{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.390 visninger | Oprettet:

Kørsel i overhalingsbanen på motorveje {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg er lavet for at høre hvad i gør i given situation og hvad i mener om det.
Jeg oplever ofte når jeg køre på motorvejen at der så ligge en i ydersporet på trods af der ingen er i indersporet.
Altså ligger jeg mig tættere og tættere på forankørende, giver et pænt blik med det lange lys, ok, prøve det med lyset igen, ok et par gange til, der er jo stadig ingen i indersporet.
Hmmmmm nå prøver lige et dyt, samme resultat.
Ja, ja, jeg ved godt vi køre 110 og ikke må køre mere, men men, derfor kan forankørende vel godt trække ind.
MEN DET SKER BARE IKKE.
Så jeg ryger inden om, min langemand vifter helt vildt, og får jeg tegn om jeg er skør langt lys så kan vi hurtigt komme ned på 50 km/t og vi kan også godt danse. F... jeg bliver totalt sindsyg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel i overhalingsbanen på motorveje
  • #1   20. jan 2008 jeg blinker til venstre som et signal på jeg vil overhæle, virker dette ikke blinker jeg, virke dette heller ikke dytter jeg, til sidst overhæler jeg inden om med en flot finger med på vejen smiley

• #2   20. jan 2008 Må tilkendegive at jeg har gjort det samme nogle gange.

• #3   20. jan 2008 110% enig herfra...!!

det er til at blive fuldstændig idot af...!

jeg har den situation et par gange om ugen! især når jeg har fri og skal hjem ad motorstien, så kan jeg slet ikke klare hvis folk bare ligger i ydersporet uden grund! de skal da ikke blande sig i hvis jeg vil køre 140 istedet for 110? de kan da bare trække ind i 10 sek. og lade mig passere og så kan de da trække ud igen!?

helt enig herfra! det er sygt provokerende!!! jeg kunne dog ikke finde på at køre indenom...

• #4   20. jan 2008 skubber lidt til forankørernde forudsat det er firmabilen jeg kører i;)

• #5   20. jan 2008 Det er sådan set lige meget hvor stærkt du kører .. smiley Personen har ikke ret til at ligge sådan.. Det er politiets arbejde smiley har været i tv syd engang med de der video politi

• #6   20. jan 2008 Min kærestes søster ligger altid i overhælningsbanen når hun køre motorvej vildt underligt, men nu er hun bestemt heller ikke den varmeste ske i heriongaden.

• #7   20. jan 2008 ville sletter ikk sige hvad jeg gør....

• #8   20. jan 2008 Glem det, vil bare ikke finde mig i det

• #9   20. jan 2008 sjovt nok flytter folk sig tit når de ser min bil i bakspejlet!
    hehe jeg tror det er fronten og lygterne der for den til at virke mere "voldsom" end den egentligt er!! haha!

de tænker "må hellere lige flytte mig, der kommer vist noget lav sportsvogn"

men så er det bare en corolla der tager 10 år om at overhale...! haha..!

• #10   20. jan 2008 Har overhalet en indenom som ikke ville trække ind, da jeg trækker ud foran ham rammer jeg hans kofanger så han slingre. Han melder mig til politiet, og jeg betalte med glæde den tusse det kostede.

• #11   20. jan 2008 havde sku også kørt ind i indersporet og så køre langsomt frem da man ikke ved med sådan nogen hva de kan finde på og når jeg så var kommet forbi ham havde jeg kørt ud i ydersporet og kørt 100km/t

• #12   20. jan 2008 Hehe Auditosse, jeg måtte jo lige ind og lure;-)

Jeg skal være den første til at blive stik idiot når endnu en Johnny-Brian sætter andres liv og førlighed på spil, ved at køre som en idiot. Men der fra og så til at smide sig i overhal8ingssporet, er der fandeme langt.

Det er kun for provokationen og "jeg holder på min ret's" skyld, og det holder ingen steder. Metoden med blinklys, dyt, blink med det lange, og derefter overhaling indenom, er også min favorit. Om ikke for hastigheden, så for at idioten ikke får sin vilje. Fucking tabere der gør sådan noget imho.

• #13   20. jan 2008 Julie ---> haha! lige præcis!!! min er også lidt sløv omkring de 130!! så når man overhaler en lang lastbil og har planlagt at trække ind foran ham, så klistrer der bare den største svinske Q7'er i røven af en og hidser sig op!! det er pisse træls!! man kan jo for fanden ikke give mere gas! den er jo bund! bare fordi ham bagved kun har foden halvt nede på sin store 300hk diesel SUV !!!

