{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Køb eller leasing? {{forumTopicSubject}}

Hey BG.

Jeg har lige fået nyt job og har pt en corolla fra 95 som har gået 365000, men den bliver nok ikke ved med at være stabil, så derfor vil jeg høre hvad i ville gøre hvis i havde 280km om dagen og havde regnet med at bruge 40-50.000maks på en pendlerbil eller om i ville lease og hvilken bil og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb eller leasing?
  • #1   13. nov 2011 Købe, for leasing vil blive alt for dyrt med dit km. forbrug

  • #2   13. nov 2011 Det bliver nok dyrt med bare diine arbejdskilometer er der for godt 70,500km og året. så på tre år som en aftale lyder er der kørt 211,000km der ud over der der slet ikke kørt ud at handle eller noget andet kørsel. Det vil sige at du skal lave en aftale med små 80,000 km om året.

  • #3   13. nov 2011 Kender efterhånden et par stykker der har valgt at lease... deres erfaringer er:

    Har du kun behov for en bil = KØB.. de fastsatte km løber hurtigt fra en, også hvis man påstår man "kun" vil køre til og fra arbejde.

    Har du en ekstra bil du kan køre i når lysten er der, og skal nr 2 være en kone bil der bogstaveligt talt KUN SKAL TIL OG FRA ARBEJDE, eller hvor du med sikkerhed kan sige du ikke kommer i nærheden af det fastsatte km-tal (fx hvis der er tale om en pensionist der kun skal til og fra kirke, læge og tank) = LEASE

    Har du en arbejdsgiver der vil betale = LEASE


  • #4   13. nov 2011 Og afleverer en leasings bil tilbage der har kørt 240,000km på 36 måneder.

  • #5   13. nov 2011 Jeg havde kigget efter i30 sense plus og brugt de penge til udbetalingen til lånet..

  • #6   13. nov 2011 jeg havde helt klart valgt at købe en bil moske sådan en som den her

    http://www.guloggratis.dk/peugeot/206/annonce/12906629


  • #7   13. nov 2011 Glemte at sige den ikke må være fransk, jeg havde en peugeot 406 fra 2003 som fik konstateret 41 fejl til en FDM test fordi jeg blev lidt uenige med en forhandler så der startede en juridisk sag som endte til min fordel, men nej hvor jeg bandede den bil langt væk.

  • #8   13. nov 2011 ja okey det er jo smags sag hvad folk helst vil køre i.

  • #9   13. nov 2011 Personligt ville jeg finde en skoda fabia diesel... dejligt langt på literen.. afprøvet teknologi fra VW Polo... nem at skrue i.. billig i dele... forsikring fås ekstremt billigt gennem TopDanmark der har et rigtig godt skoda-produkt...

    MEN - overvej da også den helt nye fabia som kører 29,x på literen.. med den lave vægtafgift, brændstofsøkonomi og forsikring kan du evt. få en sprit ny finansieret alene på de besparelser kontra det du har nu...


  • #10   13. nov 2011 Umiddelbart ville jeg overveje at flytte, hvis jeg havde så langt på arbejde smiley Men der kan være andre ting der forhindrer det.

    Men jeg ville også klart købe, og med det antal kilometer ville jeg overveje en ny eller næsten ny bil.

    Fabia eller Polo ville også være første valg.
    Jeg valgte selv Polo, mest pga. de små forskelle, designet, og den nye platform.
    Derudover ville en Fabia med det samme udstyr løbe op i det samme, faktisk ville den koste 3.000 kr mere i vejledende udsalgspriser smiley

    (Fabia 1.9 TDI PD 105 HK vs Polo 1.6 TDI CR 105 HK Highline)

    Men mindre kan også gøre det, Fabia Greenline, Polo BlueMotion, eller Polo 1.6 TDI BMT, ville være oplagt til den opgave. Jeg ville vælge Polo BMT, da den har lidt mere overskud, og man får lidt mere udstyr, i forhold til de rene økomodeller. Og så bruge pengene på udbetalingen.

    Men ellers køb en lille økobil, som fx Kia Picanto, så kan du også få en lille fin benzinbil, der kører op til 24,4 km/l, og som er billig i grøn ejerafgift. Dog er det også en meget lille bil.


  • #11   13. nov 2011 Husk en ældre bil til de penge og med mange kilometer, så vil det også løbe op i reparationer og generel vedligehold.

    En nyere VAG kører som regel 30.000 km mellem service, mens mange ældre biler skal serviceres med 10.000 km interval.


  • #12   13. nov 2011 Jeg ville købe en ny Hyundai ene og alene fordi den som det eneste alternativ har 5 års garanti med fri km. Der kommer en ny i30'er snart som netop er blevet præsenteret, den ville jeg nok gå efter... smiley

  • #13   13. nov 2011 Per S
    Ja, den nye model kommer til foråret. Nogle mener dog at den bliver dyrere end den er nu..


  • #14   13. nov 2011 Den nye polo er rigtig fin - men - vejer man 130 kg som mig, er det sq en kamp at krybe ind i den... det samme gør sig gældende ved seat ibiza... nu ved jeg ikke hvor "fyldig" du er, men fabia er helt klart den bedste lille bil, hvis man selv er stor smiley

  • #15   14. nov 2011 Jeg har personligt ingen problemer med den nye Polo, og pladsen deri.
    Min bror har en Fabia, og ja, der er ekstra plads, men man sidder også mere "fladt". Det gør muligvis også en forskel når min er en Highline med dertilhørende sportssæder.


Kommentér på:
Køb eller leasing?

Annonce