{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.513 visninger | Oprettet:

Erfarring søges - Mitsubishi Carisma {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Nu håber jeg på at kunne få nogle lidt brugbare oplysninger smiley

Jeg er på udkig efter en ny bil - eller ny <b>brugt</b> bil..
Jeg har fundet en Mitsubishi Carisma 1,8 GDi Comfort, som passer rimelig til mine søgekriterier.
Så nu er det så, er der nogen med erfarringer om denne bil.
Søger lige så gerne dårlige som gode..
Det skal måske lige nævnes bilen er en årgang 2000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfarring søges - Mitsubishi Carisma
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   7. okt 2011 Motoren har det med at sode til på GDI modellerne.
    Og reservedelspriserne kan være lidt højere end hos fx. Vag gruppen.

• #2   7. okt 2011 Glem den igen, det er ikke en god bil.
    Tag hellere en ældre Golf 4 eller lignende fra VW gruppen.

• #3   7. okt 2011 Det er en dejlig komfortabel & støjsvag bil, med masser af udstyr.

Det er korrekt at GDI motorerne kan sode til, men hvis man sørger for at den får indsprøjtnings-rens ifm. service, skulle problemet være løst.

Har selv haft en, bare en 1.6. Kørte næsten 50.000 km i den, uden ekstra omkostninger eller problemer, bortset fra 2 forlygter, som blev skiftet u/b under garanti-perioden.

• #4   7. okt 2011 Har ikke råd til en Golf, pga. vægtafgift, forsikring osv.. alt for dyr bil, det kører jeg for meget til..

• #5   7. okt 2011 Hold dig fra GDI modellerne, de kokser til og kræver at bilen bliver kørt på autoriseret værksted og motoren bliver "blastet" ren inden i. Og så ligger reservedelspriserne i den dyreste ende af skalaen.

Men hvis du kan leve med de dyre reservedelspriser, så gå efter 1.6 modellerne uden GDI motor, for selve bilen i sig selv er god og super komfortabel og de fåes med en masse udstyr.

• #6   7. okt 2011 de skulle have god brændstof økonomi, prøv at spørg på et mitsubishi -forum f. eks. mitsubishiklub.dk der for du nok lidt "BEDRE" svar smiley

• #7   7. okt 2011 Hold dig fra mitsu, de er dyre at holde kørende når de er brugte...

• #8   7. okt 2011 Veteran Doktoren ;

vil gerne se et eksempel på at mitsu er dyrere at holde kørende når de er brugte?! smiley altså dyere end alle mulige andre biler smiley

• #9   7. okt 2011 Jeg har en Mitsubishi Carisma 1.6 GLXi. Hvis jeg var dig så ville jeg hellere købe sådan en end GDi model. Som folk skriver så er de dyre i drift pga. deres motor, den holder bare ikke desværre.

Den er mega billig i brug, kører langt på literen, cirka 750 km pr 45-50 l benzin (blandet kørsel) og den er nem at skrue i.

Husk bare at købe en GLXI model, den har skive bremser og et par andre "luksus" ting smiley

• #10   7. okt 2011 Har været ved at kigge, og den model er ikke til at få i den prisklasse jeg har at købe bil for.. desværre.

• #11   7. okt 2011 Hvad prisklasse er det da? Har også en 1,8 glx jeg skal af med, havde den taget 200kg mere på trækket havde jeg nok holdt den.

• #12   7. okt 2011 Vectra doktor: du aner ikke hvad du snakker om.

• #13   7. okt 2011 jeg har selv en Mitsubishi carisma glsi og den køre pisse godt og har alt udstyr det folk siger med at de er dyre i reserve dele passer ikke du skal bare ikke købe en gdi de går i stykker i motor hvis man ikke har forstand på at holde dem eller er det næsten det samme som en ny Mercedes der er pisse gode køre egenskaber en slidstærk motor maser af plads og det helle virker og går næsten aldrig i stykker det jo også klart Mitsubishi er det ældste japanske bilmærke som findes de er skruet pisse godt sammen som de siger i Mitsubishi klub

vi køre biler med de 3 diamanter både carisma og galanter

• #14   7. okt 2011 hvis du skal købe en carisma skal det være en glx eller glsi smiley gdierne skal køre på benzin som er over 100 oktan og det har vi ikke herhjemme smiley i Japan kører de jo på 105 oktan men ja mitsubishi er meget godt skruet sammen.. jeg kører selv i en gammel galant fra 90 som har kørt over 500.000km og der er aldrig problemer med den smiley og moteren går som om den er helt ny stadig.. jeg har prøvekørt helt nye folkevogne og opeler somk langt fra går ligeså godt som min gamle galant og det skal lige siges at der er intet der ryster i kabinen på min galant smiley men carisma er os en god solid bil som er bygget samme sted som flere volvo modeller nede i holland og volvo er jo heller ikke den værste bil så du kan roligt købe en carisma glx eller glsi..

• #15   8. okt 2011 Slavteren .
    Min prisklasse bil er omkring de 25.000 kr.. og ikke ældre end årgang 2000.. så skal den ikke have kørt over 150.000 km, og helst være rimelig økonomiske..

• #16   8. okt 2011 Hold dig så langt væk fra sådan en så muligt

S k r a m m e l

• #17   8. okt 2011 De går i gearkasser, .. ventilløftere, olie forbrug, .. ja det er faktisk en gennemført balje, nok mitsus største fejl deres markede dykkede jo total efter den spand kom sidst i 90´erne

• #18   8. okt 2011 køb hellere en toyota så er du driftsikker

• #19   8. okt 2011 4 VILL4IN : Problemet er bare, at Toyotaen er rimelig dyr i vægtafgift.. Ellers havde det også være det jeg gik efter, men den er simpelthen for dyr..

• #20   8. okt 2011 ..

• #21   8. okt 2011 en af mine bekendte har mitsubishi 1,6årg.2001 med forholdsvist få kilometer på bagen til rimelige penge
    Blev synet for en halvanden måned siden , fik lavet bremser og lidt styretøj og intet rust !

skriv bare så kan du få hans nummer

• #22   8. okt 2011 de er faktisk meget billige at holde kørene da du kan købe alle brugte originale dele hos mitsushop meget billigere end hvad ophuggere tar og så går de meget sjældent i stykker så de er faktisk meget billigere at holde kørene end en gammel golf 2 hvis du køber delene hos mitsushop og det er kun gode dele han sælger og han har stortset alt og hvis ikke kan han altid skaffe det smiley

• #23   8. okt 2011 og så er det de dejligste japanske biler at køre i de har ufatteligt gode køreegenskaber ligger rigtigt godt på vejen og har alt i udstyr smiley

Kommentér på:
Erfarring søges - Mitsubishi Carisma

Annonce