• #14   20. jan 2008 Kan kun give ret i at det er irriterende, men at køre inden om og helt op i røven på vedkommende er både farligt og ulovligt, jeg har set uheld opstået på grund af den slags, og ligger der en panser, ja så hænger pappet i en tynd tråd.

• #15   20. jan 2008 Man skal jo blinke til venstre for at skifte vognbane så kan da ikke se hvorfor det giver klip i kortet at blinke til venstre når man gerne vil overhæle ventre om en bil ? har aldrig hørt det kunne give et klip må jeg indrømme, vil meget gerne se det på tryk evt. på en hjemmeside med troværdig indhold

• #16   20. jan 2008 Julie
    Jeg har INTET probelm i at vente på at en langsomt køre bil er ved at foretage en overhaling. Forventer så at når den er overstået at der så trækkes ind.
    Og må da så erkende at jeg hverken tænker på klip i kort, bøder eller frakendelse når jeg i længere tid har pænt bedt om at der trækkes ind.

• #17   20. jan 2008 Julie H

gider du ikke lige komme med et link til et sted hvor der står at man ikke må blinke til venstre på motorvejen???

personligt gør jeg det HVER gang jeg foretager vognbaneskift på notorvejen (venstre når jeg lægge mig ud i overhalingsbanen og højre når jeg lægge mig tilbage i højre spor)

mvh kevin

• #18   20. jan 2008 Jeg ved ikke rigtig.. Tør man tro på lovgivning remset op af en pige i en gammel rusten Escoford, som til trods for at den er grå, bliver kaldt pink lady?:p

Men du har nu en meget god pointe, og jeg sku personligt heller ikke nyde noget af at prøve det, med mindre jeg var ret sikker på at der ikke var tale om en civil politibil.

• #19   20. jan 2008 Auditosserne --> ja okay, men de fleste som kører de store biler som din. større bmw, mercedes osv...

de opfører sig sindsygt pga. de har mere motorkraft end de små og så skal de bare op at presse på! pisse træls...
    men fedt nok at du ikke gør det i det mindste!

• #20   20. jan 2008 Folk skal bare lære at holde til højre.

• #21   20. jan 2008 Klippekortet gælder for alle motordrevne køretøjer, der kræves kørekort til.

Du får et klip, hvis du:

Overskrider hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    Kører med for kort afstand til forankørende
    Kører ulovligt i nødsporet
    Ikke spænder børn under 15 år fast i bilen
    Kører over for rødt
    Overtræder reglerne om vigepligt
    Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling
    Overskrider spærrelinier ved overhaling
    Øger hastigheden, når du bliver overhalet
    Overhaler ved et fodgængerfelt
    Kører mod færdselsretningen
    Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik
    Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre trafikanter
    Kører venstre om helleanlæg
    Kører om kap eller væddeløbskørsel på vej
    Kører over jernbanespor, hvis der er givet signal til standsning
    Ikke sørger for at, passager ml. 8 og 15 år anvender styrthjelm på motorcykel

mvh kevin

• #22   20. jan 2008 Kevin ---> nemlig...!?

sådan gør jeg da også? 2 blink til venstre inden jeg skifter bane og 1-2 blink når jeg trækker ind...??!

troede det var sådan man skulle gøre? hehe...

• #23   20. jan 2008 Jeg lider desværre af hjernedødskriteriet når jeg har kørt længe nok efter en der ikke lige gider trække ind. Så jeg ryger indom uanset om jeg er på mc, eller i bil

• #24   20. jan 2008 Julie H <-- Hvor står det at man ikke må blinke med det lange lys. Ved fra vores mc'er herhjemme at der er en fin lille knap hvor der står pass. Denne er beregnet til at blinke med det lange lys når man kommer bagfra, for at markere at man køre hurtigere end den forankørende.

Og vi lærte da også at bruge det da jeg tog mit kørekort til mc. Og tvivler på at der er forskel på regelerne med hensyn til brug af lyset på denne måde.

• #25   20. jan 2008 Åh ja. Mht at blinke: Det skal man jo ved baneskifte. Men om der sku være en ell anden regel om at man ikke må blinke til venstre, hvis man allerede befinder sig i venstre vognbane, aner jeg oprigtigt ikke.

Hvis man overhaler indenom uden først at have sikret sig at der ingen andre trafikanten er som kan komme i klemme, er man idiot og psykopat, og fortjener ikke at leve. Samme gælder at presse ell direkte at skubbe til folk. Det gør man bare ikke. Er alt for farligt, og kan ikke forsvares.

