{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tegn på ok eller slidt motor
  • #1   1. feb 2012 Går ud fra du mener oliedæksel. Her om vinteren bliver det lidt svært, medmindre den kommer ud på en god lang køretur, pga kondensvand. Hvis det er højsommer og der er "mayonise" på oliedækslet, kan det være vand i olien = mulig defekt toppakning.

• #2   1. feb 2012 jeg har en gammel volvo 850 bruger cirka 1 liter for hver 3500km køre stadig som en drøm.. oliedækselen, ligger stille når den skrues løs. og motoren går jævn...

• #3   1. feb 2012 1 liter for 3500 km er nu ik så slemt igen.. I mine øre lyder det ik til at du skal være bekymret.. Alle biler bruger sq lidt olie..

• #4   1. feb 2012 Der er mange steder hvor man kan "kigge" oliedæksel er en af dem, men det kan betyde alt fra kondens, til defekt opakning..

1 liter pr 3500km er ikke problematisk, et pludselig forøget olieforbrug er derimod et problem..!

• #6   1. feb 2012 bare ok. tak for dit svar

• #7   1. feb 2012 Men vil du have svar på en evt. defekt toppakning, så skal du en tur ud på motorvejen, eller en god lang tur (mellem 50-100 km) sådan den bliver ordentlig varm.. Har der været det såkaldte "mayonasie" (gult agtig snask) på oliedækslet og det er forsvundet derefter, har det bare været kondens..

Derimod, er det der stadig, evt i større mængde, er der god grund til bekymring.. Det er der hvor toppen kan være defekt.. Men så ville du højst sandsynligt osse kunne se et vandforbrug..

• #8   1. feb 2012 hvis den blander vand i olien så ville det osse kunen ses i vandet og din olie stand ville stige kraftigt det hvide snask er helt sikkert kondens og det er ikek bare lige sådan og få væk igen helelr ikek efter en lang tur jo den kan tørre det af men du skal ikek være bekymret 3500 på 1 liter olie er ikke slemt og det med og løsne dækslet så kan du se om din stempel ringe er slidt op mange biler vil dækslet hoppe en lille smule men bliver det blæst af er der self grund til bekymring. men jeg tænker dit olie forbrug komemr oppe fra olie tyvene hvor dine ventiler køre i og måske kan der komme en smule forbi stempel ringene prøv da evt og køre en olie kur på den ved næste olie skift tag en bell add service rens 3 og hæld i olien på varm motor og lade den køre i tomgang i 45 min ca og skift så olie og filter det kan hjælpe på dit problem jeg har selv oplevet positive resultater før

• #9   1. feb 2012 det er normait for volvo, med snask i olie påfylning...

• #10   1. feb 2012 Det kan du ikke bruge til noget som helst.
    Stemplerne flytter lige så meget luft når de går ned som når de går op, så om olieproppen bliver liggende, afhænger udenlukkende af hvor god krumtapsventilation der er!

• #11   2. feb 2012 hvis du tager olieproppen ud skal den blive i samme tomgang (uændret)

• #12   2. feb 2012 Der er også meget forskel på hvordan motorer går. Jeg tvivler meget på at en 2,4d som den i min transporter nogensiden har gået vibrationsfrit i tomgang;), det gør den ihvertfald ikke mere, omend den går kanon, og bruger under 1/2l olie på de 12-15.000 jeg kører mellem olieskift.

Kommentér på:
tegn på ok eller slidt motor

Annonce