{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Økonomisk bil {{forumTopicSubject}}

Hej Bg.
Jeg har fået et job hvor jeg skal køre 140-150km og dagen, og har derfor brug for en meget økonomisk bil.
Jeg har selv kigget på Lupo 3L, folk der ikke selv har haft en, sviner dem altid til, men dem der så har haft en, roser den.
Mine krav til bilen er, at den er billig i vægtafgift og kører langt på literen. Den skal selvfølgelig være så ny som muligt og skal kunne holde til at køre nogle kilometer.
Jeg har 50.000kr at bruge. Hvad vil i foreslå af bil?

På forhånd tak
- Nick


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomisk bil
  • #1   11. jun 2012 Min bror har en Fiat Punto fra 2000. Normalt var jeg ellers lidt skeptisk med de italienske mærker, men jeg må godt nok sige at den har overrasket mig meget. Den kører super godt, og der har sgu ikke været problemer med den. Selv i by-kørsel, hvor der bliver trådt godt på speederen, er den nærmest umulig at få under 15,5 km/l. På landevej kan du godt få den op på 18 km/l.

    For 30.000kr kan du få sådan en i flot stand, med et lavt km-tal. Så har du sparet 20.000kr, du kan bruge på andet sjov smiley

    Mvh Olsen.


  • #2   11. jun 2012 Har haft en Lupo og kender andre der har haft.
    Hvis du køber en hvor de svage dele er skiftet på, så har du en rigtig god, behagelig og i forhold til størrelsen, komfortabel bil. Den jeg havde har jeg solgt til en ven. Den har kørt 330.000 og kører vitterligt stadig 33 km på literen på langture.

    Ting der koster på den bil er gearkasse, kobling, gangstelller, hydraulikpumpe. Find en hvor disse lige er blevet skiftet og har ruineret sælger og har gjort ham pisse træt af bilen. Så er du rigtig godt kørende.
    Det var det jeg gjorde. Købte en Lupo til 30 kilo hvor der var regninger på 44000 og 2 års værkstedsgaranti.

    Hvis du køber en lupo hvor disse ting ikke er skiftet, kan du NEMT bruge hele din brændstofbesparelse på reparationer. (Det kender jeg også nogle der har gjort)


  • #3   11. jun 2012 Min ven købte også en Fiat Punto og blev meget positivt overrasket.

    Han fik en som den på linket til 30 kilo og den kører nemt 25 på langture.

    http://www.dba.dk/fiat-punto-13-jtd-multijet/id-501724356/


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.242
    #4   11. jun 2012 Med 150 km om dagen, havde jeg fået en så ny bil med lidt km på tælleren. Der kan være så stor usikkerhed i ældre biler.
    For at beholde lidt komfort, da jeg nok kigget på den nyeste polo.

    TIl 50k, havde jeg fundet mig en gulplade


  • #5   11. jun 2012 Brug pengene som udbetaling og køb dig en Polo BlueMotion, og gerne en sprit ny bil, så du har lidt garanti også.

    De kører langt på literen, samt du har ikke rigtig andre udgifter end brændstof og service.
    Den koster 370 kr/halvårlig i Grøn ejerafgift, der ligger Lupo på cirka 580 kr/halvårlig, da den ikke har noget partikelfilter.
    Læg dertil de øgede omkostninger på en Lupo som er lidt specielt.

    Intet ondt om Lupo, det er en fin bil, men man skal sørge for at den er vedligeholdt af fagfolk der kender biltypen indgående.

    En Polo BlueMotion fås fra cirka 174.000 kr for en helt ny bil, 119.000 kr på papegøjeplader, men så skal man bruge cirka 5.500 kr ekstra om året på afgifter for privatbenyttelse (de stiger i 2012 og 2013, derfor sætter jeg den højere end de 5.040 kr/år som den var tidligere).


  • #6   11. jun 2012 Tak for budene.
    Martin G, jeg finder vel ikke en nyere polo til de 50?