• #26   20. jan 2008 I tyskland havde de en overgang en kampagne for at få folk til at holde til højre, og der blev kørt ekstra politi som udskrev bøder for at få folk til at lære det.

• #27   20. jan 2008 jeg blinker altid til venstre hvis folk ik flytter sig når jeg kommer med for hurtig fart på smiley '

har dog heller aldrig hørt at om et klip i kortet hvis man blinker til venstre i ydrebanen ? man gør det jo kun for at vise man er der og man gerne vil forbi når der ikke er NOGEN inden i inderste bane overhoved eller i midten ? ' hvis de ik flytter sig så er det inden om. men med varsomhed !

men fattert ik folk ligger sig der ude med 110 i timen med mindre der er grund til det, ellers gør jeg ik .

• #28   20. jan 2008 julie H

jeg henviser til det indlæg jeg har skrevet længere oppe om reglerne for klip i kortet...

mvh kevin

• #29   20. jan 2008 Er det en længere bil række jeg overhaler på motorvejen så køre jeg med venstre blinklys tændt til de sidste biler er overstået. Hvis der er nogle i ydersporet får de nogle blink med det lange lys, hvis de ikke flytter sig må man inden om.

• #30   20. jan 2008 Det er skide irriterende med folk der konsekvent ligger i overhalingsbanen. De er faktisk lige så lamme i roen som dem der overhaler indenom...
    Personligt kunne jeg ikke drømme om at overhale indenom; Jeg lægger mig bare skråt bagved i inderbanen og så ER der altså ikke meget andet at gøre end bare vente, vente og atter vente. Alt det andet er dybt idiotisk og årsag til al for mange ulykker og arrigskab på vejene.

• #31   20. jan 2008 Julie - kan du ikke finde et sted, hvor det står man ikke må blinke til venstre når man ligger til venstre på motorvejen og gerne vil overhæle, vil meget gerne vide om man kan få klip for det, for ejg gør det ofte når jeg gerne vil overhæle netop for ikke at være til gene med mit lange lys.

• #32   20. jan 2008 Johnny K
    jeg er fuldstændigt enig.........men men jeg havde længe bedt pænt om at komme forbi og der var masser af plads til han kunne trække ind men jeg fik bare langemand gennem hans bagrude.
    Så har jeg desværre meget svært ved at styre mig.
    Han kune jo bare trække ind

• #33   20. jan 2008 Det er sgu et gennerelt problem at folk ikke fatter at køre der inde hvor de i følge loven altid skal køre med mindre de er i gang med en overhaling. Helt op i røven behøver man ikke være for at de kan se at man vil overhale, forholdsvist tæt på burde være nok til at fatte det. Køre selv 200 km dagligt på motorvej og min en gang om dagen er jeg udsat for at der enten er en foran mig der ikke vil trække ind eller at der liggen en eller anden idiot i sin dyre mercer eller audi og begynder at blinke med lyset og ligge helt op i røven af en når man er ved at overhale en lastbil og det har jeg ingen respekt for så min for rammer bremsen forholdsvist hårdt bremsen så han er ved at køre op i røven af mig, han får skylden hvis det sker;-), og tagen den men lige præcis den hastighed der er nødvendig for at komme forbi lastbilen..... Så kan han lære det:-)=

• #34   20. jan 2008 110 km/t er latterligt på de danske veje. Det burde være lovligt at køre 130km/t på ALLE motorveje i landet(nogle undtaget, da det der allerede er lovligt) Men uanet hvad, burde folk der "kun" kører 110 eller under, køre i inderbanen, da det er totalt provo, de ligger med 110 i ydrebanen, og der ikke er nogen bil i inderbanen i vejen, for de ikke kan trække ind! Så dem der kører 110 og under, fis ind til højre og bliv der, os andre, vi tager den anden bane...!;)

• #35   20. jan 2008 Julie......
    tjaaaa så får jeg det OG......ØHHHH, nej undskyld men der er jeg ret ligeglad......jeg ved hvad jeg gør og er klar til at tage konsekvenserne.

• #36   20. jan 2008 Theis A - hvis han kan bevise at du har bremset udnødvendigt kan du faktisk få skylden, blive sygtet for hensynsløst kørsel og for at bringe andre i fare.

• #37   20. jan 2008 Theis --> du må jo ikke bremse hårdt op uden grund

så for du jo noget af skylden...!

