{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.832 visninger | Oprettet:

Tvangsafmelding :) {{forumTopicSubject}}

ren interesse

har lige solgt 2 stk biler - og begge blev selvfølgelig ikke omregistret som aftalt smiley folk er jo spassere..

men jeg har selvfølgelig haft papirende så iorden så jeg kunne tvangsafmelde dem fra dag til dag.....

mit spørgsmål:
på min "afmeldings seddel" står der at seddlen skal bruges hvis der skal nye plader på køretøjet, kan det passe?

for hvis det passer er seddlen ikke billig! (nye ejer kunne bare have overholdt tiden jo - lod den endag køre et par dage ekstra) !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangsafmelding :)
  • #1   16. jun 2011 Synd for køber. Du afmelder dem jo bare, så må han/hun/de lære af fejlen.

• #2   16. jun 2011 Det er jo det der med at tvangs afmelde.. Pladerne bliver gjort ugyldige fordi det jo ikke er lovligt at køre i en anden mands navn så at sige.. Det står jo i loven at omregi skal ske indenfor 14 dage..

Så ja du er i din gode ret til at tvangsafmelde, og ja manden skal købe ny plader fordi de bliver klippet hvis han bliver stoppet.. Fordi han jo så køre uden forsikring fordi du har tvangsafmeldt bilen..

• #3   16. jun 2011 - max -

præcis - de er også afmeldt ..

men har bare aldrig hørt hvad der sker med vedkommende der har købt bilen - altså udover at pladerne bliver indraget`?

• #4   16. jun 2011 der står på kviteringen jeg får at man skal medbringe den sammen med reg-attest for at få nye plader på ??

• #5   16. jun 2011 haha har selv lige været udsat for det samme, så har været en tur på gården i dag og få det gjort.. Men der stod ikke noget om det du siger der..
    Altså der kan jo skaffes plader til den igen, det koster jo så bare de 1180kr.. og så er det bare synd for køber, for han har ikke nået at omreg den..

det er sådan jeg har forstået det.. men ret mig hvis jeg tager fejl smiley

• #6   16. jun 2011 Altsår er sku ikke helt inde i det med at tvangs afmelde.. Men er af tingene er jo at vægt afgift og forsikring bliver fjernet fra tidliger ejer..
    Og panserne kan tage pladerne hvis de ser bilen..
    Så det må vel være ligesom og køre i en bil uden forsikring, hvilket giver en bette bøde..
    Plus at han skal betale for nye plader..

• #7   16. jun 2011 kent - hvis du tvangsafmelder bilen, har du ikke ansvaret for bilen mere.. KUN fra salgsdato'en til den dato der står på tvangsafmeldingen.. det var hvad jeg fik forklaret i dag...

• #8   16. jun 2011 Ja det jo også det jeg skriver..

Og derfor mener jeg at udover at skulle købe nye plader, vil den nye ejer også få en bøde for at køre i bilen når/hvis han bliver stoppet da bilen ikke længere er forsikring ej heller er betalt vægt afgift på den..

• #9   16. jun 2011 ja det ville man da regne med... Men mon så ikke han lærer det?? selvfølgelig er det sur røv, men hellere at den "skyldige" får skraldet for det, end du, som har solgt bilen i god tro, gør.. og så kan du grine af ham bagefter smiley

Syntes hvertfald ikke man skal rende rundt og have ondt af folk over de får bøder osv for det.. det er jo deres egen skyld.. de har endda 3 uger til det.. og ikke kun 14 dage smiley

• #10   16. jun 2011 Ja fuck dem, de skal bare betale.. Hvis man kan oveholde en aftale, hvilket mange folk ikke kan, så det sku ikke mit problem om de får bøder osv.. Det har de sku selv bedt om.. Og hellere de får en kæmpe bøde end det min forsikring og navn som skal betale div skader osv..

• #11   16. jun 2011 præcis... men så længe papiret er skrevet under på at den er tvangsafmeldt, er det ikke længere din hovedpine, så kommer panserbasserne bare og tager pladerne hvis de ser bilen smiley og evt bøde hvis man bliver stoppet.. vil jeg mene..

• #12   16. jun 2011 Ja lige præcis..

• #13   16. jun 2011 jeg laver altid 2 kontrakter

1. med salget af bilen

2. en erklæring om at køber er ening og indforstået i hvilken dato bilen skal omregistreres og at jeg vil tvangsafmelde den hvis aftalen ikke bliver overholdt smiley

Kommentér på:
Tvangsafmelding :)

Annonce