{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.955 visninger | Oprettet:

har fået stenslag.. hvad gør jeg?? {{forumTopicSubject}}

Så blev det så dagen hvor jeg fik mit første stenslag.. Det er et stort et lige i midten af forruden MEN den er heldigvis stadig bare sådan rund, altså et punkt og har ikke flækket meget af ruden..

Kørte bag en postdanmark lastbil og har hans nummerplade.. Kan jeg bruge det til noget? har hørt om at de har forsikring på sådan noget..

Imellemtiden, kan jeg så forhindre det i at blive større?? skal jeg sætte tape over eller bare lade det være??

Har nano belægning på ruden.. vil det have nogen betydning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har fået stenslag.. hvad gør jeg??
  • #1   5. nov 2011 Du kan jo umuligt bevise det var ham, så skulle du ha stoppet ham med det samme?

• #2   5. nov 2011 Mht. forsikring, så tvivler jeg på at det er noget du får noget ud af..

Alle dine spørgsmål, ret dem hellere til et auto-rude firma mandag morgen.. Der kan de ihvertfald svare dig smiley

Indtil da, så et stykke klart tape hen over, så kommer der ikke fugt ind imellem lagene i ruden, og det kan modvirke en smule at den ikke "løber" i revnerne smiley

• #3   5. nov 2011 du kan ikke bruge hans nummer plade til noget da du ikke har beviser på at han har gjort det? men sæt noget klister halløj over så der ikke kommer fugt og skidt i det. også køre du til et værksted hvor de kan lave stenslag! smiley

• #4   5. nov 2011 Diverse bilrude-firmaer kan lave sådan nogle stenslag, så de stort set ikke kan ses (:

• #5   5. nov 2011 sæt et stykke tape på så der ikke kommer skidt i og så få det lavet på mandag, og nej din nano er uden betydning for om det begynder at løbe eller ej.
    mvh jímmy

• #6   5. nov 2011 Smid sådan et klisermærke som de forskellige stenslags firmaere har til at lægge. hvis ikke du har det så brug noget tape. Jo mindre snavs der er i det når du får det repareret jo bedre er det.

Du kan ikke bruge hans nummer plade til noget. Det er kun hvis det kommer fra hans lad og tror ikke lige frem at han kørte med småsten...

Ring til dit forsikringsselvskab og hør om du har glasskade forsikring på din bil og tag og få det lavet hurtigst muligt.

• #7   5. nov 2011 Du vil jo aldrig kunne bevise det i teorien.. Bare fordi han kører med sten betyder det jo ikk at det kan falde ud.. Men okay lyder som noget der skal betales fra egen lomme..

Men smider et stykke tape hen over og ser

• #8   5. nov 2011 Jeg arbejder ved Dansk bilglas og en rep af et stenslag koster 350 kr på værkstedet.....

• #9   5. nov 2011 Et stenslag bliver betegnet som et hændeligt uheld, medmindre det kommer fra en overlæsset trailer eller lignende...

• #10   5. nov 2011 Gå på Carglass hjemmeside

www.carglass.dk

book en online tid, så har du besøg på mandag, hvor din bil er placeret.

Dæk dit stenslag over med klar tape, så undgår du snavs i det

• #11   5. nov 2011 tror ikke i ved hva i snakker om..

har lige fået skiftet forrude på min T4 efter min kæreste kørte bag en lastbil med træpiller til stoker fyr.. pressningen sad løst bagpå så de væltede ud..

BEVIS tja tøsebarnet hev mobilen frem og filmede det og man kunne ellers bare høre hvordan de klaskede ind på ruden.. efterfølgende ringede hun til vognmanden og han beklagede mange gange og hun skulle bare melde det til forsikringen og få den skiftet..

så det kan nu sagtens lade sig gøre

• #12   5. nov 2011 Billig fin vento til salg.

Held og lykke med at bevise post Danmark taber sten fra deres lad smiley

• #13   5. nov 2011 BILLIG fin vento sælges . .. Nu der jo forskel på en lastbil fyldt med lort og en postmand bil :).. Det betegnes som hændeligt uheld det her.. Stenen kunne ligeså godt have kommet fra en anden personbil..

• #14   5. nov 2011 Du kan være heldig din egen kasko vil tá den. Men så skal du først lige være sikker på de ikke tar det som en skade. Hvem gider blive sat tilbage for 350 kr. smiley

• #15   5. nov 2011 BILLIG fin vento sælges .:

Der er jo også forskel på at køre bag en lastbil, hvor godset ikke er pakket ordentligt, som i din kærestes tilfælde ... Og køre bag en lastbil, som tilfældigvis sender en sten flyvende ...
    Så med mindre det var en stor pakke der kom flyvende, tror jeg sgu ikke han får så meget ud af det smiley

• #16   5. nov 2011 Spørgsmålet er om det kan laves? Hvis det er større end en 2-krone, kan det vist ikke laves.. Fik også mit første stenslag nogensinde for et par uger siden, da jeg kørte bag en autocamper. Men det kunne desværre ikke laves, selvom det var mindre end en 2-krone, fordi limen ikke ville flyde ordentlig ud:( Men den har holdt godt den forrude, 180000 km, hvor de 90 % er kørt på motorvej. Og så er det først sket nu:)

• #17   5. nov 2011 JEg arbejder m det til daglig. Kontakt dit forsikringsselskab da de fleste selskaber betaler rep af stenslag UDEN du overhovedet kommer til at mærke noget til det. De reklamerer aldrig m det, men ofte er rep af ruder uden beregning, og hvis det er feks en forrude der HELT skal skiftes, så betaler man ofte 1/3 af reperationen selv.
    Dér er IKKE nogen der dækker at du har fået et stenslag, så det er bare SHIT HAPPENS!

• #18   5. nov 2011 har ihvertfald lagt tape på det..

Altså hvis den bare skal fikses så er 300kr ikk noget jeg dør over men hvis det er hele vinduet der skal skiftes så bliver det dyrt.. smiley

Michael T:
    Har forsikring hos if.. Ved du om du har sådan en dækning?

• #19   5. nov 2011 Der er ikke andet for end at ringe til dit selskab og forhøre dig om hvordan de har det m glasskader.

• #20   5. nov 2011 gør jeg på mandag så smiley

Kommentér på:
har fået stenslag.. hvad gør jeg??

Annonce