• #38   20. jan 2008 det er lovpligtigt at blinke til både højre og venstre men hvordan vil i så fortage et vognbane skift på motorvejen til venstre som i nu så fint blinker til når i ligger og leger idioter i overhallingen

• #39   20. jan 2008 folk de rligger i ydre banen uden grund burde få et KLIP

men det ser politet alt for lidt til !!

• #40   20. jan 2008 Kenny B ligger og leger idioter i overhallingen ? det er da idioten som ligger der ude i første omgang og ikke vil trække ind og mennesklig respekt bruger man da lige blinklyset frem for det langelys for ligesom at fortælle jeg gerne vil forbi, kan bestemt ikke se, hvorfor det skulle være idiotisk.

• #41   20. jan 2008 Auditosse: Jeg kan skam godt forstå dig, men alligevel. Det begymder at blive farligt når man presser folk, og det er en overhaling ikke værd. Du må i noget angermanament:o)

• #42   20. jan 2008 Mazda 2,3
    det lyder som du er en meget fornuftig en der overholder reglerne

• #43   20. jan 2008 Mike G

det giver rent faktisk et klip hvis man ikke holder til højre på motorvejen...

mvh kevin

• #44   20. jan 2008 ja okay kevin, men politet gør jo ik så meget ved det som de gør ved alt andet.

men tak (: '

• #45   20. jan 2008 Mike G

derfor er det stadig ikke tilladt at gøre det...

mvh kevin

• #46   20. jan 2008 Chris H
    Denne situation kan jeg altså opleve en del flere gange på f.eks. en tur tværs over fyn.

• #47   20. jan 2008 og hvis det er jeg skal dreje højre om og der er en dreje bane /lang afkørsel på motorvejen. og der ik er nogen der i sporet før længere fremme så køre jeg altid der ind og blinker til højre hele vejen op til afkørslen. men er også klar ved bremsen.

• #48   20. jan 2008 Julie H

det er ikke kun ulovligt... det giver også et klip at overhale venstre om

mvh kevin

• #49   20. jan 2008 det er muligt at nogle ligger i overhillingen men når man så trækker ind igen og det ved jeg fra min hverdag så kommer den bagfra kørende forbi og skal som sædvanlig og og ligge med 150 - 170 km/t igen så ved ikke lige hvad der er mest hensynsløst

• #51   20. jan 2008 Mazda 2.3
    må erkende at du i min verden ikke længere er troværdig ifølge det link jeg har lagt ind.
    ikke jeg har et probelm med hvad du viser. mere med at tingene ikke hænger sammen

• #52   20. jan 2008 De danske færdselsregler siger at vi har højre kørsel dvs at er den højre bane fri SKAL den benyttes uanset om du har tænkt dig at kører 110 eller 500

• #53   20. jan 2008 Julie dette emne er lavet til at høre hvad folk gør, ikke om hvad man må og ikke må smiley

• #54   20. jan 2008 dette emme er en af grundene til jeg ik gider køre på motor vej genralt da folk ung og ganle ligger og presser hinanden hele tiden maga belastene .. derfor tager jeg den alm landevej til tyskland uden om de der motor veje .... og desunden så tager det enda kun max 45 minutter extra at komme til tyskland via denne mode

Hvis jeg skal være helt æreligt så ka jeg faktis ik se nogle problemmer i at ligge i ydre bane med de tilladte 110 / 130 kmt da man må jo ik køre hurtigere end det .... og en anden ting Hvornår i verden holder endlig godt med afstand til foran kørene ( jeg som de få måske holder gerne de 50meter i afstand ) så lær det folkens GGGGG

• #55   20. jan 2008 Det alt det her i bund og grund handler om for mig, er at vi danskere evt. begynder på at tale sammen om hvordan vi færdes i trafikken.
    Når jeg f.eks. tænker på tyskere og deres kørestil, så tænker jeg at der kunne vi lære noget.
    Og ja, ikke mindst mig og mit temperament Johnny K

• #56   20. jan 2008 Jeg har skam set uheld hvor der var en som ikke kunne vente på at han trak ind til højre sidst var i 2000 på Helsingør motorvejen, det var knægt på 19 år ( verdensmester i kørsel i følge ham selv) med løse højttalere i bagruden som trak inden om det gjorde bilen foran desværre også, og det gik galt. Jeg hjalp med at tilkalde ambulance og fjerne bildele fra motorvejen.

