6.077 visninger
|
Oprettet:
Hvilke fordele er der ved 4 ventiler pr. cylinder {{forumTopicSubject}}
Hvilke fordele er der ved 4 ventiler pr. cylinder i stedet for kun 2?
???
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Men har så fået at vide at færre ventiler ender med at have mere bundtræk og være kvikkere..?
Men ved det ikke med sikkerhed
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.318
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Selvfølgelig er der læssevis af undtagelser...
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.808
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
men der bliver netop sagt at med nutidens teknologi så er der ingen mening med 2ventiler.. din hilux bliver næppe fremstillet idag ?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Der er masser af undtagelser - som jeg skrev højere oppe, men som du åbenlyst ikke gad læse...
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
Men tak, Chris - du har fanget det
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
De laver MEGET nødigt noget om, selvom der kommer en masse kritik af det.
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
Mig bekendt er deres nyere maskiner med 4-ventil-teknisk da mindst lige så holdbare som deres gamle 2-ventil-maskiner, f.eks. 2L?
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Min Nokia 6300 ligger bare her på bordet, og den er sgu ikke begyndt af forvandle sig endnu...
maj 2006
Følger: 41 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 140 Svar: 4.200
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Nu er twin spark så blevet brugt i et par andre motore som faktisk skulle virke, så hvis der kommer noget bliver de nok ikk ligesom alfa
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 4 Emner: 21 Svar: 7.181
Mindre masse/vægt pr. ventil, hvilket betyder at motoren kan kører med flere omdrejninger.
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 162
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.522
Den modsiger alle jeres "kriterier" om at 2 ventiler er mindre økonomiske end 4. Og den jeg har prøvet med standart hk/nm trak fint fra land. + jeg havde set en tysk tosse der havde chipet den til 100hk, og stadig gik 30km/L.
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 29 Svar: 2.399
Det er rigtigt på 2takt er det kun 1 ventil men nu kan en 4takt også være en hovedmotor og marine diesel motorer har somregl 4 ventiler på cylinder.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Men ja, jeg har også svært ved at se ulemperne ved 4 ventiler. Det skulle da lige være, når sådan en hobbymekaniker som mig, giver sig i kast med det:)
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
Jeg selv kører ca. 24 i den.
aug 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 1.522
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.494
Hvilke fordele er der ved 4 ventiler pr. cylinder