{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.488 visninger | Oprettet:

Olie fra aldi er godt :D {{forumTopicSubject}}

hej bg har set flere tråde om olie fra aldi og diverse supermakeder og har nu besluttet mig for at undersøge sagen. jeg arbejder selv på et værksted hvor vi bruger liquy moly som er et af "DE GODE" mærker. har sporet mig frem til hvor aldi`s SAE 10w40. olie kommer fra. http://www.wolfoil.com/update/documenten/deens/Personbiler/neutraal/14115nda.pdf http://www.wolfoil.com/dk/pvl_detail.aspx?dirID=351
olien er lavet af firmaet pennol som er ejet/en gren af Wolf Oil Corporation. hvis i har kendskab firmaet og andre billige og dyre olier er i velkommen til at byde ind.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie fra aldi er godt :D
  • #2   16. nov 2011 Kan du give lidt mere info ?Hvorfor er det ligeså godt som jeres olie på værkstedet?

• #3   16. nov 2011 Så synes jeg da at du skal tage fat i databladene, og så vende tilbage med resultatet når du har undersøgt de forskellige smiley

• #4   16. nov 2011 jeg siger ikke at det er bedre eller dårligere end det på mit værksted men vil bare fordsøge at fortælle at olien fra aldi kan være ligeså godt som alle de andre produkter med flotte farver på dunken og løfter om alt muligt. altså bryde fordommen om at olie fra aldí kommer fra en garage fra polen hvor 3 gutter haler spildolie i dunke.

• #5   16. nov 2011 fordi et firma lover en masse ting betyder det jo ikke at det virker. gider heller ikke gå helt i detaljer. bare vise at det sikkert er en udmærket olie.

• #6   16. nov 2011 Det er sgu da lige meget hvor det kommer fra - det er noget lort. Punktum. Alle firmaer der laver olie laver både dyre og billige olier, og pris og kvalitet hænger meget godt sammen når det kommer til motorolie, så jeg kunne aldrig drømme om at købe billig olie fra aldi

• #7   16. nov 2011 ja det er jeg så ikke enig med dig i men det fordi du er vokset op det sikkert. for den generalle opfatning af produkter er at jo dyrre jo bedre men det er til tider bullshit.

• #8   16. nov 2011 jeg køber olie i lidle. og det er fint til mig. da min bil æder 5 litter i måneden

• #9   16. nov 2011 jeg har tidliger kørt meget på olie fra aldi og det har min bror og min far også. men nu har jeg så købt en hel trumle elf olie. som vi alle 3 er begyndt at bruge af. og alle 3 biler har mere end halveret deres olie forbrug. det er bare min egen efaring.

• #10   16. nov 2011 julius: Du er da helt væk. Du har jo slet ingen argumenter at have din påstand i. Og på en vare der er så prisfølsom kan du være helt sikker på at der er en grund til at de dyre mærker koster det de koster.

Og hvis din påstand er sand, så kunne alverdens værksteder og motorsportsteams osv jo spare formuer hvis de ligesom dig var klar over at den billige olie er præcis lige så god som det dyre olie.

Der er jo ikke noget at diskutere, det er et faktum at de dyre olier smørrer bedre - det er jo videnskabeligt bevist masser af gange.

Ligesom af det dyre brændstof fra Shell f.eks. også er bedre for din bil end det fra discount stationerne og man også ofte kører længere på literen på det

• #11   16. nov 2011 køre thansen olie på min carina .. ANER ikke hvor dte komemr fra og er også lige glad .,..

på supraen køre jeg SUNOCO race olie på supraen ....

så for at sige det .. lidle/thansen lorte olie er fint ..... så længe det ikke skal andet end at holde olieindikatoren fra at blinke

• #12   16. nov 2011 HARTMANN: Ja det kan vi godt blive enige om. Hvis det bare er til en gammel kasse man man ikke interesserer sig for er det billige fint, men der er ingen der skal komme og sige at det billige er lige så godt som det dyre.