• #57   20. jan 2008 Det hele drejer sig om trafik moral!
    Jeg har før haft en hurtig bil, men har nu en tung (langsom)Så kender situationen for begge typer.
    Men vil altid møde hr. selvpoliti på vejene, altså "jeg kører hvad man må, derfor kan jeg blive i venstre spor" andre bruger argumentet at højre spor er sporkørt af lastbiler, og kan være ubehagelige. Især i regnvejr.
    Men chikane på motorveje er livsfarlig, en opbremsning for at forklare at klovnen bag dig kører for tæt på dig, kan nemt være skyld i et uheld 5 km bag dig.:)

• #58   20. jan 2008 Chris ---> hahah!! "det har kvinden nok lært" ???

hehe... ja på den hårde måde?

hva fanden? skal du dytte af os..? nå men så skyder vi dig lige! 2 sek.!

• #59   20. jan 2008 alder fra 18år sgu sættes op til 25 for at få køre kort til bil ......

• #60   20. jan 2008 Jeg har boet i Sverige, og syns generelt at moralen er bedre der, og en tur til prag på den tyske autobahn er også en fornøjelse sammenlignet med de danske motorveje.

• #61   20. jan 2008 Julie - nå ja det skulle da lige på plads.

Audirosserne A - Det handler om alm. sund fornuft og gensidig respekt i traffiken en ting vi danskere generalt mangler meget af.

Kan huske da jeg flyttede til jylland nogen år siden, blev jeg utrolig overrasket over for egoitisk folk er her over i deres biler i forhold til københavn, hvor man ofte lukker folk ud fra side gader osv. her over skal man sgu vente længe på at en gider bruge 10sek extra på at lukke en bil ud.

Men generalt som sagt mangler vi danskere respekt for hinanden når vi tager bilen på.

• #62   20. jan 2008 det er da egentlig utroligt at læse det her igennem!!

vi kunne lære MEGET af tyskerne! de steder hvor de har 4 spor fungerer det bare pisse godt!

højre spor = lastbiler og andet tungt langsom kørende
    næste spor = lastbiler der vil overhale og alm. personbiler/varevogne
    næste spor = alm. biler der kører omkring 140+
    yderste spor = dyre biler der går over 250 + (alm. biler kører sjældent derude!!) det er nærmest forbeholdt store mercer, BMW, A6/A8, Porsche og den slags!

jeg syntes fandme det fungerer skide godt dernede! vi mangler simpelthen et ekstra spor herhjemme!

• #63   20. jan 2008 Jeg synes det har været en hyggelig debat vi har haft her.
    Og til Mazda, jeg er da ligeglad hvor du har kørt det henne, griner tvivler nu på at du holder dig til at køre de 30 km/t for stærkt.
    Vil da gerne fortælle dig at jeg selv har kørt 275 Km/t i A8
    og 285 km/t på mc. du må selv gætte et land griner
    Og ja jeg er en af de sindsyge personer, hermed erkendt, men jeg prøver og prøver og prøver og de fleste gange lykkedes det at holde mig selv tilbage og opføre mig ordentligt.

• #64   20. jan 2008 Julie --> ja det vil jeg godt! meget gerne endda!

det er mit store irritations moment på en dag, hvis jeg skal køre bag en eller anden gammel bedstefar i ydersporet med 100 km/t

og jeg overhaler ikke indenom...
    så jeg kan jo køre bagved fjolset i lang tid!

hvis der så havde været et ekstra spor, så kunne man lige smutte udenom ham der! kunne være dejligt!!

• #65   20. jan 2008 Lille drejning på debatten ser jeg.

Er enig. Danskerne er nogle svineører i trafikken, mig selv inkluderet ind i ml. Ikke at jeg moser frem ell sådan, men er nok for hurtig til at give en finger hvis en kvajer sig. Prøver bestemt at dysse det lidt ned, da man må formode at det er et mindretal af kvajerterne der reelt skyldes ligegyldighed ell provokation. Ahm, overvejer selv Angermanagement Auditosse:p

Men er også enig i at der her til lands, kan være ret stor forskel på hvordan folk ter sig. Kan sgu ikke se at det kan skade at give lidt plads, og hjælpe en anden ud. Men har da sågar oplevet blinkende lygter over en km ell to, og arrig dytten pga det. I en by for faen.. Tsk tsk tsk.

• #66   20. jan 2008 Jeg er også den der er strøget. Hold jer muntre, og opfør jer pænt i trafikken (ell noget:p).

• #67   20. jan 2008 Yes sov godt allesammen.

Kommentér på:
Kørsel i overhalingsbanen på motorveje

Annonce