  • #7   11. jun 2012 Du kan også købe en Polo 1.2 60 HK, til 140.000 kr, den kører 18-19 km/l på benzin.
    Evt. find en lettere brugt.

    Jeg selv har en Polo 1.6 TDI 105 HK Highline, og jeg har 50 km hver vej på arbejde, altså cirka 100 km/dag, og jeg har ikke fortrudt jeg købte den bil. Før havde jeg en Seat Altea XL 1.9 TDI Stylance Van, den brugte ikke meget mere brændstof, men den var meget dyrere i Service, og meget dyrere i vægtafgift. Så det endte med at jeg faktisk sparer penge ved at have købt en ny bil.


  • Martin G
    Martin G Online Tilmeldt:
    jul 2006

    Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.242
    #8   11. jun 2012 Nej

  • #9   11. jun 2012 Peugeot 206 HDI
    Citroën Xsara HDI
    Ford Fiesta TDCI
    Ford Focus TDCI
    De går mellem 17 og 20 km/l. og er ret solide biler.


  • #10   11. jun 2012 Dennis h, er vægtafgiften lav på dem?

    Hvad med sådan noget som peugeot 107?


  • #11   11. jun 2012 Peugeot var gammel teknik allerede da den kom, det er i hvert tilfælde den opfattelse jeg har af den, den er ikke særlig moderne.
    Jeg ville klart bruge de 50.000 kr til udbetaling på en helt ny bil i stedet. Og hvis du overvejer 107, så tag et kig på de to bedste på markedet lige nu: VW Up! og Kia Picanto (ny model).


  • #12   11. jun 2012 Jeg har ikke de månedlige kr til afdrag på en ny bil. Det er derfor jeg kigger på de andre.
    Hvis valget står imellem Lupo 3l og peugeot 107, hvad er så bedste køb?
    Lupoen går længere på literen og literprisen er billigere på diesel. 107 kører kortere og benzinen er dyrere, dog er vægtafgiften lidt billigere, og måske går den ikke i stykker som Lupo?


  • #13   11. jun 2012 Der er stor forskel på de biler der bliver nævnt her. Jeg ville ikke gå på kompromis med komfort, altså støj i kabinen og siddestilling. Derfor er du nødt til at tage ud og prøvekøre nogle af dem, før du tager en beslutning.

  • #14   11. jun 2012 Helt klart Lupo hvis den stod mellem 107 og Lupo.

    Men hvis du ikke har til afdragene så tænk over om du har til reparationerne på de ældre biler.


  • #15   11. jun 2012 Hvad koster afdrag? 1500 om måneden? Så meget har jeg dog aldrig oplevet at skulle putte i en ældre bil hver eneste månede.

  • #16   11. jun 2012 Tænk på at du kører mange kilometer.
    Du har 50.000 kr til udbetaling, du kan spare en del penge ved bare at vælge en nyere bil.

    Hvis du køber en Up! eller Picanto, helt ny, så får du den for 100.000 kr på gaden, for du vil sikkert have lidt udstyr, selv til basis-modellen.

    Så er det 50.000 kr du skal låne, det er måske 1.000 kr/md, hvis det er over 5 år.
    Det er 12.000 kr/år. Det får du hurtigt brugt på en ældre bil.
    Hvis du fx skal skifte bremsere, syne bilen, og have lavet service 2 gange om året.

    Der er også forskel på service intervaller mv.

    Jeg selv har brugt mange penge på ældre biler, og kører nu i min anden bil købt fra ny, og aldrig har jeg kørt så billigt som jeg gør nu.

    Der er meget stor forskel på at skulle køre 10 km/dag og 100 km/dag, udgifterne stiger eksplosivt på ældre biler.


  • #17   11. jun 2012 Ellers find en demo-model der er ret ny, så kan du muligvis få et godt tilbud.
    Hvad med din nuværende bil, skal den ikke med i handelen? eller er det medregnet i de 50.000 kr ?


