{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Vectra C 1.9 CDTi
  • #1   30. jan 2012 den er bare lækker!
    det eneste er deres generator, svinghjul og kobling som er noget skidt.. ellers køre den bare..
    utrolig lidt vi ser dem på værkstedet udover normal serivce, selvf. smiley

• #2   30. jan 2012 har haft en i 5måneder.. på den tid blev der skiftet generator, svinghjul, kobling, 2x bagklaps kontakt, 2 x EGR ventil og en komplet turbo.. det er det dårligste bilkøb jeg nogensinde har gjort.. solgte den hurtigt igen..

• #3   30. jan 2012 Som Martin L Siger, så der ikke store problemer med dem, de er rigtig lækre.

• #4   30. jan 2012 har en kammerat der også har haft en fra helt ny der på de første 25.000km blev der skiftet undervogn 2 gange fordi bilen hele tiden trak til højre hvor opel sidst opgav at finde fejlen og der blev skiftet topstykke og indsugningsmanifold så solgte han også bilen igen..

men kender så også en der har en nu og den kører bare..

• #5   30. jan 2012 hmm, nogen har problemer med for fjedre, og som de andre skriver svinghjul kobling og generator, men ellers kør den bare, vi har ikke haft de store problemer med dem, og 150hk versionen er kanon

• #6   30. jan 2012 Jeg har selv en 2.0 turbo benzin og den kører bare
    Jeg er glad for det ikke var en diesel vi købt for den larmer meget i motoren

• #7   30. jan 2012 ja 2,0 t er også rigtig lækker smiley men nu var det en diesel der blev spurgt om smiley men sys nu ikke det er så slemt smiley

• #8   30. jan 2012 jeg har en der har fået skiftet generator og svinghjul står for tur nu..

men den kører pisse godt

• #9   30. jan 2012 Svinghjulet er dens svagepunkt.. specielt hvis den bliver chippet, så holder den endnu kortere tid smiley

Knækket fejdre, hivs de aldrig har været skiftet så kommer du til det smiley

EGR, kan kokse til, i stedet for udskift som de andre skriver om, kan man jo bare vælge at rense den noget billigere.....

Generator har jeg dog aldrig hørt om (har ikke fået skiftet på min endnu..)

• #10   31. jan 2012 egr kokser også til på andre biler,
    generator er en sliddel
    fjedre kommer vel an på hvor langt den har kørt , ryger iøvrigt også på mange andre biler.

svinghjul er af typen dual mass disse ryger også på andre dieselbiler af andet mærke.

så det bliver ikke bedre at købe en anden dieselbil.

• #11   31. jan 2012 Hvis du ikke har skiftet fejdre på vectra inden der er gået 6 år er der noget galt ;)... normalt ryger de efter 3-5...

• #12   31. jan 2012 fjedre er til at leve med.

• #13   31. jan 2012 sidder som værkføre i et opelhus..

svagheder på dem

Kobling / svinghjul / slavecylinder (dyr rep)
    EGR Ventil / tilsoddet partikelfilter
    CIM Ratstamme moduler (defekt ratvinkel sensor)
    Knækkede fjedre
    Ledningsnet i bagklapper (nr. pladelys)
    Generator en model køre med 140AMP den koster 9.000 + moms + montering Vanvittig priser. en 130 AMP koster under det halve

Faktisk de mest hyppige fejl der er på disse biler, udover det køre de faktisk rigtig godt en 1.9 DTH er ikke lige at kims af men det er en Fiat motor der ligger i dem, ikke opels egen.

og de køre 150.000 km på en tandrem, - skovlhjul er tit se gå løse på vandpumperne og koste en sprunget tandrem og nogen nye ventilløftere. de er mekaniske

• carlerik l
    carlerik l Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #14   26. jan 2014 Findes der ikke efter marked dele så som kobling og sving hjul der er stærker

• #15   11. mar 2017 spørgsmål....
    Har en kammi med en 1.9 CDTI, han har fået af vide at motoren skal rykkes og bilen skal i bænk ligende ting for at skifte koblingen...
    der er vel ikke noget specielt ved den i forhold til andre biler?

Kommentér på:
Opel Vectra C 1.9 CDTi

Annonce