{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.408 visninger | Oprettet:

Tvangsafmelde plader? {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg har for 2 mdr. siden solgt min honda civic.
Da der ikke var kommet vægtafgift tilbage fra skat, ringede jeg derinde for 2. gang. De siger derefter at den ikke er blevet omreg.
Den står derfor stadig i mit navn ved skat (har slettet min forsikring, så den hænger jeg ikke på)

Jeg kan ikke finde de papirer jeg har underskrevet med ham der købte bilen tidligere. Nu er den blevet solgt videre 2-3 gange siden.

Skat siger jeg skal sende det papir med og en blanket for at de kan tvangsafmelde pladerne.

Nogen der ved hvad jeg gør når jeg ikke har det papir mere?

MVH mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangsafmelde plader?
  • #1   15. nov 2011 Okay, så det er lige meget om den er inreg. i mit navn eller ej, så det bare surt ?

• #2   15. nov 2011 Ring til politiet og meld den stjålet smiley

• #3   15. nov 2011 Hvis du ikke har slutsedlen, så mener jeg at du kan udfylde en blanket til tvangsafmeldelse inde hos SKAT.
    Dog vil der så gå yderligere 3 uger fra den dag du gør det, da du ikke har bevis på, hvornår du solgte bilen.

Men ring og hør SKAT, hvad du skal gøre.

• #4   15. nov 2011 Meld den stjålet.. Står den i dit navn er det jo tydeligvis stadig din bil smiley

• #5   15. nov 2011 Klaus har ret.
    Hvis slutseddel og lignende er bortkommet, vil SKAT have en 3-ugers frist. Med andre ord regnes fristen til omreg fra den dag, hvor du anmoder og tvangsafmelding.

Blanket findes på skats hjemmeside, og mener den hedder 21.016.

• #6   15. nov 2011 Han kan jo ikke melde den stjålet, når den ikke er stjålet. Det er jo falsk anmeldelse.
    Det kunne jo tænkes at køber havde styr på sine papirer og har slutsedlen.
    Det lyder nok også lidt dumt at ringe til policen og sige at hans bil blev stjålet for 2 måneder siden :s
    At køber så har handlet ulovligt ved at sælge den videre uden omreg er en anden side af sagen.

Hvordan ved du at den er blevet solgt 2-3 gange siden?

• #7   15. nov 2011 Udfyld nedenstående attest

http://skat.dk/getFile.aspx?Id=79348

aflever den hos trold og skat (muligvis skal du først bestille ny reg. attest)

og vupti - pladerne inddrages..

• #8   15. nov 2011 Man kan (desværre) ikke melde en bil man har solgt, stjålet bare fordi vedkommende ikke har om-registeret den... melder man den stjålet, handler man selv i ond tro da handlen (og ejerskabsskifte) har fundet sted....

• #10   15. nov 2011 ELLER!!! hold styr på dine papire ;o)

• #11   15. nov 2011 altså er jeg den eneste der læser han har smidt slutseddlen ud ?

så det du kan gøre er at kontakte skat samt politiet

• #12   15. nov 2011 Hvordan er reglerne med omreg?? Er det ikke sådan at ved køb af anden bil med plader på har man 14 dage til at omreg? Sådan fik jeg det vist forklaret, da jeg har været ude i det samme 1 gang. Efter 14 dage hvis han ikke har omreg. kan man hente sine nr plader på bilen og gå ned og aflevere dem.

Den med at handlen er gået ordenligt til, passer ikke efter følgende.

Hvis manden/kvinden køber en bil har man en frist på 14 dage til at omreg, eller hvad man nu aftaler eved handlen. Bliver den aftale ikke overholdt er det en misvilligholdse af den for udgående aftale, og derfor kan handlen anulleres uden køber får penge tilbage og bilen går tilbage til ejeren der solgte bilen. dette kræver, at det er hvad køber har skrevet under på.

Uanset hvad har køber, købt i ond tro da han ikke har omreg. bilen som aftalt eller inde for de 14 dage han har. På den måde kan man vel infomere politiet om han køre rundt i en ikke forsikred bil, da han jo oplyser, at forsikringen er afmeldt.???