  • #18   11. jun 2012 Bremser og service, skal jo også laves på en ny bil. Desuden skal man huske på det pristab man får på en ny bil. Man kan hurtigt ende med at stå med et større lån, end bilen er værd. Det gælder især mærker, som ikke holder prisen så godt. Dette pristab skal lægges oveni den månedlige afbetaling, for at man har det fulde overblik.

  • #19   11. jun 2012 Dennis H >> Arh, den holder ikke helt, en ny bil har som regel nye bremser og omkostninger ved service er noget lavere ved en ny bil, samt nyere biler kører længere intervaller end de fleste ældre biler.
    Up! og Picanto har 20.000 km mellem service, mange ældre biler har 10.000 eller 15.000 km mellem service.
    Min egen Polo har 30.000 km/2 år mellem service, dog med variabel indikator, som tager højde for hvordan man kører bilen.
    Hvis man får et større lån end bilen er værd, så er afdrag og/eller udbetaling for lille, det er ikke bedre på en brugt bil man også låner penge til.
    Man skal netop ikke regne i både værditab og afdrag, det er to forskellige ting, og bilen kommer ikke pludselig til at koste 50.000 kr ekstra, bare fordi du har lånt pengene (så har man nogle seriøse renter ... !)

    Jeg kan kun tale for mig selv, og det er væsentlig billigere for os at køre i min bil end min kærestes 10 år gamle bil. Omkostningerne er mindre på min, den kører længere på literen, den skal ikke have service så ofte, og den er mere sikker. Og hendes Fabia er ellers ret billig at holde kørende.


  • #20   11. jun 2012 Mht. bremser, hvis du køber en bil der har kørt 100.000 km, så er der større sandsynlighed for at du snart skal have skiftet bremser, i forhold til en der har kørt 0 eller 5.000 km.

  • #21   11. jun 2012 Men alt andet lige, så kan det ofte betale sig at bruge lidt mere på en nyere og mere økonomisk bil.

  • #22   11. jun 2012 Køb en sprit ny aygo smiley Andre gamle biler kan ikke betale sig længere smiley

    jeg sidder billigere end min gamle ford escort som jeg gav 5000 kr for.... smiley


  • #23   11. jun 2012 Ja, en ny bil har da nye bremser. Men de skal jo også skiftes når de er slidt ned. En brugt bil kan også lige have fået skiftet bremserne. Så her er der ingen forskel. Serviceintervallerne har været mindst 20.000 km. på biler fra 2001 og frem ca. Så det er også det samme. Km/l. kommer an på hvad du køber af brugt bil. Min 11 år gamle Citroën går 19 km/l på landevejen og mellem 17 og 18 på motorvej. Den kører 1100 km om ugen. (Den har desuden lige fået nye bremser smiley )

  • #24   11. jun 2012 Dennis H >> Det er sjældent set at ældre biler til salg lige har fået nye bremser, tandrem mv. Det er ofte derfor de sælges.

    Men kærestens Fabia kører 15.000 km/1 år mellem service, Seat har skiftet fra 15.000 km/1 år til 30.000 km, indenfor de seneste par år, de havde stadig kun 15.000 km da jeg fik min Polo i 2010.


  • #25   11. jun 2012 Nu er brugtbilsmarkedet jo også en jungle, men det findes derude. Der er faktisk ærlige folk til.

  • #26   11. jun 2012 Der er intet uærligt i at sælge en bil der skal have skiftet tandrem og bremser, det er først uærligt hvis man lyver om det.

  • #27   11. jun 2012 Ja, forkert ordvalg. Det jeg mente var at der findes rigtig mange gode bilet på markedet


  • #28   11. jun 2012 Dennis H >> Fuldstændig enig, men hvis man vil have stabilitet og forholdsvis sikkerhed for sine udgifter, så skal man ikke købe en 10+ år gammel bil....
    Man kan være rigtig heldig, men man kan også være uheldig.


Kommentér på:
Økonomisk bil

Annonce