{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørelys / Drejelys VW Polo..
  • #1   19. jan 2012 Kommer an på størrelsen på central elektronikken men den kan jo skiftes.

• #2   19. jan 2012 Det er ikke bare lige, det er jo en del af forlygten at den kan køre sidelæns, så jeg tvivler stærkt på det er besværet værd :o)

• #3   19. jan 2012 Nogle modeller kan der monteres kurve lys som ekstraudstyr

• #4   19. jan 2012 René

Det er da tågelygten der tænker på en polo hvis den er med alm halogen lygter. Eller er jeg gået glip af noget ? Mine forældre Købte en tiguan og en polo 2012 og begge er med drejelys i tågelygterne?

• #5   19. jan 2012 René H J..

Vi snakker om kørelys via tågelygterne.. smiley

• #6   19. jan 2012 René H J..

Og derved også drejelys via tågelygterne..

• #7   19. jan 2012 Det kræver 30 bit highline CAN for at lave statisk kurvelys (dreje lys i tågelygterne) Men hvis man senere vil have dynamisk kurve lys ved at have xenon med AFL så kan 30 bit highline Can også styre det

• #8   19. jan 2012 Christian H..

Dvs. hvis man ikke køber en spritny bil og derved bestiller det.. Så er det noget røv at eftermonterer..?
    Hvad med kørelys via tågelygterne..? Er det bare at skifte dem ud til et sæt med positionslyset dernede..?

• #9   19. jan 2012 På vag biler er det nemmere at skifte Central elektronikken ud end at lave efter monterede løsninger. Hvis du bestiller en sprit ny polo så burde det ikke være noget problem at lave køre lys i tågelyset. Det hele kan laves med VCDS som er et program til en computer som så snakker sammen med bilen igennem ODB stikket

• #10   19. jan 2012 Jeg har skiftet en del styrebokse og kodet dem. Har givet ca 1000-1300kr pr boks. 30 bytes highend

• #11   19. jan 2012 Okay..

Skal boksen også skiftes hvis man bare skal have kørelys via tågelyset..?

• #12   19. jan 2012 Drejelys og kørelys er to forskellige ting, der er uafhængige på Polo 6R.

Drejelys er tågelygten der tænder når du drejer eller blinker med hastigheder under 30 km/t.

Kørelys i tågelygten er en anden tågelygte med en ekstra pære helt ude i siden, dette lyser i stedet for nærlyset, når der er kørelys på bilen. Positionslyset er IKKE tændt sammen med kørelyset, selvom det kan kodes, så er det ikke lovpligtigt, og det er derfor ikke koblet til som standard.

Som de andre siger, så skal der nogle dele til, og det vil helt sikkert koste lidt, så det kan i nogle tilfælde godt svare sig at finde/købe en bil der har det udstyr du ønsker i forvejen.
    Kørelys og drejelys i tågelygterne er ekstraudstyr. Dog har BlueMotion som standard kørelys i/ved tågelygten.

Jeg har selv begge dele på min Polo 6R og jeg er rigtig godt tilfreds med det.

• #13   19. jan 2012 Brian D..

Der er bare ikke rigtig nogen til salg med dette monteret.. Derfor har jeg som så´n kun to valg.. Købe en spritny bil og selv bestille det, eller købe en brugt bil og få det eftermonteret..
    Men forhandleren mente bare ikke at det kunne lade sig gøre så nemt, da den elektronikboks som var i en bil uden kørelys/drejelys i tågelygterne, er en anden slags i forhold til hvis kørelys/drejelys havde været monteret fra starten..

Men det er så også det jeg har fornemmelsen er rigtigt..
    Hvis jeg nu nøjes med at købe en brugt og derefter ville have kørelys i tågelygterne.. Skal boksen så også udskiftes eller er det kun hvis der skal drejelys i også..?

• #14   19. jan 2012 Er det ikke kun uafhængigt af hinanden på en BMT?

• #15   19. jan 2012 Christian H >> Hvad mener du med uafhængigt?

Min Polo 1.6 TDI 105 HK Highline har kørelys ved tågelygterne, og drejelys i tågelygterne.
    På kørelys, så er det udelukkende de to pærer ved siden af tågelygterne der er tændt.
    På nærlys tænder tågelygten i den side du drejer/blinker til, hvis du kører under 30 km/t (og de ikke er tændt i forvejen).
    Man kan kode således at positionslys tænder sammen med kørelys, men som standard er det slukket med kørelyset tændt.

• #16   19. jan 2012 Sådan at der er en pære til at lyse ligeud og en til at lyse til siden men det svarer du jo sådan set på i dit svar smiley
    Hvis du koder positions lyset til at lyse sammen med køre lyset begynder baglygterne så vidt jeg ved også at lyse så sparer du ikke brændstof

• #17   19. jan 2012 Det er korrekt.

Der er to pærer i hver side hvis man har kørelys ved tågelygterne.
    Og ja, hvis du koder positionslys til at tænde, så tænder det i forlygterne, baglygterne og nummerpladelyset. Jeg tror endda at det også tænder lyset i kontakterne indendørs.
    Så nej, man sparer kun forskellen mellem nærlys pæren og så den lille pære ved tågelygterne, jeg mener det er 55W vs 20W, så det er 70W der spares. Men korrekt så giver det knap så meget mening.
    Hvis man ikke køber den med kørelys ved tågelygten, så er det også kun nærlys pæren der er tændt ved kørelys.

Kommentér på:
Kørelys / Drejelys VW Polo..

Annonce