• #13   15. nov 2011 Hvis den er afmeldt ved forsikringen kan man godt kontakte politiet... dog har forsikringen allerede gjort dette, da de hænger på ansvarsdelen indtil pladerne er inddraget...

• #14   15. nov 2011 Står i samme situation, og jeg fik udfyldt en blanket hos skat, når den er afleveret går der 3 uger så skulle politiet hente pladerne:) jeg venter stadig.

• #16   15. nov 2011 meld til forsikringen at du har solgt den for 2 mdr siden og du vil afmelde den

• #17   15. nov 2011 Mikkel P

Ja det rigtig med pengene, men man kan så vidt jeg ved beholde de 20% af summen til dækning af omkostninger mv.

Ja har lige læst at det er 3 uger, men der efter kan det da umiligt have noget med ham at gøre uanset hvor langtid der går??

Kunne godt komme kloge ord om hvordan man sælger sin bil, men da emnet ikke handler om dette så, er der ingen grund til at være kloge åge..

Køber må haveen kopi af jeres slut seddel og derpå står der jo en dato for overtagelse. Så hvis han vil beholde bilen så må han jo overtage den helt.

• #18   15. nov 2011 du må have en ophørs seddel fra forsikringen ellers kan du hurtigt få den, bag efter køre du til det lokale politi og beder dem om hjælp meget kort tid efter er bilen afmeldt fra dit navn, jeg har selv lige været det i gemmen og hvis man skal vente på skat tager den ca 1/2 år med hjælp af politiet 1 uge.

• #19   15. nov 2011 Har lige læst mig frem til, at kæber ikke kan videre sælge "din" bil uden den er omreg. til hans eget navn, da det jo kræver det er hans navn som står på reg. atteste, så ved ikke hvordan han har kunne sælge den 2-3 gang siden...

Hvis den afmeldt hos dit forsikrings selskab så skal de nok klare resten.. Men ja du har et problem da du ikke kan finde din slut seddel som er DIT bevis for salget og hvem han er osv.

Du må tvangs afmelde den og lade tiden gå til det er færdigt. Er sikker på du kun skal betale for den tid du har brgut til du opsage din forsikring, når ejeren af bilen bliver fundet osv, men ja det er noget være rod når slut seddelen ikke er der.. LEd og led og led og håbe du finder den..

• #20   15. nov 2011 Det jeg mener er, at uden en underskrift fra den opringennlige ejer af bilen, kan han ikke videre sælge bilen, da den ikke står i han seget navn.. Hvis han gør så gør han jo noget ulovligt..

• #21   15. nov 2011 Mikkel P

Nemlig = ulovligt.

• #23   15. nov 2011 Det var da utroligt at der er nogle der bare ikke bliver klogere, så det er dyre lære penge, husk at kun du som sælger skal omregistre bilen så har du aldrig problemer, ingen forsikringsbevis, ingen nummerplader
    vh

• #24   15. nov 2011 Har prøvet det samme, meldte pladerne stjålet og politiet kunne få tid om 8-9 måneder til at se på sagen.
    Du ser aldrig din vægtafgift igen, men har du en kvittering for at du har meldt pladerne stjålne har du jo ikke problemer hvis nu bilen bliver brugt til tyveri eller lignende i mellemtiden.

• #25   15. nov 2011 Du ska sku ikk melde den stjålet for det er den jo ikk..

Meld den solgt ved forsikringen og de sender en "rød" seddel til motorkontoret og så bliver den afmeldt og pladerne bliver efterlyst..

• #26   16. nov 2011 det er altså ikke altid at det hjælper bare at afmelde den ved forsikring. jeg bøvler pt med tryg om en bil fra januar der først efter at landbetjenten tog affære at bilen blev afmeldt mit navn, så det er bare at komme afsted og få underskrevet en tro og lov erklaring på at bilen er solgt gerne med bevis fra forsikring så klare de resten

• #27   16. nov 2011 Har gjort det 2 gange og der var ingen problemer..

Kommentér på:
Tvangsafmelde plader?

Annonce