{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Kører ikke økonomisk?? {{forumTopicSubject}}

Er ved at dø over de nye benzpriser så har taget mig sindsygt meget sammen med at kører økonomisk..

Men alligevel synes jeg at jeg maks kan få min til at køre 14km/l.. Kan der være noget galt med bilen siden den ikk kan mere? Og har stort set kun kørt på motorvej med 80 her på det sidste..

Skulle gerne kunne kører 17,x i blandet, 13,x i by og 20 på landevej siger den tekniske beskrivelse, men min bil har bare aldrig siden den har været købt kunne kører mere end 600-700km (700 hvis man virkelig tager sig sammen) på en tank på 50.. Det er kun en smule mere end by kørsel..?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører ikke økonomisk??
  • #1   19. feb 2012 Det er jo ikke kun hastigheden der afgøre forbruget.
    Det er jo også hvor hurtigt du kommer op på den fart..

Man skal bare tage sig god tid til at komme op i fart smiley

• #2   19. feb 2012 Hvor mange omdr. skifter du gear ved? Træder du blidt på speederen? Ruller du det sidste stykke mod lyskrydset? Er dit dæktryk ok?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #3   19. feb 2012 Når du skal stoppe, så lad den trille i gear, istedet for at smække koblingen i gulvet, der kan man hente en smule. Så er dæktryk MEGET vigtigt, selve fælgene har os en del at sige, hvis du har store alu drenge på, så kan du glemme alt om hva bilen normalt er opgivet til. Har du 800kg bagage med hver gang du kører, så sluger det osse ekstra. Din måde at køre på, spar evt et gear skift hvis bilen kan klare det smiley

• #4   19. feb 2012 Der er mange der vil opleve her i den "kolde" tid at bilen ikke kører det som den er opgivet til... specielt i de mindre modeller...

ud over det er der en masse faktorer der spiller ind, bl.a dit kørselsmønster...

ud over det så det gennemsnits forbrug fabrikken opgiver din model til er lavet under de PERFEKTE forhold og ikke på alm. landeveje/motorveje som vi normalt dødelige befinder os på. smiley

Vi oplever det også selv i vores lille panda 1.2, men vi kører mest okonomisk i byen, ca 24km pr liter og på motorvej ved 105km/t ca 20 km pr liter

• #5   19. feb 2012 Nu kommer der lidt med hvordan jeg kører..

Triller tit hvor bilen stadig er i gear da jeg har lært at den slukker indsprøjtningen, så sparer man smiley

Skifter gear ved maks 2000rpm og kan også finde på at "cruise" med lavere omdrejninger.. Fx 50 i 5 gear er 16-1700rmp i min bil..

Dæktryk er helt okay smiley

Accelerer stille og roligt.. Ikke noget med at race op til 50 og så smide den i 5 gear..

Bilen er stort set tom smiley Intet bagage ud over min egen røv haha

Tager fx tit motorvejen med 80 for bare at chille og spare på vejen smiley

• #7   19. feb 2012 700 km på 50 liter? hva brokker du dig over? hehe.. det er da noget bedre end 350 km på 60 liter! smiley hehe..

• #8   19. feb 2012 Pernille J:
    Ja ser sådan ud.. Du er ihvertfald ikk den første der har sagt det nu smiley Så er begyndt at tro det sikkert er derfor..

HenneR !:
    haha, da det er rigtigt nok. men hvis jeg fx skulle kunne kører 1000km på 50l og jeg kun kører 700 så er det jo nedern smiley

• #9   19. feb 2012 ´Går man efter det i den profil, så har du andet en org luftfilter, alu fælte og hækvinge Det tilsammen kan altså godt tage nogle km/L.

HenneR ja hehe eller som jeg måtte indtil gerkassen døde på min truck. ca 100 liter diesel til 500 km.

Tænker man for meget over forbrug så køb en GAMMEL diesel og kør på 50% gammel fritureolie og 50% diesel her om vinteren sommeren kan man godt køre 75/25 ;).

• #11   19. feb 2012 Ville starte med at rykke det filter af og sætte det originale på

Her om vinteren, når jeg er på skole så kan jeg nå op på 1 km/l mere ved at kører med originalt filter

Kan få den til at gå 11 cirka

Om sommeren har jeg letvægtfælge, stadig originalt filter også har man jo lavet strøm forbrug ( ingen blæser, elbagrude, spjele osv ) der kan jeg gå den til cirka 13-13.5 ( bilen er opgivet til 14)

Skifter selv ved max 2500rpm, tjekker jævnligt dæktryk, har så lidt el forbrug på som mulig, hele tiden holde en jævnfart..kører jeg 80 på landevej, så kan jeg faktisk lette foden så meget at jeg næsten ikke røre speederen, også kan jeg stadig få den til at trille..og det tæller ! smiley

• #12   19. feb 2012 min kører 14-15 om sommeren på de små 14" og 11-12 stykker på mine 18"... dæk og bredde har osse meget at sige

• #13   19. feb 2012 Stefan M:
    ved ikk med filter og vinge.. men lige nu har jeg 15" stålfælge med peugeots anbefalet dækstørrelse.. Så fælge burde ikke være et problem smiley

Men ja mine 17" reducere min topfart så ved godt at de ting godt kan påvirke..

Men tror du virkelig spoileren påvirker?

Har tænkt på det med en diesel, men har ikke råd til en yderligere bil..

Morten D:
    Det er også sådan noget jeg roder med smiley altså tænker super meget over hvordan jeg kører og alligevel kan jeg ikk få den længere op hvilket er smånedern..
    Kender godt til det med brems så lidt så muligt osv smiley

Men ja det er vel bare producenten der har overdrevet med de informationer smiley eller det er jo i de perfekte forhold smiley

• #14   19. feb 2012 Casper M:
    Tjekkede efter filteret og gjorde ikk en forskel om sommeren.. Gør det heller ikke nu faktisk.. Skifter imellem org og mit system ret tit da den bliver lavet standart inden hver service osv smiley

Men kan forsøge igen.. kan være det hjælper.

Strømforbrug kan have en betydning??
    Har et mindre anlæg i bilen.. en meget lille forstærker osv.. Og så bruger jeg min laptop i bilen også.. men burde det gøre noget??
    pc 200w, forstærker 50w rms..?

• #15   19. feb 2012 www.korgront.dk

Kommentér på:
Kører ikke økonomisk??

Annonce