• #13   16. nov 2011 Altså, nu er kormoran dæk jo heller ikke gode fordi det er Michelin som laver dem smiley

• #14   16. nov 2011 Hartmann lige præcis. Daa P spar lige lidt på testoronet smiley kan godt se hvad du mener selfølgelig er mange af de dyre mærker sikkert bedre. men på kværnen i en familiebil fra 1995-03 er aldi og lidl`s sikkert tilstrækkeligt. ville bare fortælle at olien fra aldi sikkert ikke er så dårlig som folk postulere at den er.

• #15   16. nov 2011 by the way min Titel (olie fra aldi er godt ) var nok lidt misvisende. men målet var at få folk til at byde ind.

• #16   16. nov 2011 Aldi sælger billige varer, som sagtens kan være gode, ting jeg køber i Aldi fordi jeg synes det er bedst:

Bacontern
    Mælk
    Dybfrosne mørbrad-bøffer
    chokolade-plader med og uden nødder

resten er sådan lidt ligegyldige varer smiley

• #17   16. nov 2011 sådan et firma som texaco laver jo også både dyrt og billig olie. det er jo nok ikke ligemeget, om man giver 3-400 kr for 4l. eller om man køre i jem og fiks, og giver 69 for 4l. selv om der også står texaco på dunken.

• #18   16. nov 2011 dichael i know what you mean smiley '

• #19   16. nov 2011 bo p det self rigitgt smiley men jeg tror sgu ikk det er muligt at få noget olie i en butik i danmark der er så dårlig at hvis man gebærder sig rigtigt kan ødelægge en motor med mindre!!! med mindre at det self er en diesel eller turbo motor. ? hvad tror du ?

• #20   16. nov 2011 jeg hved ikke om det kan gøre skade. men har selv oplevet, at motoren har et meget støre olieforbrug med blillg olie

• Flemming Hansen B
    Flemming Hansen B Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #21   5. okt 2012 Aldi Olie har altid , haft de bedste specifikationer, og har det stadig, se her..Jeg har brugt det i mange år og anbefaler det gerne til andre..De store firmaer, vil blot tjene 20 kr ekstra pr liter og så skal de lige have 20 kr mere igen for reklamer og etiket mm..Blot min mening, om det ....fortsat hygge
    http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=1&t=108834

• C S
    C S Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #22   12. okt 2014 Jeg har nu kørt et år / 10.000 km. på Aldi's W5 Supertech . Bilen er en Mitsubishi Grandis med en diesel 2,0 VW motor med turbo hvilket var min største bekymring ,turbo som stort set alle diesel biler har idag og tilkoksning pga. dårlig olie kan være fatal for så'n fløjte. Jeg har nøje fulgt olien visuelt på pinden og overraskende lavt olieforbrug med 0,5 L ialt. Den kører nogen gode langture i ny og næ . Min konklusion må være at til ordinær kørsel er det et udmærket valg da jeg vil give Flemming ret i at de større selskaber bruger mange penge på markedsføring , det koster ,hvem har f.eks set reklamer for W5 på en F1 bil... og Shell har ofte meget billig kvalitets olie i Bilka til lav pris , hvorfor : Fordi de kan og den burde koste det i enhver butik også på tankstationer hvor prisen er himmelhøj.Summa summarum Aldi sælger en udmærket olie til hverdagsbrug , skal jeg til Italien med campingvogn ville jeg skifte til en High Performance motorolie pris underordnet.

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    apr 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #23   22. apr 2018 Aldi olie er præcis det samme som det der hældes på dyre flasker. Man kalder det for overskuds olie. Havde en honda 1,3 jeg kørte med aldi olie i 10år med den.. man skal ikke cære bange for at bruge den. Jeg bruger den til flush når jeg skifter olie på min bil. Da jeg har en stor dyr bil der ikke bruger halv sync. 10 40. Så flusher jeg det gamle olie ud med den billige fra aldi. Har man en bil der kan køre med aldi olie er det dumt at købe shell olie til 200kr literen.

Kommentér på:
Olie fra aldi er godt :D

Annonce