{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Lisa K
Lisa K
Tilmeldt:
27. maj 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Sammenstød med biler - forsikring HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har i dag været involveret i et sammenstød med 3 andre biler.
Jeg husker ikke 100% hvordan det hele foregik. Men jeg har ramt en bil foran som er røget op i en anden bil og jeg blev ramt af en bil bagfra.. bilen bag mig stak af.

Jeg står 100% for den nu da den bagerste bil kørte væk....

Min forsikring dækker selvfølgelig.
Men mit spørgsmål er om nogen ved om jeg skal betale selvrisikoen 1 gang. Eller om jeg skal betale selvrisikoen pr. Bil, så 3x min selvrisiko?

Ringer selvrølgelig til mit forsikringsselskab i morgen, men lige nu kører tankerne rundt i hovedet om hvad jeg skal af med af penge. Er der nogen der ved det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenstød med biler - forsikring HJÆLP
  • #2   10. jan 2020 #1 det er egentlig fejt, hvis man eks holder på motorvejen i kø.
    og man holder helt stiller, at man skal betal for og blive skubbet op i bilen foran, da man jo holder stille

    det må da være den der skubber, alle biler frem der må betale gillet


  • #3   10. jan 2020 Er selv engang blevet påkørt bagfra da vi holdte i kø i et lyskryds, holdte stille da en anden bil bragede ind i mig så kraften gjorde at vi var fem biler der kolliderede sammen, da fik jeg at vide at det var vigtigt at skrive til forsikringen at man holdt stille med foden på bremsen og bremselyset tændt.
    Det var den bagerste der skulle betale alt


  • #4   10. jan 2020 Ja du skal betsle ham forand fordi du ikke holdte afstand

  • #5   10. jan 2020 #4 hvis man holder helt stille.
    hvor meget afstand skal man holde.

    når en klaphat køre op i en, og skubber en.

    derfor har jeg dashcam, for og bag, så kan jeg vise hvordan jeg har gjort i tilfælde af uheld


  • #7   10. jan 2020 #6
    Hvis din påstand holder, hvor høj hastighed må man så blive ramt med bagfra, før det er i orden at du rammer bilen foran?
    Hvis du holder i en Aygo og bliver ramt bagfra af en 3500 kg varevogn med 40 km/t, så mener du virkeligt at det er din skyld at du rammer bilen 10 meter foran?


  • #8   10. jan 2020 #6 der er kun uskrevne regler når det gælder afstand når man holder stille.
    som hovedregel skal man kunne se bagdækkene på bilen foran. som #7 skriver kan det være ligemeget med afstand hvis farten eller vægten er høj nok


  • #10   10. jan 2020 #9
    Man får ikke skylden, hvis man har holdt stille. Kommer der én bagfra og pløjer ind i en række biler, der holder stille, og forårsager et harmonikasammenstød med 5 biler, er det i udgangspunktet kun den bagerste, der får skylden.

    Der skelnes netop imellem, om man holder stille eller ej. Er man fortsat selv i fart, vil man få delvis skyld - igen i udgangspunktet. Der kan være fravigelser den ene og den anden vej.


  • #12   11. jan 2020 Det lyder egentlig for mig som om, sagen er afgjort, og at spørgsmålet alene omhandler selvrisiko.

    Reelt er det også uden den store betydning, om man får halv eller hel skyld. Man har jo sin selvrisiko under alle omstændigheder. Det er kun relevant at se på, om man kan slippe helt smiley


  • #14   11. jan 2020 måske derfor den bagerste stak af
    ville ikke risikere at skulle betale alt..eller pers var påvirket/manglende kørekort /forsikring osv


Kommentér på:
Sammenstød med biler - forsikring HJÆLP

Annonce