{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor varm må en sikring blive?
  • #1   3. okt 2011 Indtil den springer.. smiley

• #2   3. okt 2011 Jow, men den har førhen smeltet sikringsholderen, og nu prøver jeg så at fejlfinde. Nu bliver den varm, så jeg kun lige kan holde nallerne på i længere tid..

• #3   3. okt 2011 jeg kan termografere den for dig hvis det er - så kan du se den nøjagtige temperatur samt om den bliver varmere end de andre..

• #4   3. okt 2011 hvis den bliver meget varm er der 2 mulige årsager

1) sikringen er for lille, tjeck at den rigtige er monteret (din instruktionsbog eller værkstedshåndbog vil sige dette)
    2) hvis sikringen har korrekt størrelse har du en løs forbindelse eller en lille kortslutning som trækker en meget høj strøm

Husk dog lige, typisk er en elbagrude i stand til at trække 70-100W, det er en del effekt og vil gi dig en lun sikring uanset.

Men hvis den ligefrem har smeltet sikringsholder, så saster jeg 2 kolde fra kassen på at fejlen er i punkt 1 eller 2

• #5   3. okt 2011 Jeg holder 3 kolde fra kassen på Anders T punkt 2 med undtagelse af kortslutnings delen.

Sikrings boksen smelter KUN hvis du har en dårlig forbindelse mellem sikring og kontakt flader, eller sikrignen er for stor OG der trækkes mere strøm pga. kortslutning eller overgang.
    Nu har du ikke de gammeldaws pinol sikringer vel? de er meget slemme til at lave dårlig forbindelse mellem pinol enderne hvor kontakt falder er.

• #6   3. okt 2011 Der findes ikke små og stor kortslutninger.
    Kortslutning = fuld elektrisk kontakt.
    Overgang = udefinerbar og kan bruges til betegnelser af strømem der løber mellem 2 kredse af mindre eller større grad alt efter overgangens elektrisk ledende forbindelse og den strøm den kan trække over den modstand som den har.

• #7   3. okt 2011 - Der sidder korrekt 20A sikring i.
    - Har sat en ny sikring i, og givet det noget kontaktrens, da du snakkede om dårlig kontakt mellem fladerne.

Har ikke testet yderligere efter det.. Har med et multimeter testet for kortslutning. Og 2 af ledningerne måler 0 ohm. De samme 2 ledninger måler 0 ohm oppe ved joystikket til justering af spejlene..

Kommentér på:
Hvor varm må en sikring blive?

Annonce