{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.382 visninger | Oprettet:

slutseddel hos forhandler udløbet helt ny bil {{forumTopicSubject}}

hej folkens vi har bestilt en helt ny bil til min søster men bilen er ikke kommet endnu og den dato som han har lovet den er overskredet.

vi tænker på om vi kan købe en bil hos en anden forhandler og takke nej da den ikke engang er kommet endnu..???

hvordan er reglerne for dette vi har kun lavet en slutseddel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slutseddel hos forhandler udløbet helt ny bil
  • #1   12. nov 2011 Kontakt FDM - de ved hvad du har ret til...

• #2   12. nov 2011 Du kan evt starte med at kontakte forhandleren?

• #3   12. nov 2011 hvis slutsedlen er underskrevet, kan du faktisk ikke gøre noget. dog synes jeg at du skal klage til forhandleren og be om noget rabat eller noget udstyr som et plaster på såret.

• #4   12. nov 2011 ja men tænker bare forhandleren vil da self gøre alt for at få solgt bilen

• #5   12. nov 2011 Ja men prøv at kontakte ham og se hvad han siger?

• #6   12. nov 2011 Har faktisk prøvet noget lignende.. En bil der var 10 måneder forsinket, og en forhandker der ikke tog telefonen fordi han var træt af mig. Da han endelig ringede og sagde bilen var klar sagde jeg, at jeg havde købt en anden.
    Han brød helt sammen fordi han havde fået den opbygget med lad, kran o.s.v. efter mine ønsker, så han vidste ikke hvem han ellers skulle sælge den til. Det endte med 100.000,- i rabat.

• #7   12. nov 2011 det er en grande punto prøver at kontakte ham imorgen og høre

• #8   12. nov 2011 Slutsedlen kan i proppe op i røven, købeloven er ufravigelig på dette punkt. jf. KBL §74 er der tale om en forsinkelse i juridisk forstand.

i stk 2. står endvidere, at du kan ophæve købet hvis forsinkelsen er væsentlig for dig. det er hvis du f.eks. har påpeget at købet afhænger af at du modtager din vare den dato. Du kan også ophæve det hvis han ikke leverer det indenfor et rimeligt tidsrum som DU fastsætter. (3-5 dage)

Så det du gør at du giver ham en frist, og gør det klart for ham at overholder han ikke denne, så ophæver du købet.

• #9   12. nov 2011 står der en dato på slutseddelen så er det jo den dato i har aftalt. kan forhandleren ikke levere til den dato. så er du i din gode ret til at annullere handlen da det jo er et brud på jeres aftale

jeg prøvede at bestille en bil med noget udstyr. så ringede forhandleren lidt tid efter at bilen blev forsinket pga. at det udstyr jeg ønskede var de slet ikke begyndt at sætte i bilen ved fabrikken. men han ville lige finde ud af hvornår og hvorledes.

der gik lidt tid og noget mere tid og endte med at bilen var 3-4 mdr. forsinket og der var den ikke engang sat på samlebåndet endnu. sagde til forhandleren at den leveringsdato der var sat jo allerede var 3-4 måneder overskredet og at den jo ikke engang var sat igang endnu. så han kunne bare rive den slutseddel i stykker og glemme alt om den handel. han prøvede at overtale mig til at købe en uden det ønskede udstyr. men meldt ud at det kunne han godt glemme. og hørte ikke mere i den sag.

Kommentér på:
slutseddel hos forhandler udløbet helt ny bil

Annonce