{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring 3. biler i ens navn ??
  • #1   11. feb 2012 du kan få så mange du vil

• #2   11. feb 2012 Kan det sagtens. Forsikringen kan dog finde på, at undersøge hvem der bor i husstanden og hvor gamle de er.

Men selvrisiko er ofte højere, hvis bilen bliver ført af en under 25. Bliv skrevet på som bruger, hvis din plan er at bruge den ofte.

• #3   11. feb 2012 Ja og 3. Bil starter på trin 1

• #4   11. feb 2012 aaah... det gør den ikk M M... min far har lige haft en 3. bil på hans navn og der var ikke noget ændring i trin smiley

• #5   11. feb 2012 Hvis du tænker på at få din egen bil i din fars navn, så glem det først som sidst..

1. det er ulovligt
    2. der er gode chancer for at du bliver taget i det
    3. konsekvensen er pæn træls..

forsikrer et barn en bil i en forældres navn, er der tale om forsikrignssvig. Normalt foretager selskaberne sig intet, så længe der ikke sker en skade. Det er gode penge i kassen. Men - sker der en skade, vil den blive undersøgt til bunds. Skadesbehandlerne er trænet i at aflure forsøg på forsikringssvig.. De tjekker fx:

* hvilket navn der står på reg. attest
    * hvem der har optaget lån i bilen

Derudover bliver de især mistænkelige, hvis der fx er tale om en bil der ikke passer til forsikringstagerens alder.. fx er det meget usandsynligt, at en mand på 65 køber en rusten men gejlet Golf II GTi når der samtidig holder en ny BMW i garagen.

Og JA - en skadesbehandler kan være meget stædig og de er trænet i at finde beviser... blandt andet også på bilgalleri, facebook mv.

Bevises det, at en forældre har forsikret barnets bil sker der følgende:

* Forsikringstageren modtager en regning på det man har sparet.. dvs. X antal år i eget navn minus de år man har kørt i forældrenes navn
    * evt. dobbelt selvrisiko pga førerens unge alder
    * Alle implicerede bliver sat i absolut laveste ancinitets-trin på alle biler fremover
    * Alle ikke-lovpligtige forsikringer slettes og kan ikke gentegnes...
    * Alle implicerede bliver blacklistede.. dvs. alle fremtidige sager bliver efterforsket ekstra nøje for svig.
    * glem alt om at skifte forsikringsselskab.. selskaberne snakker i 9 ud af 10 tilfælde sammen inden forsikringerne overdrages...

Derudover er der absolut intet at spare ved det, i det lange løb... det kan godt være, du spare penge her og nu, men selv ikke forældre lever evigt.. før eller siden skal du selv til at betale gildet.. og.. det er sq ikke sjovt, når der samtidig er terminer og bleer der skal betales..

"fuck nu af rådne egern, du skal ikke blande dig i hvordan jeg forsikre min bil og hvad mig og mine forældre aftaler" nej - det er rigtigt - det skal jeg ikke.. smut du bare ud og gør som du vil, men kom ikke og tud vores øre fulde når lokumet brænder...

• #6   11. feb 2012 100 % ret Squirrel

• #7   11. feb 2012 Men kan være hans forældre lever om seks år, dvs når han er fyldt 25 og forsikringerne ofte falder.

Ikke en opfordring til det, men bliv skrevet på som bruger og hør om du kan spare ancinitet op.

• #8   11. feb 2012 Jeg har 3 biler i eget navn. Det intet problem. Og jeg startede ikke i lavere trin på bil nr 3.

• #9   11. feb 2012 7400 >> Æ takker smiley

Niels>> nok falder de, men det er sq langt fra gratis.. især ikke hvis man er blevet forvent til at køre i et flere tons tungt flagskib..

• #10   11. feb 2012 hvordan kan det lade sig gøre og blive skrevet på som bruger af bilen ? Min far og jeg har prøvet flere selvskaber for at høre om det kunne lade sig gøre, da der er træk på min fars bil, som jeg skal bruge rimelig ofte, da jeg ikke har det på min egen...
    men vi fandt ikke noget selvskab som havde hvor man kunne blive skrevet på som bruger ...

• #11   11. feb 2012 Tak for svarene, de var bestemt brugbare! smiley

• #12   11. feb 2012 der skal du forbi motorkontoret - der skal bilen omregisterers.. din far står som ejer - du skal stå i feltet "bruger"

så kontakter du forsikringsselskabet og siger der er skrevet en reg. bruger på reg. attesten.. bilen indplaceres med brugerens ancinitet..

Fordele: brugeren optjener ancinitet også selv om han ikke benytter bilen - der kan opnås samlerrabat hvis ejeren fx har hus og en masse andre forsikringer der kan give mængderabat, aldersrabat, mv.

• #13   11. feb 2012 men hvilke selskaber vil være med til det ? smiley

det er det mit spørgsmål lyder på ? smiley

• #14   11. feb 2012 alle - mener faktisk ikke de må nægte det... at de så vrider sig, er noget helt andet... bare du har været på motorkontoret først og gør dem opmærksomme på, at der er en reg. bruger på reg. attesten burde de ikke slippe sig uden om...

• #16   11. feb 2012 hvis du kun bruger bilen en gang imellem skal du ikke skrives på som bruger, og din far som ejer, for så vil din far ikke optjene skadefri år.

men hvis du fast bruger den på højde med din far, så er det bare at blive skrevet på som 2. bruger via motorkontoret - herefter kan I så kontakte forsikringen og fortælle at der nu er 2 brugere af bilen, hvordan og hvorledes med præmietrin det er jo så op til forsikringen.

Niels S
    kan fortælle min fætter har taget kørekort som 20 årig, men ikke selv haft fast bil/egen bil, da han som 27 årig (2,5 år siden) købte sin egen sure ford escord 1,3 laser skulle han smide 22.000 kr årligt i ANSVAR pga han ikke havde optjent skadefrikørsel i eget navn - han har altid kørt skadefri i de biler han har lånt/lejet.

• #17   11. feb 2012 topdanmark vil ikke være med til det nemlig, må jeg lige sige til den gamle så ...

men mange tak for det smiley

• #18   11. feb 2012 godt link de squuuis

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #19   11. feb 2012 Det er et meget dumt sted at spare, der er ikke andet at gøre end at bide i det sure æble og betale... smiley

Kommentér på:
Forsikring 3. biler i ens navn ??

Annonce