{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Ny diesel bil {{forumTopicSubject}}

Hej,

Grundet en lille forfremmelse, skal jeg nu til og køre en del længere på arbejde. Ca. 130 km om dagen, så bliver nødt til og skal have mig en diesel.

Mine krav er små - God komfort, langt på literen, evt. en bil der holder prisen godt

Prisen skal helst være omkring 100.000 kr.

Har selv tænkt på de her:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a3/20-tdi-van/1030481

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-v/19-tdi-105-trendline/1045957

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/leon/19-tdi-105-stylance-eco-van/1077561

Hvad ville i vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny diesel bil
  • #1   14. feb 2012 Og forresten så skal den have aircondition eller klima smiley

  • lasse n
    lasse n Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Biler: 1 Svar: 58
    #3   14. feb 2012 audien eller golf ville jeg helt klart vælge men smag og behag

  • #4   14. feb 2012 Chris ! - 100.000 kr og vi har en aftale

  • #5   14. feb 2012 De er jo stortset ens?

  • #6   14. feb 2012 Ville dog tage seat eller vw, pga motoren. Den 2.0TDI har så mange sygdomme, turbo, svinghjul kobling....

  • #7   14. feb 2012 Har kun prøvet en Audi A3 af de 3 biler, så vile være rart med andres vurderinger. Det kunne jo være, der var et bedre forslag?

  • #9   14. feb 2012 Chris ! - De er allesammen hårdt tjente penge og skal bruge en bil fra d. 1 marts. Kan ikke vente 2 måneder mere smiley

  • #10   14. feb 2012 En gulplade bil holder ikke prisen og så er der på nogle modeller slet ingen besparsel hvis den skal straf afgiftes.

    Så vil jeg ikke sidde 130 km hver dag i så lille en bil. Jeg ville finde en dejlig bil at køre i og så skulle fartpilot være krav nummer 1


  • lasse n
    lasse n Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Biler: 1 Svar: 58
    #12   14. feb 2012 en vw touran køre super godt også har selv en 2.0tdi 140hk har ik haft nogle problemer med den

  • #13   14. feb 2012 Find en audi med en 1.9TDI motor
    De der 2,0TDI maskiner har desværre et meget dårligt ry


  • #14   14. feb 2012 Michael F : Hvad ville du foreslå i stedet for? Synes hverken golf V eller leon er små biler, ydermere har de begge fartpilot.

    Chris ! : Gider ikke låne penge til bil. Skal til gengæld låne til lejlighed i stedet for.


  • lasse n
    lasse n Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Biler: 1 Svar: 58
    #15   14. feb 2012 ja der har været meget snak om de 2.0 tdi motore men som sagt har jeg aldrig haft problemer men jeg hade en vw sharan for et par år siden med en 1.9 tdi og der var mange ting med den det værste og dyreste var sku da toppen røg sig en tur men den blev da heldig vis totalskadet

  • #17   14. feb 2012 Jeg er ikke den helt rigtige at spørge, jeg er ved at dø bare jeg skal køre 19km på arbejde og hader at køre bil.
    Jeg ville dog som jeg siger finde en bil som ikke koster 8000-10,000 ekstra om året for det er jo så meget en straf at lagde du dem til brandstof budgettet kunne du lige så godt have en benzin sluger.

    Diesel er en god ide og jeg kan altid tanke til godt 10 kroner literen og ikke 12,99 som benzin koster idag. Jeg tror også diesel biler holder prisen bedre. men bare dine arbejds kilometer giver 39,000km om året.


  • #18   14. feb 2012 Til det formål ville jeg tage Golf V, jeg tror også den holder prisen bedst. Og 1.9 TDI er rigtig god til bilen.
    Alternativt, så kig på en Polo 9N eller 9N3, de burde holde prisen bedre end Golf. De fås også i TDI, med fartpilot og a/c.


  • #19   14. feb 2012 køb min. billigere, hurtigere og med mere udstyr:-)

    ellers kan jeg kun anbefale seat. Jeg villle føle mig snydt hvis jeg havde betalt de penge for audien når du kunne købe den hvide seat.


  • #20   14. feb 2012 Jeg ville kigge efter noget som dette:
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/19-tdi-100/1042085

    Den er kvik, og den holder prisen forholdsvis godt.

    Men jeg ville gå efter hvide plader, jeg har selv haft en gulpladebil, og totaløkonomisk syntes jeg det er billigere at køre i en personbil.

    Min sidste bil var en Seat, og den var væsentlig dyrere i service og vedligehold, samt den tabte noget mere i værdi end tilsvarende VW.


Kommentér på:
Ny diesel bil

Annonce