Alt det du kan se i spejlet og som går under betegnelsen unødig genstand skal fjernes.

Hvad sker der hvis jeg har steamer hvor det ikke er tilladt?
    Du vil kunne få en bøde.
    Hvis bilen er til syn, vil den blive erklæret betinget godkendt.

--------------------------------------------------------------------------------

Må jeg tone ruderne i min bil?

Det er ikke tilladt at forsyne forrude og forreste sideruder med påsprøjtet eller påklæbet film. Forrude og forreste sideruder skal have en lysgennemgang på mindst 70%.

For øvrige ruder gælder, at man skal kunne se gennem ruderne, selv om de har påsprøjtet eller påklæbet film.

Såfremt toningen nedsætter lysgennemgangen til under 70%, skal bilen have et udvendigt førerspejl i højre side.

• #5   20. sep 2011 der er ingen lov der forbyder dig at male alle dine ruder...

• #6   20. sep 2011 Det må du godt. Det eneste lovkrav til det er at du har monteret højre side spejl.

Men de biler der har folie på vinduerne er i special folie så man kan kigge ud.

• #7   20. sep 2011 Hvorfor ok bare købe noget dark limo black solfilm har noget su kan købe hvis det er smiley

• #8   20. sep 2011 Hvis du lyster må du male de bagerste ruder med sort spary maling hvis du lyster både i gul og hvid pladet biler

• #9   20. sep 2011 man skal altid kunne se ud gennem det kan man os med sort solfilm det ikke meget men man kan se lidt og det er der krag om ellers bliver bilen ikke synet. så tror ikke den går med at male ruderne.

• #10   20. sep 2011 Lidt OT, men lidt i samme boldgade.

Må man montere en stor fladskærm og vise levende billeder i baggruden på en f.eks. en varevogn? Og her påtænker jeg selvfølgelig at bruge det i trafikken mens bilen kører.

• #11   20. sep 2011 i en bilmed hvide plader, skal der være lidt lysgennemgang

så der må man ikke male, ruderne sorte, da der så ikke er noget lysgennemgang.

men du må tone dem 99% eller sådan noget.

Kommentér på:
er det lovligt at male ruder?

Annonce